Ακόμα μια χρονιά επαναλήφθηκε το τριτοκοσμικό φαινόμενο που παρουσιάζεται από τις αρχές έως το τέλος του καλοκαιριού, εδώ και 30 χρόνια, στην εθνική οδό Αγρινίου - Αμφιλοχίας.
Αρκετά χιλιόμετρα πριν από την Αμφιλοχία τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται και σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων. Τα 20 χλμ. έφτασαν φέτος!
Η κατάσταση δυσκολεύει τον Δεκαπενταύγουστο και βγαίνει εκτός ελέγχου, αφού οι ουρές φτάνουν τα 20 χιλιόμετρα πριν από την πόλη της Αμφιλοχίας. Οι οδηγοί χρειάζονται πάνω από δύο ώρες για να διανύσουν μια απόσταση που, υπό κανονικές συνθήκες, δεν χρειάζονται πάνω από 10-12''. Και αυτό συμβαίνει όλο το 24ωρο, με εξαίρεση 3-4 ώρες μετά τα μεσάνυχτα, όπου η κίνηση κοπάζει.
Η απίστευτη αυτή κυκλοφοριακή συμφόρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η εθνική οδός περνά μέσα από το κέντρο της Αμφιλοχίας, όπου υπάρχει μόνο ένας κυκλικός κόμβος, ο οποίος δέχεται εκατονταπλάσιο αριθμό αυτοκινήτων σε σχέση με αυτά που είναι δυνατόν να διέλθουν ομαλά και χωρίς πρόβλημα. Στον κόμβο εισέρχονται αυτοκίνητα με προορισμό Λευκάδα, Βόνιτσα, Άρτα, Ιωάννινα κ.λπ., αλλά ο ίδιος κόμβος εξυπηρετεί και το αντίθετο ρεύμα προς Αγρίνιο, Πάτρα, Αθήνα.
Αρκετά χιλιόμετρα πριν από την Αμφιλοχία τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται και σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων. Τα 20 χλμ. έφτασαν φέτος!
Η κατάσταση δυσκολεύει τον Δεκαπενταύγουστο και βγαίνει εκτός ελέγχου, αφού οι ουρές φτάνουν τα 20 χιλιόμετρα πριν από την πόλη της Αμφιλοχίας. Οι οδηγοί χρειάζονται πάνω από δύο ώρες για να διανύσουν μια απόσταση που, υπό κανονικές συνθήκες, δεν χρειάζονται πάνω από 10-12''. Και αυτό συμβαίνει όλο το 24ωρο, με εξαίρεση 3-4 ώρες μετά τα μεσάνυχτα, όπου η κίνηση κοπάζει.
Η απίστευτη αυτή κυκλοφοριακή συμφόρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η εθνική οδός περνά μέσα από το κέντρο της Αμφιλοχίας, όπου υπάρχει μόνο ένας κυκλικός κόμβος, ο οποίος δέχεται εκατονταπλάσιο αριθμό αυτοκινήτων σε σχέση με αυτά που είναι δυνατόν να διέλθουν ομαλά και χωρίς πρόβλημα. Στον κόμβο εισέρχονται αυτοκίνητα με προορισμό Λευκάδα, Βόνιτσα, Άρτα, Ιωάννινα κ.λπ., αλλά ο ίδιος κόμβος εξυπηρετεί και το αντίθετο ρεύμα προς Αγρίνιο, Πάτρα, Αθήνα.
Ούτε στα βάθη της Ασίας...
Το γεγονός έχει εξήγηση, αφού ακυρώθηκε ο διαγωνισμός κατασκευής του οδικού άξονα Αμβρακίας - Ακτίου που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αμφιλοχία. Ύστερα από πολύχρονες πιέσεις των κατοίκων και των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η κυβέρνηση δημοπράτησε πέντε ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές το έργο: «Οδικός άξονας Αμβρακίας - Ακτίου».
Ο διαγωνισμός έγινε και ανεδείχθησαν οι ανάδοχοι εργολάβοι των 4 (τεμαχισμένων) εργολαβιών. Όμως, φευ, την περασμένη εβδομάδα το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε το έργο στο σύνολό του για τυπικούς λόγους, οι οποίοι συνίστανται στο ότι η μελέτη δεν συμπεριλάμβανε όλες τις προϋποθέσεις.
Στην Αιτωλοακαρνανία συζητείται ευρέως ότι εντέχνως το ΥΠΕΧΩΔΕ άφησε «ακάλυπτη» τη συγκεκριμένη μελέτη με κάποιους ουσιαστικούς όρους, έτσι ώστε να ακυρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Άλλοι Αιτωλοακαρνάνες -περισσότερο κακοί- λένε ότι επρόκειτο περί προεκλογικής πομφόλυγας για στάχτη στα μάτια ημών των ιθαγενών και ότι το ενδιαφέρον του κ. Σουφλιά για τον νομό είναι μηδενικό... αν όχι αρνητικό.
Ο Νομάρχης Θύμιος Σώκος δήλωσε σχετικά: «Είναι πραγματικά απίστευτο και δημιουργεί ερωτήματα ν' ακυρώνεται ένα τέτοιο έργο, άμεσης ανάγκης για την περιοχή, μόνο για τυπικούς λόγους που θα μπορούσαν να έχουν ξεπεραστεί. Ο κόμβος της Αμφιλοχίας δεν ταλαιπωρεί μόνο τους Αιτωλοακαρνάνες οδηγούς, αλλά οδηγούς από ολόκληρη τη χώρα».
Η κατάσταση άρχισε να καλυτερεύει. Από τις δύο ώρες που χρειάζονταν οι οδηγοί για να περάσουν 10 χιλιόμετρα (γέφυρα Οζερού-Αμφιλοχία) από προχθές μειώθηκε στη 1 ώρα και 10 λεπτά…Είναι σημαντική η πρόοδος…
Το γεγονός έχει εξήγηση, αφού ακυρώθηκε ο διαγωνισμός κατασκευής του οδικού άξονα Αμβρακίας - Ακτίου που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αμφιλοχία. Ύστερα από πολύχρονες πιέσεις των κατοίκων και των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η κυβέρνηση δημοπράτησε πέντε ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές το έργο: «Οδικός άξονας Αμβρακίας - Ακτίου».
Ο διαγωνισμός έγινε και ανεδείχθησαν οι ανάδοχοι εργολάβοι των 4 (τεμαχισμένων) εργολαβιών. Όμως, φευ, την περασμένη εβδομάδα το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε το έργο στο σύνολό του για τυπικούς λόγους, οι οποίοι συνίστανται στο ότι η μελέτη δεν συμπεριλάμβανε όλες τις προϋποθέσεις.
Στην Αιτωλοακαρνανία συζητείται ευρέως ότι εντέχνως το ΥΠΕΧΩΔΕ άφησε «ακάλυπτη» τη συγκεκριμένη μελέτη με κάποιους ουσιαστικούς όρους, έτσι ώστε να ακυρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Άλλοι Αιτωλοακαρνάνες -περισσότερο κακοί- λένε ότι επρόκειτο περί προεκλογικής πομφόλυγας για στάχτη στα μάτια ημών των ιθαγενών και ότι το ενδιαφέρον του κ. Σουφλιά για τον νομό είναι μηδενικό... αν όχι αρνητικό.
Ο Νομάρχης Θύμιος Σώκος δήλωσε σχετικά: «Είναι πραγματικά απίστευτο και δημιουργεί ερωτήματα ν' ακυρώνεται ένα τέτοιο έργο, άμεσης ανάγκης για την περιοχή, μόνο για τυπικούς λόγους που θα μπορούσαν να έχουν ξεπεραστεί. Ο κόμβος της Αμφιλοχίας δεν ταλαιπωρεί μόνο τους Αιτωλοακαρνάνες οδηγούς, αλλά οδηγούς από ολόκληρη τη χώρα».
Η κατάσταση άρχισε να καλυτερεύει. Από τις δύο ώρες που χρειάζονταν οι οδηγοί για να περάσουν 10 χιλιόμετρα (γέφυρα Οζερού-Αμφιλοχία) από προχθές μειώθηκε στη 1 ώρα και 10 λεπτά…Είναι σημαντική η πρόοδος…