Σελίδες

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Αλλαγή του σχεδίου υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων σε γυμνάσια και λύκεια ζητούν οι ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας



Μετά από κοινή συνεδρίαση των προεδρείων των Α και Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας που έγινε στο Μεσολόγγι συμφωνήθηκαν οι άξονες διεκδίκησης ενόψει του υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων που συνοπτικά είναι οι εξής:
·         Πάγια θέση του κλάδου είναι η δημιουργία τμημάτων γενικής Παιδείας με 20 μαθητές ανά τμήμα, ειδικότητας / ομάδας προσανατολισμού με 15 μαθητές ανά τμήμα και 10 μαθητών στα εργαστήρια με συνδιδασκαλία. Φυσικά, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σοβαρές παράμετροι που μπορούν να μεταβάλλουν προς τα κάτω αυτά τα όρια και να οδηγούν σε δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, όπως τοπικές αλλά και οικονομικές συνθήκες και συγκυρίες.
·         Οι ανάγκες σε έμψυχο δυναμικό αποτυπώνονται ετήσια και δείχνουν περίτρανα ότι είναι παραπάνω από αναγκαίο το ξεπάγωμα των προσλήψεων. Οι αναπληρωτές καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρότατα υπόψη.
·         Τα λειτουργικά κενά να υπολογίζονται στη βάση των 10 ωρών, ανάλογα και με την περιοχή που είναι το σχολείο και την ειδικότητα, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να υπάρχει περιθώριο και για ακόμη μικρότερο όριο (μέχρι και 8 ωρών).



·         Διεκδικούμε τη δημιουργία οργανικών θέσεων και διορισμό σε αυτές διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού με συγκεκριμένα καθήκοντα στα σχολεία. Έως ότου καλυφθούν οι θέσεις αυτές στα σχολεία, να υπολογιστεί ο εργάσιμος χρόνος που απαιτείται σε κάθε τύπο σχολικής μονάδας και να υπολογίζεται στα κενά και πλεονάσματα ως ωράριο των εκπαιδευτικών που απασχολούνται με τα καθήκοντα αυτά.
·         Να υπολογίζονται οι ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου για την διεξαγωγή των εξωδιδακτικών εργασιών. Να θεσμοθετηθούν για παράδειγμα 2 ώρες εβδομαδιαίως για την εξυπηρέτηση του αυξημένου φόρτου εργασίας στους Υπεύθυνους τμημάτων και των Υπεύθυνων Εργαστηρίων, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις που μπορούν να μελετηθούν και απασχολούνται μόνιμα οι συνάδελφοι.
·         Να προσμετράται στο χρόνο εργασίας ο χρόνος μετακίνησης των εκπαιδευτικών που μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου. Για παράδειγμα η κάθε ώρα εκτός της οργανικής θέσης να προσμετράται στο διδακτικό ωράριο με αυξημένη διάρκεια.
·         Να υπάρχουν οδοιπορικά για τη μετακίνηση συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου.
Τα παραπάνω συμφωνήθηκε να τεθούν και κεντρικά στην ΟΛΜΕ καθώς και να αναλάβουν οι δύο ΕΛΜΕ της περιοχής μας να τα κοινοποιήσουν σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας ώστε να υιοθετηθούν και να γίνουν στοιχεία διεκδίκησης του κλάδου σε ένα απόλυτα ρεαλιστικό και άμεσα υλοποιήσιμο πλαίσιο.
Η διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων σήμερα είναι κάτι παραπάνω από αναγκαιότητα.
Η ομαλή λειτουργία των σχολείων μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο όταν υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί σε όλα τα κενά οργανικά και λειτουργικά, οι διαδικασίες μετάθεσης, απόσπασης, τοποθέτησης γίνουν έγκαιρα και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Δεν μπορεί να υπάρξει αποδοτική παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία όταν ο εκπαιδευτικός τρέχει να καλύψει ωράριο από σχολείο σε σχολείο και επιπλέον καλείται να αναλάβει ποικίλους ρόλους (επιστάτη, ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, διοικητικού υπαλλήλου, κ.λ.π), του αυξάνεται ο εργάσιμος χρόνος, παρατείνεται ο εργασιακός βίος, λιγοστεύουν οι απολαβές” τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.