Σελίδες

Τρίτη 26 Αυγούστου 2008

Γιάννης Αναγνωστόπουλος: «Επιχειρηματικά συμφέροντα δεν ήθελαν τη λειτουργία της Μαρίνας»

Κοινή συνέντευξη τύπου του Δημάρχου Μεσολογγίου και του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας


Κοινή συνέντευξη τύπου παρεχώρησαν χθες (Δευτέρα 25/8) στο Μεσολόγγι ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Αναγνωστόπουλος και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας Κώστας Σταράμος με αφορμή την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την Β΄ φάση κατασκευής του Τουριστικού Λιμένα Μεσολογγίου (Μαρίνα).
Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία «PJJ Mennen – Αγγελόπουλος» η οποία θα εκμεταλλευτεί τη Μαρίνα Μεσολογγίου για 42 χρόνια - αφού πρώτα ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 16.000.000€ που αφορά όλες τις απαραίτητες υποδομές για τη Β΄ φάση του έργου – καταβάλλοντας παράλληλα ετήσια αποζημίωση στο Λιμενικό Ταμείο Αιτωλοακαρνανίας που ξεκινά από τις 50.000€ αναπροσαρμοζόμενη κατά 7% περίπου ανά έτος.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας Κώστας Σταράμος αναφέρθηκε συνοπτικά στο ιστορικό του έργου, αφού αυτό ξεκίνησε να υλοποιείται πριν από 10 ακριβώς χρόνια (Αύγουστος του 1998) και επεσήμανε ότι ο διαγωνισμός για τη Β΄ φάση της Μαρίνας και η κατασκευή της γίνεται, με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης.
«Για την συμμετοχή των εταιρειών στο διαγωνισμό υποβλήθηκαν υπεύθυνες δηλώσεις από τους εκπροσώπους τους, με τις οποίες διατύπωναν την συμφωνία τους με τα περιεχόμενα της διακήρυξης. Επιπροσθέτως, στο διάστημα πριν το διαγωνισμό δεν υποβλήθηκε καμιά ερώτηση-διευκρήνηση επί των περιεχομένων της διακήρυξης» σημείωσε ο κ. Σταράμος με αφορμή τη δημοσιοποίηση σχολίων σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού.
Ενώ ξεκαθάρισε ότι : «Από την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών δυο εταιρείες αποκλείσθηκαν αφού Χωροθετούσαν τη Μαρίνα μέχρι και τον Εμπορικό Λιμένα του Μεσολογγίου δηλαδή σε έκταση πολύ μεγαλύτερη της χωροθετημένης από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Βάση αυτής της χωροθέτησης η Μαρίνα Μεσολογγίου έχει 69.700τμ. θαλάσσια έκταση και 27.500τμ. χερσαία εκ των οποίων μπορεί να εκμεταλλευτεί τα 1.722τμ.. Κατά συνέπεια οι δυο αυτές εταιρείες παρόλο που γνώριζαν της επιφάνεια της χωροθέτησης κατέθεσαν προσφορές για πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια. Τέλος επειδή γράφτηκε στον τοπικό τύπο ότι η μια εταιρεία που αποκλείσθηκε είχε καταθέσει και καλύτερη οικονομική προσφορά θα πω μονό τούτο. Η οικονομική προσφορά της εν λόγω εταιρείας δεν έχει αποσφραγισθεί και βρίσκεται στο γραφείο μου. Επομένως από πού προκύπτει ότι το ύψος αυτής έτσι όπως δημοσιοποιήθηκε είναι το αληθινό;».
Ο κ. Σταράμος ολοκλήρωσε την τοποθέτηση του απευθύνοντας ευχαριστίες σε όσους εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι τα έργα της Β΄ φάσης θα ολοκληρωθούν νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου.
Ο δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου Γιάννης Αναγνωστόπουλος στην τοποθέτησή του εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για τη Β΄ φάση της Μαρίνας καθώς όπως τόνισε: «Από τη λειτουργία της Μαρίνας προσδοκούμε αύξηση της τουριστικής κίνησης, δημιουργία θέσεων εργασίας, ενίσχυση του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της τοπικής μας οικονομίας(παροχή υπηρεσιών, βιοτεχνία κλπ.) και κυρίως αναβάθμιση της λιμενικής ζώνης του Μεσολογγίου, μέσω επιπλέον παρεμβάσεων που θα υλοποιηθούν τόσο από το Λιμενικό Ταμείο όσο και από το Δήμο».
Όμως ο κ. Αναγνωστόπουλος άσκησε έμμεση επίθεση σε μερίδα του τοπικού τύπου για δημοσιεύματα που είδαν το φως πρόσφατα και στα οποία διατυπωνόταν ερωτηματικά για τη σχέση του δημάρχου Μεσολογγίου στη διαδικασία ανάδειξής αναδόχου.
«Έχουν διατυπωθεί σε μερίδα του τοπικού τύπου σχόλια για το ρόλο του Δήμου και πιο συγκεκριμένα της Δημοτικής Αρχής του Μεσολογγίου στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για την ολοκλήρωση του έργου. Δυστυχώς οι δημοσιογράφοι αυτοί δεν βρίσκονται εδώ, ανάμεσά μας, για να διατυπώσουν «ενώπιος ενώπιων» τα ερωτήματά τους και να πάρουν τις δέουσες κατατοπιστικές απαντήσεις. Όπως θα διαπιστώσατε και από την εισήγηση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου οι συγκεκριμένοι κύριοι μάλλον… άλλο επάγγελμα θα έπρεπε να κάνουν. Η απουσία τους μας δίνει το δικαίωμα να πούμε ότι «δε δικαιούνται να ομιλούν» πλέον για το θέμα Μαρίνα. Για να μην παρεξηγηθώ αναφέρομαι σε δημοσιογράφους εφημερίδων του Μεσολογγίου και μόνο» τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Τέλος ο κ. Αναγνωστόπουλος αφού έκανε εκτίμηση των οικονομικών οφελών που θα προκύψουν από τη λειτουργία της Μαρίνας για την τοπική οικονομία δεν δίστασε να κάνει λόγο για επιχειρηματικά συμφέροντα που υποκινούν αυτά τα δημοσιεύματα: «Όμως το κομβικό σημείο που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι το γιατί τώρα, «που φθάνουμε στην πηγή» διατυπώνονται μια σειρά ερωτημάτων, μήπως για να δημιουργηθούν σκιές στο διαγωνισμό; Την στιγμή που τα τεύχη δημοπράτησης είχαν εγκριθεί και κυκλοφορήσει από τον Φεβρουάριο του 2007, έχοντας την έγκριση όλων των προϊσταμένων κλιμακίων του Λιμενικού Ταμείου. Επίσης γιατί οι όποιες «ενστάσεις» για έλλειψη τεχνογνωσίας κλπ. των μελών της επιτροπής αξιολόγησης δεν διατυπώθηκαν πριν το ξεκίνημα της αξιολόγησης και διατυπώνονται τώρα;
Γίνεται λόγος για χαμηλό ενοίκιο. Το ενοίκιο δεν προβλεπόταν από την προκήρυξη του διαγωνισμού;
Γίνεται λόγος για καλύτερη οικονομική προσφορά από άλλη εταιρεία. Πως έχει γίνει γνωστή αυτή η προσφορά όταν δεν έχει αποσφραγισθεί ο φάκελος αυτής;
Κατά συνέπεια είναι προφανές, ότι κάποιοι, για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων δεν διστάζουν, δυστυχώς με τη βοήθεια λειτουργών του τοπικού τύπου, να δημιουργούν σκιές και να θίγουν υπολήψεις.
Πεποίθησή μου είναι ότι στόχος αυτών των επιχειρηματικών συμφερόντων είναι να μη λειτουργήσει Μαρίνα στο Μεσολόγγι»
κατέληξε για να τονίσει ότι η δημοτική αρχή θα παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου, ενώ δεν παρέλειψε κι αυτός να εκφράσει τις ευχαριστίες του σε όσους εργάσθηκαν για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Τέλος οι κ.κ. Αναγνωστόπουλος και Σταράμος ευχαρίστησαν τους Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Εσωτερικών Γιώργο Βουλγαράκη και Προκόπη Παυλόπουλο καθώς και τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Σπύρο Σπυρίδων για την συμβολή τους στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού στα διάφορα σκέλη του.