Σελίδες

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

3.000 τουλάχιστον οι φετινές "χαμένες" θέσεις εργασίας στην εκπαίδευση... Ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Έλλειψη χρηματοδότησης, πάγωμα μόνιμων διορισμών, προβλήματα σχολικής στέγης είναι τα «καυτά» προβλήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έτσι όπως συνοψίζονται σε ανακοίνωση της Α΄ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ιδιαίτερη αναφορά στην ανακοίνωση γίνεται στη δραματική μείωση των αναπληρωτών καθηγητών ως αποτέλεσμα της μείωσης του αριθμού των μαθημάτων που διδάσκονται στα λύκεια. 3000 λιγότεροι καθηγητές διορίστηκαν φέτος.
Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Το ξεκίνημα της νέας χρονιάς βρίσκει τα σχολεία να αντιμετωπίζουν προβλήματα που διαιωνίζονται: έλλειψη χρηματοδότησης, πάγωμα μόνιμων διορισμών, προβλήματα σχολικής στέγης.
Οι δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κ. Φίλη για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς δυστυχώς απέχουν από τα πραγματικά δεδομένα.
Συγκεκριμένα:
Ο Υπουργός ανακάλυψε ότι φέτος για πρώτη χρονιά τα βιβλία είναι στα σχολεία, όταν αυτό έχει γίνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Όμως ακόμη και σήμερα, δεν έχουν φτάσει βιβλία ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.
Ο Υπουργός δήλωσε ότι τα σχολεία ξεκινούν χωρίς κενά και με τους καθηγητές στη θέση τους. Όμως υπάρχουν πολλά κενά πανελλαδικά και δεν προβλέπεται να καλυφτούν με βάση τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών που ανακοινώθηκε.



Πέρυσι είχαν προσληφθεί 6.487 αναπληρωτές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ δεν καλύφθηκαν 1.175 κενά και υπήρξαν και 975 συνταξιοδοτήσεις. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι απαιτούνται πάνω από 8500 διορισμοί αναπληρωτών και είμαστε δυστυχώς πολύ μακριά από αυτό τον αριθμό, δεδομένου ότι έχουν ανακοινωθεί 800 διορισμοί ως σήμερα…
Συνολικά θα απαιτηθούν πάνω από 25000 διορισμοί αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την ώρα που ο υπουργός ανακοίνωσε μόλις 20000 διορισμούς…
Προκειμένου να μειωθούν οι απαιτήσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ο Υπουργός, χωρίς καμιά συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους, γονείς μαθητές και εκπαιδευτικούς, προέβη και σε «παιδαγωγική ελάφρυνση» όπως τη βάφτισε των μαθητών του Γυμνασίου, καταργώντας 3 ώρες από μαθηματικά φυσική και φιλολογικά μαθήματα αλλά και σε κατάργηση του 3ωρου της προετοιμασίας των εργαστηρίων. Άραγε ποια παιδαγωγικά ανάγκη ικανοποίησε αυτή η κατάργηση;
Μόνο με αυτές τις αλλαγές, «εξοικονομήθηκαν» περίπου 3000 θέσεις αναπληρωτών, που δεν θα διοριστούν ποτέ… Καταργούνται συνεπώς ώρες μαθημάτων για να μην υπάρχουν κενά… Πόσο παιδαγωγικό είναι αυτό;
Στην Αιτωλοακαρνανία τα κενά πέρυσι μαζί με τις συνταξιοδοτήσεις ήταν περίπου 120. Φέτος, στο ξεκίνημα της χρονιάς ήταν μόλις 47! Στις ειδικότητες που αναφέρθηκαν, ενώ πέρυσι τα κενά ήταν 58, φέτος χωρίς άλλη παρέμβαση έγιναν 31. Εύκολα καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς στα σχολεία μειώθηκαν τεχνητά μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας ενώ ταυτόχρονα αυτή η λογική δημιουργεί και υπεράριθμες σε εκπαιδευτικούς αλλά και μετακινήσεις σε πολλά σχολεία για τη συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.
Να θυμίσουμε ο κ. Φίλης είναι ο υπουργός που ενώ έταζε 20000 ΜΟΝΙΜΟΥΣ διορισμούς πέρυσι τέτοια εποχή περίπου, σήμερα καταργεί ουσιαστικά θέσεις εργασίας…
Ταυτόχρονα, ορίζονται φέτος για πρώτη φορά ασφυκτικά πλαίσια για τη λειτουργία των Ομάδων Προσανατολισμού στα Λύκεια αλλά και στα ολιγομελή τμήματα γενικών και επαγγελματικών λυκείων. Αυτό θα οδηγήσει σε μετακίνηση μαθητών σε τμήματα άλλα από αυτά της επιλογής τους, τόσο σε επίπεδο ειδικοτήτων όσο και σε προσανατολισμών.
Και φυσικά, την ώρα που κόπτεται για την παιδαγωγικά καλύτερη λύση στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών, επαναφέρει την τρίτη ανάθεση μαθημάτων με την οποία διαφωνεί κάθετα η εκπαιδευτική κοινότητα.
Άλλη μια τομή που επιχειρείται είναι αυτή της κατάργησης των εξετάσεων στο γυμνάσιο, που όμως κατηγοριοποιεί και συνεπώς υποβαθμίζει μαθήματα που δεν θα εξετάζονται γραπτώς στις τελικές εξετάσεις.
Έτσι διαμορφώνεται το  πλαίσιο μέσα στο οποίο ξεκινά η νέα σχολική χρονιά. Είναι φανερό ότι οι παραπάνω ρυθμίσεις αποσκοπούν στη μείωση του δημοσιονομικού κόστους για την εκπαίδευση αφού κινείται στην κατεύθυνση της εκπλήρωσης των όρων των νέων μνημονίων.
Πάγια θέση του κλάδου αποτελούν οι εξής διεκδικήσεις, επίκαιρες όσο ποτέ:


· Τμήματα γενικής παιδείας με ανώτατο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τους 20.

· Να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η ύπαρξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στη σύνθεσή τους, σύμφωνα και με τις προφορικές έστω δεσμεύσεις του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης κατά τη σημερινή συνάντησή του με τα Προεδρεία των ΕΛΜΕ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

· Λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ειδικοτήτων και προσανατολισμού και κατάργηση των ασφυκτικών πλαισίων που τίθενται.

· Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών.

· Να περιορίζονται οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών και να γίνεται προσπάθεια όταν αυτό δεν είναι εφικτό να μην γίνεται σε πάνω από 2 σχολεία.
Η χρονιά προβλέπεται δύσκολη. Καλούμε τους συναδέλφους σε διαρκή αγωνιστική ετοιμότητα.»