Οξύτατη επίθεση στη διοίκηση του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας και ειδικά στον πρόεδρό του Παναγιώτη Τσιχριτζή εξαπολύει, με ανακοίνωσή του, ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Μεσολογγίου με αφορμή την απόρριψη από πλευράς επιμελητηρίου, αιτήματος για χρηματοδότηση μελέτης βιωσιμότητας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μεσολογγίου με τα Ιόνια νησιά.
Για την απόρριψη του αιτήματος από πλευράς του κ. Τσιχριτζή είχε υποστηριχτεί ότι δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση της γραμμής και ως εκ τούτου δεν συντρέχει λόγος χρηματοδότησης της μελέτης.
Η τοποθέτηση αυτή του κ. Τσιχριτζή προκάλεσε την αντίδραση του ΔΣ του εμπορικού συλλόγου Μεσολογγίου που σε μακροσκελέστατη ανακοίνωση κυριολεκτικά «περνά γενεές δεκατέσσερις» τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, χωρίς όμως επί της ουσίας να αποκρούει τη διαπίστωση του κ. Τσιχριτζή "περί έλλειψης ενδιαφέροντος".
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Λαμβάνοντας γνώση της από 08/06/2011 επιστολής του κ. Τσιχριτζή σε τοπική εφημερίδα σχετικά με τη βιωσιμότητα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ι.Π. Μεσολογγίου με τα Ιόνια Νησιά της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου, αισθανθήκαμε την ανάγκη ως «Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου» να απαντήσουμε σε αυτή, ξεκαθαρίζοντας την άποψή μας και τη στάση μας στο θέμα αυτό.
Σε καμία περίπτωση δεν περιμέναμε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτ/νίας με τόση θέρμη και σιγουριά να διατείνεται περί της μη βιωσιμότητας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ι.Π. Μεσολογγίου με τα Ιόνια Νησιά της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου, διεκδικώντας τον τίτλο του «μελετητή-μηχανολόγου-ναυπηγού».
Και αυτό διότι ως Πρόεδρος ενός εκ των ελαχίστων επιμελητηρίων που δεν εδρεύει στην πρωτεύουσα του νομού οφείλει να ασκεί τα καθήκοντά του με γνώμονα πάντοτε την οικονομική ανάπτυξη της περιφέρειας που εκπροσωπεί και την εξυπηρέτηση της τοπικής και γενικότερης οικονομίας χωρίς παρωπίδες και αθεράπευτα τοπικιστικά σύνδρομα. Ως εκπρόσωπος φορέα υπαγόμενου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, θα έπρεπε να γνωρίζει πολύ καλά ότι η ανάπτυξη δεν μπορεί να ταυτιστεί με την άνευ προοπτικών υπερφορτωμένη και άναρχα δομημένη ενδοχώρα της Αιτ/νίας και την παρωχημένη λογική της υπερσυγκέντρωσης, αλλά με την αξιοποίηση της ευρύτερης παραλιακής και λιμενικής ζώνης του νομού που μπορεί να αποτελέσει και τον ουσιαστικότερο πόλο τουριστικής προώθησης και εκμετάλλευσης. Δεν μπορεί επομένως να διατείνεται αρνητικός για επένδυση που επί πολλά χρόνια έχει αποτελέσει αναπτυξιακό διακύβευμα για την ευρύτερη Δυτική Ελλάδα και τους κατοίκους της Αιτ/νίας ειδικότερα.
Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου τα τελευταία χρόνια, κάνει συνεχείς και υπεύθυνες προσπάθειες προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σύνδεση αυτή, διότι πιστεύει ακράδαντα ότι η Ιερή Πόλη Μεσολογγίου λόγω της γεωγραφικής θέσης της έχει όλα τα πλεονεκτήματα για την πραγματοποίηση της σύνδεσης σε σχέση με τις ήδη υπάρχουσες, διότι:
Α) Είναι το πλησιέστερο λιμάνι προς τα Ιόνια Νησιά- ιδιαίτερα σήμερα μέσω της Εγνατίας Οδού-για τις περιοχές Ηπείρου-Δυτικής-Κεντρικής-Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Δυτικής Στερεάς.
Β) Είναι το πλησιέστερο λιμάνι προς τα Ιόνια Νησιά για τις περιοχές Θεσσαλίας, Ανατολικής Στερεάς μέσω της Ε.Ο. Αντιρρίου-Άμφισσας-Λαμίας-Θεσσαλονίκης.
Γ) Η συνολική απόσταση της πόλης μας από τα Ιόνια Νησιά είναι μικρότερη από το λιμάνι της Κυλλήνης. Συγκεκριμένα: α) η απόσταση από την πόλη μας για Κεφαλονιά είναι 33 Ν.Μ. όταν από την Πάτρα είναι 54 Ν.Μ., β) για Ζάκυνθο είναι 43 Ν.Μ. όταν από την Κυλλήνη είναι 18 Ν.Μ. και από Μεσολόγγι για Κυλλήνη οδικώς είναι επιπλέον 120 χλμ., στα οποία θα πρέπει να υπολογιστούν και τα διόδια της γέφυρας Χαριλάου Τρικούπη.
Είναι απορίας άξιο ποιους ο κ. Τσιχριτζής στην παραπάνω απάντησή του θεωρεί «σοβαρούς επιχειρηματίες της Ι.Π. Μεσολογγίου», οι οποίοι τάχα δεν επιθυμούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση όταν τα τελευταία χρόνια ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου κάνει επίμονες και επίπονες προσπάθειες για την πραγματοποίησή της.
Το Επιμελητήριο Αιτ/νίας αν ενεργούσε αμερόληπτα και αντικειμενικά και με στόχο την ορθολογική ανάπτυξη του νομού μας θα είχε προβεί, ως όφειλε, στις απαραίτητες ενέργειες για την πραγματοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και δεν θα προέβαλε εμφαντικά την δήθεν οικονομική αδυναμία εύρεσης του κονδυλίου για τη σύνταξη της μελέτης. Όταν μάλιστα το κόστος αυτής δεν ξεπερνά το κόστος μίας εκ των δεξιώσεων που τα τελευταία έτη παραθέτει το Επιμελητήριο.
Άλλωστε αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της δήθεν οικονομικής αδυναμίας σύνταξης της μελέτης εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τον κ. Σαμαλέκα, ναυπηγό-μηχανολόγο, για τη σύνταξη της μελέτης βιωσιμότητας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ι.Π. Μεσολογγίου με τα Ιόνια Νησιά, αφιλοκερδώς, τον οποίο και ευχαριστούμε, δεδομένου ότι από την αυθόρμητη αυτή ενέργειά του επιβεβαιώνεται η βασιμότητα των απόψεών μας.
Άραγε έχοντας τη μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες του Επιμελητηρίου Αιτ/νίας, όταν η γραμμή αυτή μπορεί να επιδοτηθεί μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και κονδυλίων;
Θα εξακολουθεί ο κ. Τσιχριτζής να αναφέρεται σε «μεσολογγιτάρχες» και άλλα τινά, όταν στο Καλλικρατικό Αιτωλοακαρνανικό έκτρωμα και σε γειτονικές εκφάνσεις ομοϊδεατισμού έκανε δηλώσεις και εκδηλώσεις που δεν συνάδουν με την υποχρέωση που έχει ως κρατικός φορέας να προάγει την ισόρροπη ανάπτυξη και την ορθή χωροταξική κατανομή;
Άραγε ποια είναι η ευθύνη του για τη διαφαινόμενη, όπως προκύπτει από τα απογραφικά δεδομένα, πληθυσμιακή συρρίκνωση του νομού μας και την αναπτυξιακή του δυσμένεια;
Όλα τα ανωτέρω τα αναφέρουμε για την αποκατάσταση της αλήθειας και για την αποφυγή δημιουργίας εσφαλμένων εντυπώσεων στο αναγνωστικό κοινό, δεδομένου ότι βάσει της γενικότερης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τον εμπορικό κόσμο, είναι αναγκαίο να πέσουν οι μάσκες και να αποκαλυφθεί το πραγματικό πρόσωπο και η συμπεριφορά αυτών που μονομερώς επενδύουν στη διόγκωση μίας πόλης και στην ικανοποίηση σοβινιστικών παραλογισμών και αγνοούν επιδεικτικά τα συγκριτικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα του Αιτωλοακαρνάνικου παραλιακού άξονα και της πρωτεύουσας του νομού ειδικότερα.»