Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Στη Ναύπακτο η "Ημέρα Καριέρας στην Αιτωλία"


Στα πλαίσια της Δράσης 7 «Δικτύωση σε τοπικό επίπεδο» της Πράξης «Δίκτυο Προώθησης της Απασχόλησης στην Αιτωλία», οργανώθηκε την Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2015 και ώρα 17.00, εκδήλωση με θέμα «Ημέρα Καριέρας στην Αιτωλία “Συγκριτικά Πλεονεκτήματα της Αιτωλίας – Δυνατότητες Ανάπτυξης Υγιούς Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας - Σημασία Διασύνδεσης του Επιχειρήν με τις Αξίες και τον Πολιτισμό, για τη Δημιουργία Νοοτροπίας  «Επιχειρηματικής  Αριστείας”» στα γραφεία της Αιτωλικής Αναπτυξιακής Α.Ε. ΟΤΑ. και στο γραφικό λιμάνι της Ναυπάκτου.
Η δράση χωρίστηκε σε 3 φάσεις :
Στην πρώτη φάση της εκδήλωσης, πραγματοποιηθήκαν συναντήσεις μεταξύ ανέργων ωφελούμενων της Πράξης και επιχειρηματιών από τους τομείς του Τουρισμού και της Μεταποίησης/Τυποποίησης (Β2U), για την εύρεση θέσεων εργασίας στους ωφελούμενους και τη στήριξη των επιχειρήσεων μέσω των επιχορηγουμένων προγραμμάτων του ΟΑΕΔ.
Μετά από πρόσκληση του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας παρευρέθηκαν 3 επιχειρηματίες, δυο από τον τομέα του Τουρισμού και ένας από τον τομέα της Μεταποίησης/Τυποποιησης και 10 ωφελούμενοι της δράσης. Πραγματοποιήθηκαν 30 συνεντεύξεις και συλλέχτηκαν 10 βιογραφικά από τους παρευρισκόμενους ωφελούμενους για περαιτέρω ανάλυση τους από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες.

Στη δεύτερη φάση της εκδήλωσης «Ημέρα Καριέρας στην Αιτωλία» οργανώθηκε Ημερίδα με κύριο στόχο να δοθεί στους ωφελούμενους και επιχειρηματίες, μέσω των παρουσιάσεων και εισηγήσεων των ομιλητών, η τεχνογνωσία  σχετικά με: 



  • Tις δυνατότητες ανάπτυξης υγιούς βιώσιμης επιχειρηματικότητας πατώντας στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αιτωλίας
  • Την αλλαγή από τον παραδοσιακό τρόπο πώλησης του αγροτικού προϊόντος σε ένα πιο σύγχρονο δίνοντας του υπεραξία
  • Την αναπτυξιακή δυναμική της σύνδεσης του προϊόντος με την ιστορία και τον πολιτισμό της κάθε περιοχής και της σωστής εικόνας (Brand) όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων και των εξαγωγών
  • Τη σημασία του χρώματος και την δύναμη της συσκευασίας στην διάθεση αγοράς του καταναλωτή
  • Τις νέες τάσεις στις αγορές του εξωτερικού όσον αφορά την ετικέτα συσκευασίας του τυποποιημένου premium προϊόντος τροφίμου και ποτού 
  • Τη δημιουργία νοοτροπίας  «επιχειρηματικής  αριστείας»


Ο κος Γεώργιος Ρόμπολας, Υπεύθυνος Πράξης για το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας και συντονιστής της εκδήλωσης, ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους για την συμμετοχή τους στην εκδήλωση και αφού έκανε  μια γενική αναφορά στις ενέργειες και τις δράσεις της Α.Σ. ΑΙΤΩΛΙΑ, τα αποτελέσματα και τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τους ανέργους, έδωσε το λόγο στον κ. Κωστικόγλου Σωκράτη, Γενικό Γραμματέα του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας.
Ο κος Κωστικόγλου Σωκράτης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που έχει παραχθεί στα πλαίσια των Τοπικών Σχεδίων για την Απασχόληση ΤοπΣΑ, την ανάγκη για ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των φορέων και την ανάπτυξη της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, ως βασικό εργαλείο βελτίωσης της απασχόλησης του άνεργου πληθυσμού. 


Τόνισε την ανάγκη ανάδειξης ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου μέσα από την τυποποίηση του αγροτικού προϊόντος, το Branding, την εξειδικευμένη συσκευασία, τη σύνδεση του προϊόντος με την ιστορία και τον πολιτισμό της κάθε περιοχής και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι τοπικές επιχειρήσεις και οι εν δυνάμει νέοι επιχειρηματίες από την αξιοποίησή του, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια τους και ενισχύοντας εν τέλη την απασχόληση μέσα από την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Ο κος Τριανταφύλλου Γεώργιος, εκδότης του περιοδικού All Pack Hellas, ανέδειξε και ανέλυσε την ανάγκη για αλλαγή από τον παραδοσιακό τρόπο πώλησης του Αγροτικού προϊόντος δίνοντας υπεραξία στο προϊόν και αναδεικνύοντας τις αναπτυξιακές προοπτικές που υπάρχουν στον αγροτικό τομέα στην περιοχή μας.
Ο κος Μπρούσαλης Δημοσθένης, γενικός Διευθυντής της Dasc Branding, μίλησε για την αναπτυξιακή δυναμική της σύνδεσης του προϊόντος με την ιστορία και τον πολιτισμό της κάθε περιοχής και της σωστής εικόνας (Brand), όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων και των εξαγωγών. 
Ο κος Γρηγορης Κοκκορης, Διευθύνων σύμβουλος της Dot Repro Α.Ε., παρουσίασε τη σημασία του χρώματος και τη δύναμη της συσκευασίας στην διάθεση αγοράς του καταναλωτή. 
Ο κος Αυγερινός Χατζηχρύσος, Γενικός & Εμπορικός Διευθυντής Forlabels, ανέλυσε της νέες τάσεις στις αγορές του εξωτερικού όσον αφορά την ετικέτα συσκευασίας του τυποποιημένου premium προϊόντος τροφίμου και ποτού. 
Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο και ο Κος. Κοντοχρήστος Γρηγόρης, ιδιοκτήτης της εταιρίας «Κοντοχρήστος Γρηγόρης & Σια Ο.Ε.», ο οποίος μίλησε για την προσωπική του εμπειρία όσον αφορά το Branding και την συσκευασία προϊόντων ποιότητας  στον κλάδο παραγωγής πουλερικών.



Ακολούθησαν ερωτήσεις και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ του κοινού και των ομιλητών, κατά την οποία λύθηκαν αρκετές από τις απορίες των παρευρισκόμενων, κυρίως όσον αφορά τον τρόπο χρήσης των εργαλείων και μεθοδολογιών Μάρκετινγκ σχετικά με τα premium προϊόντα, την τυποποίηση αγροτικών προϊόντων, αναφορικά με τον κλάδο τροφίμου και όχι μόνο.
Στο τέλος της εκδήλωσης (τρίτη φάση), διοργανώθηκε έκθεση - γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων στο λιμάνι της Ναυπάκτου με πρωταρχικό στόχο την παρουσίαση καλών πρακτικών και καινοτομικών μεθόδων οργάνωσης και διαχείρισης της παραγωγής & τυποποίησης προϊόντων στον Μεταποιητικό Τομέα, καθώς και την προβολή & προώθηση των προϊόντων & επιχειρήσεων, την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ΜΜΕ γενικά και των τοπικών παραγωγών ειδικότερα . 
Στο χώρο παρευρέθηκαν 32 επιχειρήσεις και ένας Σύλλογος (κρεοπωλών Ναυπακτίας και Δωρίδας)  και πραγματοποίησαν δράσεις γευσιγνωσίας, προβολής & προώθησης των προϊόντων τους. Παράλληλα έγινε και ενημέρωση για την δράση  της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «ΑΙΤΩΛΙΑ». 
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους πάνω από 2.000 πολίτες της ευρύτερης περιοχής της Αιτωλίας, οι οποίοι ενθουσιαστήκαν με την πλούσια ποικιλία,  την διατροφική αξία και την υψηλή ποιότητα των  προϊόντων που παράγονται και τυποποιούνται  στο νόμο Αιτωλοακαρνανίας.
Από την νομό Αιτωλοακαρνανίας συμμετείχαν στην Εκδήλωση Γευσιγνωσίας του Επιμελητηρίου , ανά κλάδο προϊόντων, οι παρακάτω επιχειρήσεις ενισχύοντας έτσι την εξωστρέφειά τους:
ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ
ΓΑΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ Α.Β.Ε.Ε., ΗΛΙΔΑ Α.Ε.Ε.Ε , ΚΤΗΜΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ  - ΩΡΕΩΝ, ΜΗΛΑΣ ΤΡΟΦΙΜΑ Ε.Ε, ΣΤΕΦΑΝΑΤΟΣ Γ. – ΤΣΟΡΒΑΝΤΖΗΣ Σ. Ε.Π.Ε. Messolongi Fields LTD, ΠΡΕΒΕΝΤΖΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ “OLIVE GUEEN”, ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΙΘΑΚΗ ΕΞΑΓΩΓΙΚΗ ΙΚΕ, “LITHEO” Company.
ΟΙΝΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ
ΑΦΟΙ ΤΡΙΚΕΝΕ ΟΕ, ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Μ.Ε.Π.Ε, ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΠΕΤΡΙΝΟ ΧΩΡΙΟ), ΚΡΑΣΙΑ ΣΩΤΗΡΙΟΥ, Ν&Ν ΓΡΙΒΑΣ Ο.Ε., ΠΛΟΥΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΘΕΣΤΙΑ ΕΠΕ, ,  ΠΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΒΕΕ.

ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ
ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ Μπουτσώλη Α.Β.Ε.Ε., ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ  AE, ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Α.Β.Ε.Ε, Ν. ΝΑΚΑΣ & ΥΙΟΙ ΟΕ, ΠΕΤΡΑΤΟΣ ΜΗΝΑΣ, ΑΦΟΙ ΠΑΠΟΥΤΣΗ Ο.Ε., ΓΡΑΤΣΑΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΣΤΕΡΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ.

ΜΕΛΙ – ΟΣΠΡΙΑ – ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ – ΖΥΜΑΡΙΚΑ – ΑΛΑΣ – ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ, ΑΡΩΜΑΤΑ, ΦΡΟΥΤΑ, ΑΥΓΟΤΑΡΑΧΟ.
ΑΦΟΙ Π. ΚΟΥΤΕΡΗ Α.Ε,  ΑΦΟΙ ΣΤΕΦΟΥ & ΣΙΑ Ε.Ε, ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΚΟΝΤΟΧΡΗΣΤΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ, ΚΑΛΑΣ Α.Ε., ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ (ΑΡΤΟΠΟΙΟΣ).ΤΣΙΑΚΑΝΙΚΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΤΟΥ ΗΛΙΑ, ΣΤΥΛΙΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ,  ΣΑΡΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΜΠΑΡΙΑΜΗ ΑΡΓΥΡΩ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ, ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝETΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ.