Σελίδες

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Πως σχολιάζει τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία ο πρόεδρος της Ά ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανιας

Γράφει ο Κατσαρός Κωνσταντίνος

Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, εκλεγμένος με τη ΔΑΚΕ

Είναι γνωστό ότι κατά την περίοδο 2011-2014 συνέβησαν πολλά και δυσάρεστα στο χώρο της εκπαίδευσης. Μικρά και μεγάλα που επηρέασαν τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές αλλά και τους γονείς, το μεγαλύτερο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας.

Ο χώρος της εκπαίδευσης με τις τόσες και ριζικές αλλαγές, που αρκετές φορές μας οδήγησε σε κάθε μορφής διαμαρτυρία, θα μπορούσε να αποτελέσει πεδίο δόξης λαμπρό για κάθε κόμμα που θα ήθελε να κάνει γόνιμη αντιπολίτευση.

Κι όμως, η αξιωματική αντιπολίτευση επέλεξε την στείρα άρνηση σε οποιοδήποτε διάλογο (αξιολόγηση, αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) και οριστικοποίησε (?) μόλις πριν λίγες μέρες τις θέσεις της, που όμως, όπως παρουσιάζονται τις τελευταίες ώρες, σηκώνουν πολλή συζήτηση

Ένα πρώτο γρήγορο συμπέρασμα είναι ότι σε περίπτωση επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ η Παιδεία την επόμενη μέρα των εκλογών θα είναι διαφορετική, ακόμη και στην περίπτωση που δεν υλοποιηθούν όλες οι «δεσμεύσεις».

Ποιες αλήθεια από τις προτάσεις θα ευνοήσουν τόσο τους νέους και τους γονείς τους και θα οδηγήσουν σε αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Ποιες θα αναβαθμίσουν το ρόλο του εκπαιδευτικού;

Μήπως το άνοιγμα των πανεπιστημίων και η επαναφορά της …ασυδοσίας σε αυτά;

Μήπως η ελεύθερη και χωρίς κανένα περιορισμό πρόσβαση σε αυτά, που θα είναι παγκόσμια πατέντα;

Μήπως η επαναφορά των αιώνιων φοιτητών;

Μήπως με την απαγόρευση λειτουργίας ιδιωτικών ανώτατων ιδρυμάτων;

Μήπως η ουσιαστική κατάργηση της Τεχνικής εκπαίδευσης αφού θα παρέχεται μεταλυκειακά (δηλαδή σε όποιον τελειώσει το Ενιαίο Λύκειο);

Μήπως η κατάργηση των παρελάσεων και η αντικατάστασή τους από …εκδηλώσεις μνήμης στο σχολείο;

Μήπως η κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων σε κάθε βαθμίδα στο τέλος κάθε χρονιάς; Φυσικά και δεν θα χρειάζονται φροντιστήρια όχι γιατί θα παρέχεται καλύτερη γνώση, άλλωστε αν ήταν αυτός ο στόχος όλοι θα επικροτούσαμε, αλλά γιατί δεν θα απαιτείται να αξιολογείται! Οδηγούμαστε σε σύστημα επιβράβευσης δεξιοτήτων

Μήπως η λειτουργία των σχολείων και το απόγευμα και το βράδυ, ως «χώρουςπολιτισμού και παρεούλας» όπως χαρακτηριστικά δημοσιοποιείται; Θυμόμαστε όλοι τι θεωρεί ο ΣΥΡΙΖΑ ως «χώρο πολιτισμού»…

Μήπως με την κατάργηση του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις; Τι έννοια έχει η κατάργηση του μόνου (μέχρι στιγμής) αδιάβλητου θεσμού για προσλήψεις στο δημόσιο, ειδικά όταν στην εκπαίδευση οδηγούσε σε προσλήψεις γρήγορα και αντικειμενικά; Καταλαβαίνουμε όλοι…

Μήπως η εισαγωγή της ΣΥΡΙΖΑίηκης αξιολόγησης, που θα καταργήσει την …μνημονιακή και θα έχει άγνωστους όρους και «θα χρησιμοποιείται για στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί και όχι να τιμωρούνται όπως γίνεται με το σημερινό σύστημα»; (Κουράκης, 19-01-2015, esos.gr)

Μήπως η ρεβανσιστική και ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ αντικατάσταση όλων των Διευθυντών, από το επίπεδο του σχολείου μέχρι και την Περιφερειακή Διεύθυνση, με άγνωστα κριτήρια ώστε να είναι αρεστοί στο …νέο σύστημα;

Όλα όσα αναφέρω σταχυολογούνται από τις θέσεις που τέθηκαν σε διάλογο και οριστικοποιήθηκαν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ή είναι αποφάσεις που έχουν δημοσιοποιηθεί από τους υπεύθυνους θεμάτων Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Κουράκη, την κ. Καλαμαρά και την κ. Φωτίου. Δεν αμφισβητούνται και περιγράφονται αναλυτικά πιο κάτω.

Το κύριο συμπέρασμα όμως είναι ότι ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται στους πάντες τα πάντα.

Πολλές απόψεις με «διπλή» ανάγνωση, δίνονται υποσχέσεις χωρίς πρακτικό αντίκρισμα αφού ακόμη και οι συνδικαλιστές τους ενημερώνουν ότι οι αλλαγές θα γίνουν όταν …βρεθούν χρήματα, λαϊκισμός σε βάρος όλων.Όπου συμφέρει, επικαλούνται τη διεθνή πρακτική, όπου δεν βολεύει την αποσιωπούν.

Πως είναι δυνατόν να υπόσχεται επανατοποθέτηση στην προηγούμενη θέση στους εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης όταν στο νέο Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης δεν χωρούν ούτε οι εναπομείναντες;

Πως είναι δυνατόν να υπόσχεται αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όταν ταυτόχρονα καταργεί κάθε έννοια αξιολόγησης στην πρόσβαση σε αυτά αλλά και κατά τη διάρκεια φοίτησης;

Και θα μου πει κάποιος, «ο άλλος κυβερνητικός πόλος, η Νέα Δημοκρατία, θα τα κάνει καλύτερα»; Και θα συμπληρώσει, «δοκιμάστηκε και είναι γνωστό τι έκανε».

Πράγματι είναι γνωστό στους γονείς και στους μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς τι έκανε στο χώρο της Παιδείας. Είναι γνωστό επίσης τι θα μπορούσε να κάνει όπως και το τι θα κάνει, χωρίς κρυφή ατζέντα και ειδικά χωρίς λαϊκισμό.

Το λόγο στις 25 Ιανουαρίου έχει ο λαός έτσι κι αλλιώς!

Ακολουθούν ορισμένες από τις ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

το Γυμνάσιο και το Λύκειο θα πάψει να είναι ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, μειώνοντας τη διάρκεια των εξετάσεων

θα καθιερωθεί το Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης

κατάργηση της τεχνικής εκπαίδευσης που θα παρέχεται μεταλυκειακά, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα

ταυτόχρονα …ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης, μέχρι να καταργηθεί

θα καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων

η λήψη του απολυτήριου Λυκείου θα γίνεται με ενδοσχολικές εξετάσεις

θα ανοίξουν για όλους ελεύθερα και χωρίς εξετάσεις τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά μετά από …εξαντλητικό διάλογο (για ποιο λόγο άραγε αφού υπάρχει ήδη απόφαση?).

η ελεύθερη πρόσβαση δεν θα ξεκινήσει από φέτος

καταλαβαίνουμε ότι καταργείται ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, από τους λίγους αδιάβλητους θεσμούς που υπάρχουν στο πλαίσιο της αξιολόγησης των μαθητών.

καταργούνται οι παρελάσεις και αντικαθίστανται με εκδηλώσεις μνήμης μέσα στα σχολεία αποκλειστικά για μαθητές (Κουράκης, 19-01-2015, esos.gr)

τα βιβλία για κάθε μάθημα θα είναι πολλά. Το σχολείο θα επιλέγει ποιο βιβλίο θα διδάσκεται σε κάθε μάθημα

θα καταργηθεί η παράνομη – όπως τονίζεται – αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εισάγεται αξιολόγηση α λα ΣΥΡΙΖΑ αφού θα συνεχίσει να γίνεται αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών.

παύονται άμεσα οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης (συνεχίζεται δηλαδή ο …διορισμός τους από την εκάστοτε κυβέρνηση)

στα υπηρεσιακά συμβούλια η πλειοψηφία των μελών (οι 3 στους 5) θα εκλέγεται. Στο μεταβατικό στάδιο, το 3ο μέλος θα οριστεί από τους συνδικαλιστές

θα καθοριστούν νέα κριτήρια επιλογής για διευθυντές εκπαίδευσης και σχολικούς συμβούλους και θα επιλεγούν εκ νέου βάση αυτών

οι διευθυντές σχολείων θα επιλέγονται με βαρύνουσα την άποψη του συλλόγου διδασκόντων

θα επιστρέψουν άμεσα, αν το επιθυμούν, στις προηγούμενες θέσεις τους όλοι οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

τα σχολεία θα λειτουργούν και απογευματινές ή βραδινές ώρες ως χώροι πολιτισμού. (Θεανώ Φωτίου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Βουλή 9-10-2014).

θα γίνουν άμεσα προσλήψεις εκπαιδευτικών εκτός ΑΣΕΠ που καταργείται!... Παύει ακόμη ένας θεσμός που οδηγούσε σε αδιάβλητες διαδικασίες διορισμών.

Πανεπιστήμια – ΤΕΙ

αποκαθίσταται το άσυλο. Η σύγκλητος παύει να έχει το δικαίωμα διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας του ιδρύματος που προΐσταται. Μπορείτε να φανταστείτε τι ακριβώς υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμά του…

επανεγγράφονται οι «αιώνιοι φοιτητές» που διαγράφηκαν μετά από την παρέλευση χρόνου το λιγότερο διπλάσιου από τον κανονικό.

παγώνουν όλες οι διαδικασίες των συμβάσεων αορίστου χρόνου υπαλλήλων των ιδρυμάτων, ώστε να ελεγχθεί αν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, άρα πρέπει να παραμείνουν

θα υπάρχει ενιαίος χώρος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας, για την συνεργασία ΑΕΙ με τα δημόσια ερευνητικά κέντρα (Θεανώ Φωτίου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Βουλή 9-10-2014) με …αναβάθμιση των ΤΕΙ (στο πλαίσιο ενιοποίησης, δηλαδή πιθανή …κατάργησή τους?)…

Γενικά

…δημοκρατία στην εκπαίδευση, με θέσπιση δημοκρατικού πλαισίου λειτουργίας σε όλες τις βαθμίδες, και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Τι σημαίνει δημοκρατική λειτουργία σχολείου (που προφανώς δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή) κατά τον ΣΥΡΙΖΑ;

υπάρχει ενδεχόμενο συγχώνευσης του Υπουργείου Παιδείας με άλλο, στο πλαίσιο της μείωσης του συνολικού αριθμού υπουργείων

αυτοδιοίκηση και αυτοδιαχείριση των σχολείων, πλην όμως υπό την εποπτεία της πολιτείας…

απαγορεύεται η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2013

Ενδιαφέρον έχουν όμως και κάποιες θέσεις που αναφέρονται στις αρχικές θέσεις ΣΥΡΙΖΑ (το 2013 και στις αρχές του 2014) και έπαψαν να αποτελούν στόχους, άγνωστο γιατί:

αυξάνονται οι δαπάνες για την εκπαίδευση

επαναλειτουργία σχολείων που έκλεισαν-συγχωνεύτηκαν

αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς, ειδικά στους νέους

δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη μαθητών και φοιτητών

ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα οι 25 μαθητές στη Βθμια και 20 στην Αθμια εκπαίδευση

 




 

Διαβάστε την συνέχεια εδώ