Σελίδες

Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Οι στρατηγικές προτεραιότητες της προγραμματικής πρότασης του Νεκτάριου Φαρμάκη για Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία


Ένα πρόγραμμα, που ισοδυναμεί με «σχέδιο άμεσης δράσης» για την ταχύτερη δυνατή, οικονομική και κοινωνική ανάταξη της Δυτικής Ελλάδας, παρουσίασε το απόγευμα του Σαββάτου 11 Μαΐου, στο Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, ο συνδυασμός ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ του υποψηφίου Περιφερειάρχη, Νεκτάριου Φαρμάκη.
Ο ίδιος ο κ. Φαρμάκης κατά τη διάρκεια της σύντομης και εισαγωγικής τοποθέτησής του, έκανε λόγο για ένα πλήρες και συνεκτικό σχέδιο που αποτελεί τον οδικό χάρτη ώστε η παράταξη να γίνει μία καλή περιφερειακή Αρχή και αυτό σημαίνει, πως «θα προσφέρει στη Δυτική Ελλάδα αυτά που δεν κατάφερε να της προσφέρει μέχρι τώρα η περιφερειακή Αρχή που φεύγει».
Ο κ. Φαρμάκης, υπογραμμίζοντας πως «ο χρόνος είναι χρήμα και η Δυτική Ελλάδα δεν έχει ούτε το ένα, ούτε το άλλο», πρόσθεσε πως το πρόγραμμα της παράταξης στηρίζεται στην κοινή λογική.
«Μία κοινή λογική, που τελικά δύσκολα εφαρμόζεται στην πράξη από εκείνους που φοράνε το ταμπελάκι του προοδευτικού αλλά μένουν μόνο στο… ταμπελάκι και νοιάζονται αποκλειστικά για την προσωπική τους προβολή και πολιτική επιβίωση. Εγώ όμως δεν είμαι από αυτούς. Η δική μας παράταξη, συνολικά, δεν είναι προοδευτική στα λόγια. Είναι προοδευτική στις πράξεις. Και είναι προοδευτική γιατί διαθέτει κοινή λογική…» σημείωσε.




Επεξηγώντας καλύτερα τη δομή του προγράμματος, ανέφερε ότι στηρίζεται πάνω σε δύο άξονες, ο πρώτος εκ των οποίων αφορά την αποτύπωση της σημερινής πραγματικότητας, γιατί «αν δεν ξέρουμε που βρισκόμαστε, δεν ξέρουμε και που πρέπει να πάμε», ενώ ο δεύτερος αφορά το σχέδιο δράσης της επόμενης 4ετίας.
Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, παρουσίασε συνοπτικά και κάποιες από τις άμεσες προτεραιότητες ανά Περιφερειακή Ενότητα (Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα, Ηλεία), καταλήγοντας ως εξής: « Λίγο – πολύ, όλοι γνωρίζουμε τα μεγάλα πλεονεκτήματα του τόπου μας. Και όλοι ξέρουμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας για να έχουμε άμεσα αποτελέσματα. Εμείς λοιπόν, θα στοχεύσουμε στα άμεσα αποτελέσματα. Δεν θα προσπαθήσουμε να κάνουμε “λίγο απ’ όλα”, αλλά να ρίξουμε όλο το βάρος μας στους τομείς που μπορούν να δημιουργήσουν μία οικονομική αναγέννηση, το συντομότερο δυνατό. Τελικά, πού στοχεύει το πρόγραμμά μας; Σε ένα και μόνο: Στην προκοπή! Προκοπή για τον αστό, προκοπή και για τον ξωμάχο της υπαίθρου. Προκοπή για τον επιχειρηματία, προκοπή και για τον εργαζόμενο. Προκοπή για όλους! Η δική μας Δυτική Ελλάδα θα πάψει να είναι μία περιοχή χαμένων ευκαιριών και σπαταλημένων χρόνων. Θα πάψει να χάνει νέες και νέους, αλλά αντίθετα θα υποδέχεται και άλλους, από άλλες περιοχές της χώρας. Θα γίνει ένας τόπος με δουλειές. Γνωστός και αναγνωρίσιμος στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Η Δυτική Ελλάδα του κ. Κατσιφάρα είναι η Δυτική Ελλάδα της μόνιμης κρίσης. Η Δυτική Ελλάδα της δικής μας παράταξης θα γίνει μία Περιφέρεια – πρότυπο

Αμέσως μετά, την αναλυτικότερη παρουσίαση του προγράμματος, πραγματοποίησε ο Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά στον τομέα «Οικονομική Πολιτική και Ανταγωνιστικότητα», κ. Γιώργος Γαλανός, ο οποίος περιέγραψε την υφιστάμενη κατάσταση στη Δυτική Ελλάδα, παρουσίασε τις στοχεύσεις του προγράμματος του κ. Φαρμάκη, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει όπως είπε, ότι το πρόγραμμα εμπεριέχει και προβλέψεις για τις απειλές που μπορεί να υπάρξουν (όπως για παράδειγμα η κλιματική αλλαγή), ώστε να έχουν προβλεφθεί από τώρα οι αναγκαίες δράσεις ή ακόμα και οι εναλλακτικές λύσεις που ενδεχομένως απαιτηθούν!

Οι στρατηγικές προτεραιότητες ανά Περιφερειακή Ενότητα
Αμέσως παρακάτω περιγράφονται κάποιες από τις στρατηγικές προτεραιότητες του προγράμματος του συνδυασμού ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ανά Περιφερειακή Ενότητα.

Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας:
• Η άμεση ολοκλήρωση των αναγκαίων αδειοδοτήσεων και μελετών για την εξασφάλιση χρηματοδότησης της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με τον κύριο οδικό άξονα της Ιόνιας Οδού.
• Η ενεργοποίηση της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού και η οδική της σύνδεση με των κύριο οδικό άξονα της Ιόνιας Οδού
• Η άρτια και ασφαλής διασύνδεση των επιχειρηματικών, παραγωγικών και τουριστικών πόλων σε ολόκληρη την Αιτωλοακαρνανία με το κύριο οδικό δίκτυο του Δυτικού Άξονα.
• Η διεκδίκηση σιδηροδρομικού Δυτικού Άξονα και ο συνδυασμός των μεταφορών και συγκοινωνιών σε διαπεριφερειακό επίπεδο.
• Η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου κατασκευής και συντήρησης όλων των πρωτευόντων οδικών αξόνων της Αιτωλοακαρνανίας: α) Μεσολόγγι – Αιτωλικό – Αστακός – Μύτικας – Πάλαιρος – Βόνιτσα, β) Ναύπακτος – Θέρμο – Παραβόλα – Αγρίνιο (βόρεια της Τριχωνίδας), γ) Ναύπακτος – Θέρμο – Προυσσός – προς Καρπενήσι, και η εξασφάλιση άρτιων και ασφαλών διασυνδέσεων της παράκτιας ζώνης με την ενδοχώρα.
• Η εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων ενεργειακής διαχείρισης στα συστήματα φωτισμού εντός και εκτός των πόλεων και η σταδιακή ανάπτυξη ευφυών συστημάτων διαχείρισης των μετακινήσεων στα πρότυπα των ανεπτυγμένων χωρών.
• Η δημιουργία αγροδιατροφικών συμπράξεων με στόχο τη διασύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με τις λοιπές οικονομικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στην Περιφέρεια όπως η τουριστική αξιοποίηση των πολιτιστικών και περιβαλλοντικών πόρων, ο αγροτουρισμός και η γαστρονομία.
• Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η υποστήριξη του ιδιαίτερα δυναμικού κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας. Η ιχθυοκαλλιέργεια είναι ο δυναμικότερος κλάδος στην πρωτογενή παραγωγή της περιοχής και κατατάσσεται στις κορυφαίες θέσεις σε αξία εξαγωγών αγροτικών προϊόντων, ενώ παράλληλα είναι ο τομέας που συμβάλλει θετικά, σε εθνικό επίπεδο, στον τομέα της έρευνας στην παραγωγή νέων ή τη βελτίωση υπαρχόντων προϊόντων. Πρόκειται για έναν εμβληματικό τομέα στον οποίο πρέπει να δοθεί πρόσθετο ειδικό βάρος στις προγραμματισμένες πολιτικές και ενισχύσεις.
• Η πλήρης καταγραφή και κατάρτιση ολοκληρωμένου καταλόγου τοπικά παραγόμενων προϊόντων, των χαρακτηριστικών και των ποσοτήτων τους, σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγικούς φορείς και τους συλλογικούς φορείς εκπροσώπησης τους.
• Η κατάρτιση σχεδίου δράσης για την προώθηση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων σε τρίτες χώρες, η με κάθε τρόπο υποστήριξη των εμπορικών σχέσεων με τρίτες χώρες και η οργανωμένη διερεύνηση διείσδυσης σε νέες αγορές.
• Η δημιουργία κτηνοτροφικών πάρκων με σύσταση ειδικού φορέα (σε επίπεδο Δήμου) και η σταδιακή μετεγκατάσταση διάσπαρτων μονάδων με στόχο την οργάνωση της παραγωγής, την προσέλκυση νέων απασχολουμένων στον τομέα, την υιοθέτηση σύγχρονων πρακτικών, την ορθολογική διαχείριση των βοσκοτόπων.
• Η ανάπτυξη υποδομών διαχείρισης και αξιοποίησης αγροκτηνοτροφικών αποβλήτων προς την κατεύθυνση της παραγωγής ενέργειας.
• Η άμεση εφαρμογή της Μελέτης για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Βιώσιμης Ανάπτυξης Αγρινίου και των σημαντικών έργων αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος που περιλαμβάνει. Η πόλη του Αγρινίου αποτελεί αστικό κέντρο εθνικής σημασίας και κόμβο εμπορικής δραστηριότητας και παροχής υπηρεσιών.
• Η άμεση εφαρμογή της Μελέτης για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση «Μεσολόγγι – Αιτωλικό» και η καθιέρωση ενός νέου οικο-αναπτυξιακού και χωροταξικού προτύπου βασισμένου στο ενδογενές ανθρώπινο, φυσικό και πολιτιστικό κεφάλαιο της περιοχής της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου, αναγνωρίζοντας τη θεμελιώδη συμβολή του υδάτινου στοιχείου στην ταυτότητα και οικονομία της περιοχής
• Η περαιτέρω αξιοποίηση του μηχανισμού των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων που εισάγουν σημαντικές καινοτομίες και ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό αλλά και την προσθήκη νέων περιοχών την περίοδο 2021-2027 προκειμένου να υιοθετηθούν πολυτομεακά και πολυταμειακά προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης περιοχών όπως π.χ. η ΟΧΕ Λιμνών – Θέρμου (Τριχωνίδα –Λυσιμαχία – Παναιτωλικό – Αράκυνθος) και άλλες.
• Η ανάδειξη της γεωμορφολογίας και της οικολογικής και αισθητικής αξίας της ευρύτερης περιοχής της Λίμνης Τριχωνίδας. Η εναλλαγή των φυσικών στοιχείων (λοφοπλαγιές, βουνοπλαγιές, μικρότερες και μεγαλύτερες πεδιάδες και κοιλάδες, ρέματα, καταρράκτες, πηγές και άλλα), σε ολόκληρη την παρατριχωνίδια περιοχή, μαζί με το πλούσιο φυτικό και ζωϊκό βασίλειο που διαβιεί σε αυτήν, συνυφαίνουν από κοινού το σπάνιου κάλλους φυσικό περιβάλλον της λίμνης.
• Η άμεση εφαρμογή πολεοδόμησης των δύο επιχειρηματικών πάρκων του Αγρινίου καθώς και των περιοχών Μεσολογγίου, Ναυπάκτου και Αμφιλοχίας – Βόνιτσας.
• Η δημιουργία υδροηλεκτρικών μονάδων μικρής κλίμακας σε όλη την έκταση της Αιτωλοακαρνανίας αναλόγως των δυνατοτήτων.

Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας:
• Η ολοκλήρωση των έργων κατασκευής, λειτουργικής διαμόρφωσης, διασύνδεσης και η στρατηγική επανατοποθέτηση του εμπορικού τμήματος του νέου λιμένα Πατρών στον χάρτη των μεταφορών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
• Η ολοκλήρωση των έργων κατασκευής, λειτουργικής διαμόρφωσης και διασύνδεσης με την Ολυμπία Οδό του λιμανιού του Αιγίου.
• Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου εξυπηρέτησης ολόκληρης της Περιφέρειας και η άμεση σύνδεση του εθνικού αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το λιμάνι και την ΒΙΠΕ της Πάτρας.
• Η άρτια και ασφαλής σύνδεση των επιχειρηματικών, παραγωγικών και τουριστικών πόλων σε ολόκληρη την Περιφέρεια με τους κύριους οδικούς άξονες. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσουμε τις βασικές προϋποθέσεις για βελτίωση των όρων διακίνησης και μετακίνησης και την προσέλκυση επενδύσεων.
• Η κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών και διαμορφώσεων στο Αεροδρόμιο του Αράξου για δραστηριότητες CARGO ώστε να μεταφέρονται αεροπορικώς ικανές ποσότητες ευαίσθητων αγροτικών, κηπευτικών, κτηνοτροφικών, ιχθύων σε χώρες του εξωτερικού και η εξασφάλιση άμεσης διασύνδεσης με το εθνικό οδικό δίκτυο και την ΒΙΠΕ Πατρών.
• Η σημαντική επέκταση και ο εκσυγχρονισμός της ΒΙΠΕ Πατρών και η οργάνωσή της σε σύγχρονο επιχειρηματικό Πάρκο με άρτια οδική και σιδηροδρομική διασύνδεση με την Ολυμπία Οδό και τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Πάτρα – Πύργος, αντίστοιχα.
• Η χωροθέτηση και ο άρτιος λειτουργικός και επιχειρησιακός σχεδιασμός ενός σύγχρονου Εμπορευματικού Κέντρου στην Πάτρα το οποίο θα λειτουργεί σε άμεση συσχέτιση με τον Νέο Λιμένα και το ολοκληρωμένο διαπεριφερειακό δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών. Η ανάπτυξη της Πάτρας στον χώρο των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics είναι βασικός προσανατολισμός καταγεγραμμένος και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την Ελλάδα (National Transport Project for Greece- NTPG).
• Η ανάδειξη των ιστορικών ιερών μονών της Αχαΐας και η προώθηση του θρησκευτικού τουρισμού με εμβληματικές αναφορές τον πολιούχο των Πατρών Απόστολο Ανδρέα και την διεθνή ακτινοβολία του θεσμού των Πρωτοκλητείων και του Ιερού Ναού, το Μέγα Σπήλαιο, την Παναγία την Τρυπητή, κ.α. Πρόκειται για πόλους έλξης διεθνούς ενδιαφέροντος που απαιτούν μία σύγχρονη προσέγγιση διαχείρισης με απόλυτο σεβασμό στο θρησκευτικό αίσθημα των πιστών.
• Η ολοκλήρωση της δημιουργίας και η εξασφάλιση όλων των απαιτούμενων προϋποθέσεων για την άρτια λειτουργία σύγχρονου ηλεκτρονικού αγροτικού δημοπρατηρίου σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για την αποτελεσματικότερη διάθεση των τοπικά παραγόμενων αγροτικών προϊόντων.
• Ο σύγχρονος σχεδιασμός και η οργανωμένη διεκδίκηση της ολοκλήρωσης των μεταφορών και συγκοινωνιών στη Δυτική Ελλάδα μέσα από ένα σύγχρονο πολυτροπικό σύστημα. Η αποσπασματικότητα, η έλλειψη συνδέσεων, οι σημειακές παρεμβάσεις και η πλήρης απουσία συντήρησης των δικτύων δεν έχουν χώρο στη δική μας προσέγγιση.
• Η εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων ενεργειακής διαχείρισης στα συστήματα φωτισμού εντός και εκτός των πόλεων και η σταδιακή ανάπτυξη ευφυών συστημάτων διαχείρισης των μετακινήσεων.
• Η ενθάρρυνση της αξιοποίησης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων με βασικές αρχές τη διαφάνεια των διαδικασιών και τον απόλυτο σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.
• Η άμεση εφαρμογή της Μελέτης για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Βιώσιμης Ανάπτυξης των Πατρών και των εμβληματικών έργων αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης που περιλαμβάνει.
• Η εντατική προσπάθεια για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων με την αξιοποίηση αλλά και τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού και Περιφερειακού πλαισίου που από χρόνια δίνει σαφείς κατευθύνσεις.
• Η κατασκευή σύγχρονου εργοστασίου ξήρανσης λυματολάσπης της εγκατάστασης του Βιολογικού Καθαρισμού Αιγίου.
• Η ουσιαστική στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και των ερευνητικών κέντρων και η εφαρμογή του παραγόμενου καινοτομικού αποτελέσματος στην παραγωγική διαδικασία στους διαφορετικούς κλάδους οικονομικής δραστηριότητας.
• Η ενίσχυση και ανάδειξη της Πάτρας σε διεθνές ερευνητικό και τεχνολογικό HUB μέσα από την θεσμοθέτηση, ίδρυση και λειτουργία Πόλου ειδικά για νεοφυείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας.
• Η προώθηση των συνεργειών μεταξύ των εμπλεκόμενων στην παράγωγη καινοτομίας φορέων, η σύσταση και λειτουργία ενός ενιαίου και αποτελεσματικού περιφερειακού Φορέα συντονισμού και προώθησης της επιχειρηματικής καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο, όπως επίσης και η ίδρυση Παρατηρητηρίου για την παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας:
• Η άμεση ολοκλήρωση της μελέτης και κατασκευής της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου και η αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων χωρίς ουδεμία περαιτέρω παρέκκλιση.
• Η μαχητική διεκδίκηση για άμεση ένταξη της συνέχειας και ολοκλήρωσης του άξονα Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Καλαμάτα.
• Η ολοκλήρωση των έργων λειτουργικής διαμόρφωσης, αναβάθμισης η στρατηγική επανατοποθέτηση του λιμένα του Κατακόλου στον χάρτη των μεταφορών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
• Η αξιοποίηση και ταυτόχρονη προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής αναφοράς της Αρχαίας Ολυμπίας με την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου για την κοινωνικοοικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής με όρους αειφορίας. Ο πόλος της Αρχαίας Ολυμπίας αποτελεί μνημείο παγκόσμιας αναγνωσιμότητας και έλξης, του οποίου η παρουσία επηρεάζει το σύνολο της περιφερειακής οικονομίας, ειδικά σε ότι αφορά τον τουρισμό και τον πολιτισμό.
• Η δικτύωση των περιοχών και η ανάδειξη και διεθνής προώθηση του τουριστικού τριπόλου διεθνούς εμβέλειας και αναγνώρισης της Αρχαίας Ολυμπίας – Αρχαίας Ήλιδας – Επικούρειου Απόλλωνα.
• Η ενίσχυση του τομέα της κρουαζιέρας και η προώθηση ενιαίας τουριστικής ταυτότητας διεθνώς για ολόκληρη την Περιφέρεια με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία.
• Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου εξυπηρέτησης ολόκληρης της Περιφέρειας και η διασύνδεση του Νέου Λιμανιού της Πάτρας και της ΒΙΠΕ Πάτρας, με το λιμάνι του Κατακόλου και τον Πύργο.
• Η εξασφάλιση της λειτουργίας του θεματικού τρένου που συνδέει το επίνειο του Πύργου, το Κατάκολο και την Αρχαία Ολυμπία.
• Η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου κατασκευής και συντήρησης όλων των πρωτευόντων οδικών αξόνων της Ηλείας: α) Πύργος – Σιμόπουλο – (σύνδεση με ΕΟ 111) – Πανόπουλο – Ψωφίδα – Δάφνη, β) Κυλλήνη – σύνδεση με Νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου και η εξασφάλιση άρτιων και ασφαλών διασυνδέσεων της παράκτιας ζώνης με την ενδοχώρα.
• Η δημιουργία αγροδιατροφικών συμπράξεων με στόχο τη διασύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με τις λοιπές οικονομικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στην Ηλεία όπως η τουριστική αξιοποίηση των πολιτιστικών και περιβαλλοντικών πόρων, ο αγροτουρισμός και η γαστρονομία.
• Η άμεση εφαρμογή της Μελέτης για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση «Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία». Μέσω της εφαρμογής της ΟΧΕ επιδιώκεται, αφενός η διασφάλιση της τουριστικής αειφορίας της Αρχαίας Ολυμπίας και η ενίσχυση της λειτουργίας της ως σημαντικού αναπτυξιακού πόλου για το σύνολο της ΠΔΕ και αφετέρου η ενδυνάμωση και αναδιάταξη του παραγωγικού συστήματος και η επιτάχυνση της ανάπτυξης της αστικής, ημιορεινής και ορεινής περιοχής της – συνδυαστικά με τον Πύργο.
• Η οργανωμένη εγκατάσταση και λειτουργία μονάδων μεταποίησης και εξαγωγής τοπικά παραγόμενων αγροτικών προϊόντων (σταφίδες, λάδι, ελιά, κηπευτικά, βιομηχανική ντομάτα στις ευρύτερες περιοχές Πύργου και Αμαλιάδας).
• Η προαγωγή της αειφόρου διαχείρισης των θαλασσών και η προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων υψηλής αξίας σε όλη την παράκτια ζώνη..
• Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και υψηλής ποιότητας τόσο στον αγροδιατροφικό κλάδο όσο και στον τουριστικό-πολιτιστικό κλάδο.
• Η κατάρτιση σχεδίου δράσης για την προώθηση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων σε τρίτες χώρες, η με κάθε τρόπο υποστήριξη των εμπορικών σχέσεων με τρίτες χώρες και η οργανωμένη διερεύνηση διείσδυσης σε νέες αγορές.