Σελίδες

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος αναβίωσε στον πεζόδρομο της «Διεξόδου»


Σε μια χαρούμενη γειτονιά μετεβλήθη ο πεζόδρομος της Ραζηκότσικα  στο Μεσολόγγι το περασμένο κατά την παρουσίαση της νέας έκδοσης –της 33ης - της «Διεξόδου» που σχετίζεται με τον Ελληνικό Κινηματογράφο.
Τίτλος του «ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΑΥΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ, Ελληνικός Κινηματογράφος 1938-1968» και συγγραφέας του ο δικηγόρος και συλλέκτης Γιάννης Μπαρδάκης.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή στην οθόνη του Δημήτρη Χόρν να ερμηνεύει το «Ηθοποιός σημαίνει φώς» του Μάνου Χατζηδάκι ενώ η επιμελήτρια του Ιστορικού Μουσείου της «Διεξόδου»  Ειρήνη Καρανικόλα καλωσόριζε το ακροατήριο που είχε αναπτυχθεί κατά μήκος του πεζόδρομου.



Η βιβλιοπαρουσίαση δεν έγινε με τον συνήθη τρόπο των μονολόγων, αλλά με έναν ευρηματικό διάλογο που έκαναν μεταξύ τους οι προσκεκλημένες της «Διεξόδου» Ελευθερία Τσακανίκα και Αποστολία Πάστρα.
Οι παρουσιάστριες με την ευρεία κινηματογραφική και θεατρική τους παιδεία αλλά και την εξαιρετική ικανότητα στη μετάδοση των σκέψεών τους ανέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο το πλούσιο περιεχόμενο του πρωτότυπου λευκώματος που απαρτίζεται από  410 σελίδες  και των ισάριθμες  φωτογραφίες.
Καθισμένες σε τραπεζάκια καφενείου τοποθετημένα μπροστά από ελιές, που αποτελούσαν  το σκηνικό κάτω από την οθόνη προβολής, δημιούργησαν μία φιλική ατμόσφαιρα που κορυφώθηκε το τελευταίο ημίωρο με την προβολή αποσπασμάτων παλιών Ελληνικών κωμικών ταινιών που είχαν κοινό θέμα - επίκαιρο στις μέρες μας - τις εκλογές και τους πολιτικούς.
Η εκδήλωση έκλεισε με τον συγγραφέα του βιβλίου  Γιάννη Μπαρδάκη,  ο οποίος,  από το  βήμα της «Διεξόδου»,   έκδηλα ενθουσιασμένος  ευχαρίστησε την πληθώρα των  Μεσολογγιτών, Αγρινιωτών, Πατρινών, Ναυπάκτιων  αλλά και Αθηναίων  «σινεφίλ» που είχαν έλθει  να παρακολουθήσουν την παρουσίαση και να τον συγχαρούν για την συγγραφή του πρωτότυπου λευκώματός του.
Ενός λευκώματος που  μας θυμίζει τις «δόξες» του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, μας  «συστήνει» τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες και τους ηθοποιούς των ταινιών και μας κάνει μια γοητευτική περιπλάνηση στη μαγεία  της 7ης τέχνης της τριακονταετίας  1938-1968.