Σελίδες

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019

Οργάνωση μιας πόλης /της πόλης μας για την απορρόφηση πολλών Ευρωπαϊκών κονδυλίων σε όλο το φάσμα του κοινωνικού ιστού της πόλης.

Πανοραμική άποψη της οδού  Ειρήνης  στην Καλλονή (οδός μπροστά από το βιβλιοπωλείο «Κύβος»

Γράφει η Σταυρούλα Τσακμακλή
Πολιτικός μηχανικός

Αρχικά  επιβάλλεται να  συμπληρώσουμε «τα κενά του πάζλ»  της Δ.Τ.Ε του Δήμου. Τότε θα μπορούν οι αιρετοί  με άνεση να τρέχουν στα Υπουργεία και την Περιφέρεια για Ευρωπαϊκούς πόρους,  έχοντας  στο χέρι το χρήσιμο  προαπαιτούμενο  διαπραγματεύσιμο εργαλείο που λέγεται «ώριμη» μελέτη.
Πρώτα όμως χρειάζεται  όλοι οι πολίτες θα ενδιαφερθούμε για να  πλαισιώσουμε  υποστηρικτικά  τους αιρετούς  της πόλης και του Νομού μας δείχνοντας έμπρακτα την αγάπη για τον τόπο μας. Καταθέτοντας την  δημιουργική ενέργεια, τα χαρίσματα και τα ταλέντα μας, θα εξυγιάνουμε και θα υποστυλώσουμε  τη βάση της πυραμιδικής δομής της Διοίκησης. Με τον τρόπο αυτό  οι αιρετοί που μας εκπροσωπούν σε Δήμο και Περιφέρεια θα έχουν έτοιμη την «δεξαμενή ώριμων μελετών». Επομένως θα έχουν τα δεδομένα διεκδίκησης. Θα παίρνουμε πόρους. Θα έχουμε δουλειά. Θα χρηματοδοτούνται τα ταμεία των συνταξιούχων. Δεν θα φθάσει η σύνταξή μας στον πάτο.  Θα μπει  επιτέλους φρένο στον κατήφορο. Όλοι μαζί λειτουργούντες σαν μια «γροθιά» θα έχουμε δημιουργήσει τις συνθήκες για το ανορθωτικό ντόμινο. 



Λεωφόρος 20μετρη. Συνέχεια της λεωφόρου Ειρήνης από τον κυκλικό   κόμβο της Καλλονής μέχρι το 6ο Δημοτικό Σχολείο.Οι καιροί  απαιτούν να λειτουργήσουμε ως ένα μπράτσο λειτουργίας. Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε Αιρετοί -Δημόσιοι Λειτουργοί και ιδιώτες εθελοντές. Επιβάλλεται ως γνήσιοι απόγονοι των  προγόνων μας  να κάνουμε "γιουρούσι"  για να χωροτακτήσουμε τα ενεργά κύτταρα της πόλη μας  (Σχολεία – Υπηρεσίες-Νοσοκομεία).

Για να ζήσει το Μεσολόγγι, έχουμε υποχρέωση ως πολίτες  να συμβάλλουμε με κοινωνική προσφορά καταθέτοντας την εθελοντική μας ώρα, για να   επανακτήσουμε αρχικά  το χώρο του αιγιαλού της πόλης μας με οριοθέτηση και διεκδίκηση αυτού. Αν ανακτήσουμε το  χώρο της παραλίας τουλάχιστον στα δύο τελευταία αδόμητα Ο.Τ στο Δυτικό θαλάσσιο μέτωπο  θα είναι   για όφελος  της πόλης και του πολίτη  με ανάδειξη των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς που υπήρχαν στην πόλη και  με επιτρεπόμενες δράσεις και δραστηριότητες  κατόπιν έγκρισης των εμπλεκομένων Υπηρεσιών.
Για την απόδοση των δημόσιων, δημοτικών και κοινόχρηστων  χώρων που ανήκουν στην πόλη και τον πολίτη ο   Νομικός  μας κλάδος (δημόσιος και ιδιωτικός) επιβάλλεται να «βάλει πλάτη»  σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες.
 Αρχικά θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα να απελευθερωθούν οι  αμφισβητούμενοι δημόσιοι χώροι   του σχεδιασμού των οδικών αξόνων της Ο.Χ.Ε. που εξασφαλίστηκαν πόροι για να δημοπρατηθούν.  Όσοι  Νομικοί αγαπούν τον τόπο μας,  να εγγραφούν σε μητρώο  εθελοντών   συλλογικών δράσεων που προτείναμε να δημιουργηθεί στο Δήμο,  να σκύψουν  στα νομικά θέματα,  να  μοιράσουν τις συσσωρευμένες  υποθέσεις που χρονίζουν   και να  τις  επιλύσουν συνεργαζόμενοι με το αυτοτελές  γραφείο Δημόσιας περιουσίας,  το Λιμεναρχείο Μεσολογγίου, τον φορέα διαχείρισης της Λιμνοθάλασσας και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος για να παρθούν οι εγκρίσεις που απαιτούνται.
Όλοι μας (αρχίζοντας με τους Τεχνικούς και Νομικούς εθελοντές συλλογικών δράσεων) οφείλουμε για το καλό της πόλης μας  να είμαστε συνεπίκουροι στο έργο της Δημοτικής Αρχής. Για να  έχουμε  απορρόφηση πόρων  με ολοκληρωμένο σχεδιασμό με επίλυση ταυτόχρονα προβλημάτων καταπατήσεων και διανοίξεων,  που θα προκύψουν στην υλοποίησή του  έργου της Ο.Χ.Ε, για να μην έχουμε για πολλοστή φορά  αναχρονιστικά και ημιτελή έργα.
 Για να έχουμε   καλοσχεδιασμένη  πράσινη πόλη με πλούσιες  εναλλακτικές  διαδρομές στα θαλάσσια μέτωπα   και ανάπλαση  των παραδοσιακών κτιρίων και  ακατοίκητων μονοκατοικιών σε πανσιόν, όπως οι καιροί απαιτούν και τα δεδομένα της πόλης  μας προδιαγράφουν  τις λύσεις. Για να αναδείξουμε την πόλη μας σε πόλη πρότυπο  με ελκυστικό  εναλλακτικό τουρισμό, θα αναδείξουμε  αρχικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις συνεχόμενες διαδρομές  περιπάτου-τζόκιγκ και  τα συνεχιζόμενα δίκτυα ποδηλασίας σε όλο τον πολεοδομικό ιστό της επίπεδης πόλης μας.
Μία ανάπλαση αυτής της μορφής συμπληρωμένη στις μεταφορές  με  διαδρομή άμαξας, διαδρομή  ιππασίας, τραινάκι επίσκεψης μουσειακών χώρων, mini bus πόλης, θαλάσσιες διαδρομές στα ιστορικά  νησάκια μας  και ανακύκλωσης των αρνητικών  πλεονασμάτων των παλαιών κτιρίων της πόλης μας,  θα συμβάλει στην  ανάπτυξη της  επιχειρηματικότητας. Οι μεταφορές που ως πράσινη εναλλακτική παραθαλάσσια  πόλη θα  έχει να διαχειρισθεί ο επιχειρηματικός κλάδος είναι   πολλές. Η επανάκτηση του αιγιαλού Δυτικά θα δώσει  επιτρεπόμενες δράσεις και δραστηριότητες  ωφέλιμες για την πόλη, τον πολίτη και τους επιχειρηματίες .
Οι κύκλοι επηρεασμού της μεταρρύθμισης για τον Πυλώνα της Διοίκησης για την πόλη μας με προσδιορισμό ανάπτυξης τον τουρισμό, όπως προκύπτει από την αναλυτική καταγραφή των  πονημάτων  «Σχεδιάζοντας το Μεσολόγγι» και «Οργάνωση Πόλης»  που γράφτηκαν  για την πόλη μας (site: tsakmakli.wordpress.com) είναι τρεις :
1.  Θέσπιση   και επαναλειτουργία τοπικά  στην Πρωτεύουσα του  Νομού μας  αυτοτελούς ενεργού  Τμήματος  Χωροταξίας- μελετών και Περιβάλλοντος σε επίπεδο πόλης και επίπεδο Νομού  από το Υπουργείο Υποδομών. Η εισήγηση για το αίτημα  θα εκπονηθεί από  τον  Δήμο και την Αντιπεριφέρεια σε συνεργασία με το ΤΕΕ Αιτ/νίας. Την σκοπιμότητα αυτής της θεσμοθέτησης την επιβάλλουν  οι καιροί που διανύουμε  της κλιματικής αλλαγής και της πράσινης ανάπτυξης.  Αυτό το τμήμα λειτουργικά ενοποιημένο  λείπει παντελώς  σήμερα από το Δήμο και  την Αντιπεριφέρεια. Οι αιρετοί μας  που διοικούν τις  πόλεις και το Νομό μας δεν έχουν οργανωμένα στις Δ.Τ.Ε  στελεχωμένα και αυτοτελή   τμήματα  Χωροταξίας –Σχεδιασμού και Περιβάλλοντος.
 Πρόταση για την δυτική περιμετρική της Πλώσταινας  η οποία εντάχθηκε στην Ο.Χ.Ε. Αν   διεκδικηθεί και απελευθερωθεί ο χώρος της  παραλίας, αυτός μπορεί να διαμορφωθεί με διαδρομή άμαξας και αναψυκτήρια για ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
 Το τμήμα αυτό θα  αποτελέσει το κεντρικό συντονιστικό τμήμα   του σχεδιασμού και του  προγραμματισμού  τοπικά των μελετών και έργων του Δήμου και της Αντιπεριφέρειας. Επίσης θα αναλάβει το συντονισμό των ομάδων μελέτης-κατασκευής και της έντεχνης  εποπτείας των έργων στο Δήμο και το Νομό μας. 
 2. Θέσπιση  από το Υπουργείο Εσωτερικών οργανωμένου και σχεδιασμένου φορέα  συλλογικών δράσεων κοινωνικής δικτύωσης ο οποίος θα λειτουργεί υποστηρικτικά για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου συμπληρώνοντας τα κενά του. Το αίτημα μπορεί να υποβληθεί από τους αιρετούς του Νομού μας,  το ΤΕΕ Αιτ/νίας, τον  Εμπορικό Σύλλογο  και λοιπούς φορείς της πόλης. 
3.  Εισήγηση από όλους τους αρμόδιους για θέσπιση από το Υπουργείο παιδείας  και λειτουργίας των  Διαδραστικών  Σχολείων για καλλιέργεια από την ηλικία του  νηπίου σωστής νοοτροπίας και συμπεριφοράς.  Στα σχολεία μας προτείνεται να προστεθεί η λειτουργία κηπουρικής –ανθοκομίας- δενδροκομίας και  λειτουργία κοινωνικού λαχανόκηπου σε κάθε σχολείο. Βλέπε σχεδιασμό της πλατείας μπροστά στο 6ο Δημ Σχολείο  με τις αναφερόμενες λειτουργίες που προαναφέραμε.
 Ο κοινωνικός ιστός είναι ένα πολυσύστημα πυραμιδικής δομής και λειτουργεί συστημικά όμοια με τη συστημική Ιατρική. Στην οργάνωση της δομής του προσομοιάζει ως ένα τεράστιο «πάζλ», στο οποίο χωροτακτούμε τα κομματάκια του για   κάθε ένα επί μέρους τμήμα του συστήματος της πυραμιδικής δομής του. Τακτοποιούμε τη λειτουργική δομή του και την συμπληρώνουμε, όπου έχουμε κενά με λειτουργίες οργανωμένης εθελοντικής εργασίας και προσφοράς μέσω του προτεινόμενου προς δημιουργία οργανωμένου και σχεδιασμένου φορέα  συλλογικών δράσεων κοινωνικής δικτύωσης. Οι  οργανωμένες και σχεδιασμένες συλλογικές δράσεις μπορούν να λειτουργήσουν σήμερα ως εργαλείο ανατροπής στο συνεχιζόμενο ντόμινο της οικονομικής κατάρρευσης.
Για τον σχεδιασμό μιας πόλης-  της πόλης  πρότυπο  - της  πράσινης πόλης- της πόλης μας των  εναλλακτικών διαδρομών-της  κηπούπολης καταθέσαμε μέχρι σήμερα  πάρα πολλές σχεδιαστικές προτάσεις-λύσεις στο Δήμο μας  και  δημόσια στον τοπικό τύπο  σαν πρώτη ενέργεια εθελοντικής δράσης   για την  παλιά και την  νέα πόλη.