Σελίδες

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2008

Μουσική ζεύξη στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας

Η πόλη της Πάτρας υπήρξε ο τελευταίος σταθμός του μουσικού ταξιδιού της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων, υπό την διεύθυνση του Βλαντιμίρ Ασκενάζυ. Η αυλαία έπεσε χθες ύστερα απο μία περιπλάνηση σε Άγκυρα, Κωνσταντινούπολη και Αθήνα με 52 Έλληνες και 52 Τούρκους μουσικούς επι σκήνης να ερμηνεύουν έργα κλασικής μουσικής.
Το πρόγραμμα της συναυλίας που απόλαυσε το πατρινό κοινό περιλάμβανε αρχικά τέσσερα αποσπάσματα για ορχήστρα απο το έργο «Suite from Psyche» του Τούρκου συνθέτη Σέζαρ Φρανκ, εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία, το κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα του ‘Εντβαρντ Γκριγκ, με σολίστ την πιανίστρια Γκιουλσίν Ονάι καθώς και τη σουίτα από το «Πουλί της φωτιάς» του Ιγκόρ Στραβίνσκι, έργο με έντονα ανατολίτικα στοιχεία.
Η νεοσύστατη Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων δημιουργήθηκε έπειτα απο πρωτοβουλία του Μουσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Bilkent της Άγκυρας και συγκεκριμένα του Πρύτανη και Αρχιμουσικού της Τουρκικής Ορχήστρας κ. Ισίν Μετίν και της κα. Λένης Κονιαλίδη, Πρόεδρος της Ελληνικής Τιμητικής Επιτροπής, ενώ την προετοιμασία των Ελλήνων μουσικών ανέλαβε ο κ. Αναστάσιος Συμεωνίδης.

Η πρωτοβουλία αυτή, υπό την αιγίδα των Υπουργείων Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας, πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε και VINCI Concessions.

Λίγες ώρες πριν την έναρξη της συναυλίας στη Πάτρα, ο Βλαντιμίρ Ασκενάζυ θέλησε να επισκεφθεί τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου για να διαπιστώσει από κοντά όσα είχε ήδη ακούσει γι' αυτήν.

Τον υποδέχθηκαν ο Διευθύνων Σύμβουλος & Γενικός Διευθυντής της ΓΕΦΥΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε., κ. Μπερνάρ Γκαλτιέ, ο Υπεύθυνος Επικοινωνίας της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. κ. Γιάννης Φρέρης, η Προϊσταμένη Ανθρώπινου Δυναμικού κ. Φωτεινή Λόη και η Προϊσταμένη Συντήρησης, Π. Μηχανικός κ. Κόμη Ξενόγιαννη, που τον ξενάγησαν στο Εκθεσιακό Κέντρο δίνοντάς του εξηγήσεις για την κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου.

"Θαύμα ισορροπίας" μεταξύ των δεδομένων της φύσης και των αναγκών του ανθρώπου, χαρακτήρισε τη Ζεύξη ο μεγάλος μουσικός, βρίσκοντας σε αυτή την ισορροπία αναλογίες με τα δεδομένα της μουσικής.