Σελίδες

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Ότι να' ναι....


Αδιαφορία των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τον θάνατο ποδηλάτη
Η μεγάλη τραγωδία που “χτύπησε” την ποδηλατική κοινότητα φαίνεται πως δεν είναι κάτι το δημοσιογραφικά ενδιαφέρον… Κανένα από τα μεγάλα σε κυκλοφορία μέσα, είτε ανήκει στον έντυπο είτε στον ηλεκτρονικό τύπο, δεν ανέφερε την είδηση για το χαμό ποδηλάτη στην Παλιά Εθνική οδό Αθηνών –Κορίνθου την Τετάρτη που πέρασε.

Προφανώς , θεώρησαν ότι ένα τέτοιο γεγονός δεν θα ενδιαφέρει το κοινό σε αντίθεση με τη γυμνή διαμαρτυρία ποδηλατών στη Θεσσαλονίκη , η οποία τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας! Γενικότερα ,βέβαια, σπάνια δημοσιεύονται άρθρα που ασχολούνται με την ουσία του προβλήματος… Οι κακές οδικές συνήθειες των Ελλήνων, η άθλια κατασκευή των οδών μας και οι σχεδόν ανύπαρκτοι ποδηλατοδρόμοι , δυστυχώς, δεν τραβάνε την προσοχή τόσο όσο μία ακραία διαμαρτυρία.

Παραλογισμού συνέχεια…

Με ποδηλατόδρομο αλλά χωρίς ασφαλτόδρομο!
Στο νησί της Ικαρίας υπάρχει χωριό όπου κάποιοι έκριναν σκόπιμο και ωφέλιμο να δημιουργήσουν έναν ποδηλατόδρομο. Κατασκευάσθηκε λοιπόν ασφαλτοστρωμένος ποδηλατόδρομος μήκους 3-4 χλμ, έξω από το χωριό με κατεύθυνση τους γύρο βοσκοτόπους! Την ίδια ώρα για να φτάσει κάποιος στο ίδιο χωριό χρειάζεται να ακολουθήσει 25 χλμ χωματόδρομου με το όχημά του. Την ίδια διαδρομή ακολουθούν καθημερινά οι κάτοικοι των γύρο περιοχών – βρέξει χιονίσει- καθώς και τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο.
Τελικά μάλλον πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τις προτεραιότητές μας.

Ποδήλατο στις ελληνικές πόλεις: Ναύπακος vs Μεσολόγγι
- Προσωρινά «αξιοθέατο» ο ποδηλατοδρόμος της Ναυπάκτου
Το κυριότερο πρόβλημα σε περιπτώσεις κατασκευής ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα είναι η χρήση τους. Με άλλα λόγια σε περιπτώσεις που έχει γίνει χρηματοδότηση για κάποια θετική ιδέα, οι υποδομές κατασκευάζονται μεν, αλλά αχρηστεύονται μέσα σε λίγο χρόνο, λόγω κακής διαχείρισης ή έλλειψης αρχικής ολοκληρωμένης μελέτης. Ο λόγος γίνεται για τον ποδηλατόδρομο της Ναυπάκτου ο οποίος τυπικά ακόμη δεν έχει τεθεί σε λειτουργία. Πρακτικά υπάρχει κάτω από παρκαρισμένα αυτοκίνητα ακόμη και κάτω από τεράστιες γλάστρες στις εισόδους ξενοδοχείων! Παράλληλα, ο ποδηλατοδρόμος έχει διαχωριστεί από τον δρόμο μόνο χρωματικά και με ανακλαστήρες οδοστρώματος, γεγονός ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους ποδηλάτες καθώς τα αυτοκίνητα στις περισσότερες περιπτώσεις εισέρχονται σε αυτόν. Πάντως αν και προβληματικός, ο ποδηλατοδρόμος της Ναυπάκτου είναι γεγονός και περιμένει –ακόμη δεν έχουν δείξει το ενθουσιασμό τους- τους φίλους του ήπιου μέσου μετακίνησης και άθλησης να απαιτήσουν την σωστή του χρήση. Είναι προφανές ότι η απαθής στάση του Δήμου θα παραμείνει η ίδια αν δεν υπάρξει έντονη δραστηριότητα από ποδηλάτες, η οποία στην ουσία θα αναγκάσει τους αρμόδιους να λάβουν μέτρα ώστε το έργο να γίνει και πρακτικά χρήσιμο, όχι απλώς ένα «αξιοθέατο» της πόλης.
- Μεσολόγγι: πόλη για ποδήλατο
Το αντίθετο ακριβώς αντικρίζει κανείς στην πόλη του Μεσολογγίου. Οι δημότες και επισκέπτες που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους πλειοψηφούν έναντι του συνόλου αλλά ο ποδηλατοδρόμος δεν καλύπτει παρά ελάχιστες αποστάσεις μέσα στην πόλη. Οι περισσότεροι ποδηλάτες, όλων των ηλικιών, κινούνται στους δρόμους όπου κινούνται τα οχήματα με τον κίνδυνο να καιροφυλακτεί. Παράλληλα, εθιμοτυπικά και με την αποδοχή όλων, στο Μεσολόγγι οι ποδηλάτες κινούνται και στους πεζόδρομους στο κέντρο της πόλης. Θαυμαστή εξαίρεση σε όλα τα παραπάνω αρνητικά θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί ο ποδηλατοδρόμος που από το λιμάνι του Μεσολογγίου καταλήγει στην Τουρλίδα.
Αναδημοσίευση από το bncycling.com