Σελίδες

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Σχολικές Επιτροπές: Ένα ακόμη αγκάθι στην εκπαίδευση λόγω Καλλικράτη


Μια σειρά ερωτημάτων αλλά και επισημάνσεων σχετικά με τις σχολικές επιτροπές θέτει σε ανακοίνωσή της η ΔΗΜ.Τ.Ο. Αγρινίου της ΝΔ με αφορμή την καθυστέρηση της έκδοσης υπουργικής απόφασης για τη σύσταση μιας ανά δήμο σχολικής επιτροπής.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Πρόσφατα από 1-1-2011 εφαρμόζεται στη χώρα μας η νέα διοικητική μεταρρύθμιση με την επωνυμία  «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»  με ένα σημαντικό   λάθος αναφορικά  με το θέμα της λειτουργίας των νέων σχολικών επιτροπών στους  Δήμους.
Ας δούμε τι είναι οι σχολικές επιτροπές.
Κάθε σχολική επιτροπή καλύπτει ένα ή περισσότερα  δημόσια  σχολεία της Πρωτοβάθμιας ή  Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης  ανάλογα  με τις  τοπικές ανάγκες.
Η σύσταση των νομικών αυτών προσώπων γίνεται από τους Ο.Τ.Α. της περιφέρειας στην οποία λειτουργούν οι σχολικές μονάδες και διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν. 2218/1994 και τις όμοιες του άρθρου 187 του Π.Δ. 323/1989 (Δ.Κ.Κ.), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου11 του Ν. 2130/1993.




Σκοπός του νομικού προσώπου είναι:
             Η διαχείριση των πιστώσεων που διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας θέρμανσης , φωτισμού, ύδρευσης, τηλεφώνου, αποχέτευσης, τηλεφώνου, αποχέτευσης, αγοράς αναλωσίμων υλικών κ.λ.π.
             Η αμοιβή των καθαριστριών
             Η εκτέλεση έργων για την επισκευή και συντήρηση των σχολείων και του κάθε είδους εξοπλισμού τους.
             Η εισήγηση προς τις αντίστοιχες διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον εφοδιασμό από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων των Σχολείων με έπιπλα και εξοπλιστικά είδη από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων με βιβλία για τις σχολικές βιβλιοθήκες.
             Η διαχείριση εσόδων από την ενδεχόμενη εκμετάλλευση των σχολικών κυλικείων.
             Η λήψη κάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο για την στήριξη της διοικητικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Η σχολική επιτροπή διοικείται από 5μελές τουλάχιστον διοικητικό συμβούλιο, με τους αναπληρωτές τους, που αποτελείται από:
Ένα Δημοτικό Σύμβουλο ή μη αιρετό ως Πρόεδρο της σχολικής επιτροπής που ορίζεται με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Τους διευθυντές των αντίστοιχων σχολείων, εκπροσώπους των αντίστοιχων συλλόγων γονέων και εκπρόσωπο των μαθητικών κοινοτήτων για σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ακολουθεί τη δημοτική περίοδο.

Ερχόμαστε τώρα στο νέο καθεστώς που θα εφαρμοστεί από 1-1-2011.
Δύο μήνες μετά την εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης και ενώ ο νόμος ορίζει πως μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχουν συσταθεί οι δύο σχολικές επιτροπές για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα, που αντικαθιστούν τις παλιές, ακόμη δεν έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση για την σύστασή τους.

"Από τον Νόμο προβλέπεται η ίδρυση δύο νομικών προσώπων που αφορούν, ένα την πρωτοβάθμια και ένα την δευτεροβάθμια εκπαίδευση . Ο νομοθέτης λέει ότι μέχρι τις 28/2 θα πρέπει να συσταθούν αυτά τα νέα νομικά πρόσωπα εφόσον όμως υπάρξει σχετική υπουργική απόφαση.
Από την ενημέρωση που είχαμε την Παρασκευή δεν υπάρχει ακόμη η υπουργική απόφαση και ως εκ τούτου οι Σχολικές Επιτροπές λειτουργούν όπως λειτουργούσαν μέχρι σήμερα."
"Όσον αφορά στο προηγούμενο έτος είναι αλήθεια ότι υπήρχε μια μείωση των πιστώσεων. Παρόλα αυτά τα χρήματα που αφορούσαν στην προηγούμενη σχολική χρονιά έχουν δοθεί και έχουν τακτοποιηθεί οι ανάγκες στον βαθμό που θα μπορούσαν να τακτοποιηθούν.
Στο μεταξύ και φέτος , φαίνεται πως τα χρήματα που θα δοθούν για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων θα είναι δραστικά μειωμένα όπως και πέρυσι.
Οι περικοπές που έχουν υποστεί οι σχολικές επιτροπές το 2010, είναι της τάξης του 55-60% σε σχέση με το 2009"  και  φέτος οι "Καλλικρατικοί" δήμοι είναι επιφορτισμένοι με περισσότερες αρμοδιότητες σε σχέση με τα σχολεία και είναι άγνωστο ή αμφίβολο εάν οι πιστώσεις θα είναι επαρκείς.
Όμως αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι το εξής και ας ασχοληθούμε σοβαρά με το παραπάνω θέμα.
Α) Γιατί να αλλάξει το συγκεκριμένο  σύστημα των σχολικών επιτροπών αφού ήταν χωρίς  κόστος για το δημόσιο. Όλα τα μέλη δεν έπαιρναν καμία αμοιβή  για τα συμβούλια  και για τον τίτλο που είχαν. Απλά ο σκοπός ήταν να λειτουργεί άψογα το σχολείο και η   επίλυση του κάθε προβλήματος .
Β)  Η μία σχολική επιτροπή που θα γίνει για την Πρωτοβάθμια και η αντίστοιχη για τη Δευτεροβάθμια  είναι δυνατόν να λύσει τα προβλήματα του κάθε σχολείου του Δήμου Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής. Γιατί πρέπει σώνει και καλά όλα να τα αλλάξουμε..
Γ) Δυστυχώς αυτοί που νομοθετούν πολλές φορές δεν γνωρίζουν απλά πράγματα και λειτουργικά  για κάθε θέμα  με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσλειτουργία  του όλου συστήματος.
Δ) Κάθε σχολείο πρέπει να έχει τη δίκη του σχολική  επιτροπή , έστω με τα λίγα αυτά χρήματα που θα έχει ,  να λύνει τα προβλήματα που θα προκύπτουν τα οποία είναι καθημερινά σε κάθε σχολείο και χρειάζονται άμεσα λύση.»