Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

"Φανός": "ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΛΟΚΥΘΟΠΙΤΑ (Ο Αρχοντοχωριάτης του Φουλιστάν)"

Γράφει ο Φανός

 

Διάβασα, σε φουλικό ιστότοπο, ότι κατά την αποφράδα εσπέρα της 17ης του μηνός Γαμηλιώνος του 1ου Μεταμνημονιακού έτους έλαβε χώρα – στο ιδιαιτέρου οικιστικού κάλλους γειτονικό μας Φουλιστάν – μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση: … "τη κοπή τη πίτα" της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Τριχωνίας και Παραχελωίτιδος. Μια κοπή που άφησε όχι μόνο το στίγμα της αλλά και τις… κηλίδες της, ιδίως με τον παραληρηματικό χαιρετισμό του τοπικού «άρχοντα» πρός τους καλεσμένους. Ένα "κόψιμο" πριν από το κόψιμο (της πίτας), ήτοι ένα… "πρωθύστερο κόψιμο ", όπως ενδεχομένως θα το χαρακτήριζε ο… Ιπποκράτης!

Οι παρευρεθέντες έγιναν, εκόντες άκοντες, μάρτυρες μιας πρωτοφανούς απρέπειας εκ μέρους του ανεκδιήγητου βλαχοδημάρχου ο οποίος φερόμενος δυσσεβώς, αμετροεπώς και ακατανοήτως εξέμεσεν όσο απόθεμα χολής και όξους διέθετε, βάλλοντας κατά της τιμής και της ιστορίας τής Ιεράς Πόλεως του Μεσολογγίου, ξεπερνώντας με τον συμπλεγματικό τρόπο του όλους τους προκατόχους του.

Ο ευηθέστατος ταγός (εκ του ταγαρίου ετυμολογούμενος) κατά τον (ανιστόρητο) χαιρετισμό του προς τους στρατιωτικούς και απόστρατους, αφού επιστράτευσε όλες τις εφεδρείες της… μετριοφροσύνης του για να τονίσει ότι δεν παρίσταται στην εκδήλωση υπό την ιδιότητά του ως… Μεγάλου Δημάρχου του Φουλιστάν (Grande Maire de Foulistande), αλλά ως ένας απλός, τίμιος και μοναχικός έφεδρος αξιωματικός (οποία ταπεινότης!), κατέληξε στην βαρύγδουπη επισήμανση πως ΚΑΙ… η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Εφέδρων του Στρατού θα έπρεπε να εδρεύει στο Φουλιστάν!». Σιγά, ρε Καραμήτρο!

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Ενημερωτική εκδήλωση για τη σχολική βία στο 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου

Τα μέλη της Ομάδας Δράσεων Πρόληψης για τη Σχολική Βία και τον εκφοβισμό και ο Σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου διοργανώνουν ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: «Σχολική Βία: Μια πραγματικότητα. Αίτια και αντιμετώπιση» με ομιλητή τον Ψυχολόγο κο Βασίλη Σταμάτη, Επιστημονικό Διευθυντή της Εταιρείας Ψυχικής Υγείας "ΔΙΑΠΛΑΣΗ".

Η εκδήλωση θα γίνει στο στο 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου (Παλαμαϊκη Σχολή) την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 5:00 μ.μ.

"Σας περιμένουμε όλους γιατί με την πρόληψη και την ενημέρωση μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά το φαινόμενο της σχολικής βίας και να πετύχουμε την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και της οικογένειας." Τονίζεται στην σχετική πρόσκληση.

 

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Η πολιτική επιστρέφει στην Ευρώπη

Γράφει ο Βασίλης Πάικος

Δημοσιογράφος

Μπορείτε ν' αλλάζετε κυβέρνηση, δεν μπορείτε ν' αλλάζετε πολιτική. Έτσι μας λένε, με δικά τους λόγια, διάφοροι «θεσμικοί» Ευρωπαίοι. Μας κουνάν, κιόλας το δάχτυλο, ότι με τα καμώματά μας, με την επιμονή μας να προτείνουμε άλλους δρόμους, βάζουμε φωτιά στο κοινό μας σπίτι. Εμ βέβαια, δεν φτάνει που μας αφήνουν ν' αλλάζουμε κυβέρνηση, εννοούμε ντε και καλά ν' αλλάξουμε και πολιτική. Πού ξανακούστηκε;

Με τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησής του ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έθεσε αυτό ακριβώς το ζήτημα. Κι έδωσε τη δική του απάντηση. Δηλώνοντας με απόλυτη κατηγορηματικότητα ότι, ναι, η Ελλάδα δικαιούται, στ' όνομα του λαού της, ν' αλλάξει πολιτική. Και θα το κάνει. Γιατί αυτό ακριβώς είναι η Δημοκρατία. Και αλίμονο αν η Ευρώπη δεν μπορεί να το αντέξει. Η Ευρώπη, της οποίας κεντρικός ιδρυτικός πυλώνας υπήρξε η Δημοκρατία. Ε, λοιπόν, όποιος αισθάνεται Ευρωπαίος πολίτης, όποιος δηλώνει ευρωπαϊστής, όποιος θέλει και αγωνίζεται για όλο και περισσότερη Ευρώπη, πολλά μπορεί να δεχτεί για χάρη του ευρωπαϊκού οράματος. Όχι όμως, επ' ουδενί, τον ευτελισμό της Δημοκρατίας.


Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

ΔΕΚΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ "ΔΙΕΞΟΔΟΣ": Κυκλοφόρησε πολυτελές λεύκωμα με τη δράση και τις συλλογές της

ΔΕΚΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟΣ - ΔΕΚΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

Η «Διέξοδος» στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου με την συμπλήρωση δέκα πέντε χρόνων συνεχούς λειτουργίας της τόσο ως Κέντρο Λόγου και Τέχνης όσο και ως Ιστορικό Μουσείο, εξέδωσε πολυτελές λεύκωμα που περιέχει την συνολική της δράση καθώς και αντιπροσωπευτικά δείγματα των συλλογών της.

Το λεύκωμα ξεκινά με το προλογικό σημείωμα του ιδρυτή της που αναφέρεται στην δημιουργία της "Διεξόδου" που «έγινε χωρίς περίσκεψη και λογικούς υπολογισμούς αλλά με παράλογη αισιοδοξία, αγάπη και πάθος αφού έτσι, όπως γράφει, πραγματοποιούνται τα μεγάλα όνειρα».

Στη συνέχεια ο αναγνώστης πληροφορείται για τα επτά χιλιάδες αντικείμενα των συλλογών που είναι κατηγοριοποιημένα σε θεματικές ενότητες αρχαίων αντικειμένων του 4ου, 3ου και 2ου π.χ. αιώνος, νομισμάτων των ελληνιστικών χρόνων, εικόνων και εκκλησιαστικών ειδών του 17ου, 18ου και 19ου αιώνα, ιστορικών κειμηλίων της Επανάστασης του 1821, στρατιωτικών και πολιτικών εγγράφων, χειρογράφων λογοτεχνών, αυθεντικών παραδοσιακών ενδυμασιών, σπάνιων εκδόσεων, μεταλλοτεχνημάτων και κοσμημάτων του 18ουκαι 19ου αιώνα, υφαντών, ξυλόγλυπτων κ.λπ ενώ στη συνέχεια θεάται εκατό αντιπροσωπευτικά δείγματα ελαιογραφιών, γλυπτών και χαρακτικών από τα εκατοντάδες έργα της συλλογής της Πινακοθήκης.

Στις 150 σελίδες του λευκώματος ο αναγνώστης διαβάζει τις γνώμες όλων των προέδρων της Δημοκρατίας, των Αρχιεπισκόπων, των Δημάρχων του Μεσολογγίου καθώς και εξήντα προσωπικοτήτων της Ελλάδος από τον χώρο του πνεύματος, της τέχνης και του πολιτισμού που γνώρισαν την «Διέξοδο».

 

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Στο Μεσολόγγι "τσίκνισε" η Χριστίνα Σταρακά

Σε γνωστή ταβέρνα στο Μεσολόγγι "τσίκνισε", παρέα με συνεργάτες της και φίλους της η αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας, Χριστίνα Σταρακά.

Η επιλογή μόνο τυχαία δεν ήταν αφού η κ. Σταρακά είναι γνωστό ότι εχει ισχυρούς δεσμούς με την πόλη και τους ανθρώπους της αφού επαγγελματικά εργαζόταν στο σύνολο σχεδόν της τραπεζικής καριέρας στο Μεςολόγγι.

Ως γνωςτό η κ. Σταρακά εργαζόταν στην ΑΤΕ και το Ταχυδρομικό Τμαμιευτήριο Μεσολογγίου, με αποτέλεσμα να γνωρίζει "πρόσωπα και πράγματα" της πόλης και κυρίως να εχει αναπτύξει δεσμούς φιλίας!

Ταυτόχρονα με την επιλογή να "τσικνίσει" στο Μεσολόγγι η κ. Σταρακά εμμέσως πλην σαφώς "διέψευσε" σενάρια που την ήθελαν να συνηγορεί στα όσα προ ημερών υποστήριξε ο δήμαρχος Αγρινίου....

 

Την Κυριακή 15/2 με ιστορικού ενδιαφέροντος ομιλία η πίτα της Αδελφότητας των Ελεύθερων Πολιορκημένων

Αυριο Κυριακή 15 Φεβρουαρίου στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την κοπή της πίτας της "Αδελφότητας των Ελεύθερων Πολιορκημένων" θα γίνει ομιλία από τον πολ. μηχανικό Θεόδωρο Μυλωνά με θέμα: "Από που πραγματικά έγινε η Έξοδος".

Η εκδήλωση θα γίνει στις 6 το απόγευμα στο Κέντρο Τουριστικής Ξενάγησης "τ´ Αλωνάκι" που βρίσκεται στην απέναντι από την είσοδο του Κήπου των Ηρώων στο Μεσολόγγι.

 

Εξάλλου μετά τις αρχιαιρεσίες της 28 Δεκεμβρίου 2014 στην Αδελφότητα συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Δ.Σ. ως εξής:

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Το ένα λαθος διαχέεται το άλλο από τον δήμαρχο Αγρινίου

Ανάξιες σχολιασμού είναι εκ μέρους του Messolonghi News οι δυο δηλώσεις του δημάρχου Αγρινίου, Γιώργου Παπαναστασίου (διαβάστε εδώ και εδώ) καθώς θεωρούμε ότι αυτές τίποτε δεν εξυπηρετούν και πολύ δε περισσότερο δεν συνάδουν σε κανένα σημείο με τη θεσμική αποστολή του κ. Παοαναστασίου.
Το μόνο που μπορούμε να μεταφέρουμε είναι ότι ο κ. Παπαναστασίου παλαιότερα υποστήριζε ότι είναι "Μεσολογγίτης", αφού όπως έλεγε "...Πιστοποιητικό Ποινικού Μητρώου παίρνω από το Πρωτοδικείο Μεσολογγίου...", μιας και κατάγεται από τη Μακρυνεία, περιοχή που ήταν κομμάτι της επαρχείας Μεσολογγίου.
Περιοχή που εχει άρρηκτους ιστορικούς δεσμούς με το Μεσολόγγι από την Αρχαιότητα έως και σήμερα.
Επομένως το βέβαιο είναι ότι η ιστορία μάλλον θα ξεχάσει σύντομα τον κ. Παπαναστασίου.... Μιας και δεν δείχνει το δέοντα σεβασμό απέναντι της. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά...



Η σύντομη ομιλία Ζουράρι στη Βουλή που αναδεικνύει το "εγχώριο" έλλειμμα παιδείας (Video)

Γράφει ο Θεοφύλακτος Σπατούλας

Δημοσιογραφος στην τηλεόραση του Alpha

Λίγες λέξεις, μερικές προτάσεις, δείχνουν και το χειρότερο αποδεικνύουν την παιδεία μας. Θα προσπαθήσω ένα - ένα , να τα βγάλω απο μέσα μου όπως τα σκέφτομαι, μέσα στην αμμορφωσιά μου.

Γιατί παρακολουθώντας τον κ. Ζουράρι στη Βουλή, ομολογώ οτι δεν μπορούσα να καταλάβω τι έλεγε. Και εκεί βουτηγμένος στην αμμορφωσιά μου, μου ήρθαν στο μυαλό τα Γυμνασιόπαιδα - Γερμανάκια που κάθε καλοκαίρι επισκέπτονται τους Αρχαιολογικούς χώρους μας με τους Καθηγητές τους και αφού πρώτα περιηγηθούν σε αυτούς κάθονται κάτω απο ένα πεύκο, ελιά, ή έλατο και διαβάζοντας Αρχαία Ελληνικά στην συνέχεια απαντούν στους Καθηγητές τους με ....ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

 

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Βάστα, Ρόμελ!

Γράφει ο Βασίλης Πάικος

Δημοσιογράφος

Ήταν εκεί, καθώς ο μεγάλος πόλεμος πλησίαζε στο τέλος του. Όταν οι σύμμαχοι είχαν αρχίσει να παίρνουν φαλάγγι τους Γερμανούς στο μέτωπο της Αφρικής. Τότε, λοιπόν, εδώ σ' εμάς, οι μαυραγορίτες είδαν να χάνουν τ' αυγά και τα πασχάλια. Κι άρχισαν να κραυγάζουν στους δρόμους της αθηναϊκής αγοράς «Βάστα, Ρόμελ». Την κραυγή, δηλαδή, την παρότρυνση, την ευχή να κρατήσει λίγο ακόμη ο Γερμανός αρχιστράτηγος, ώστε να προλάβουν να ξεπουλήσουν την πραμάτεια τους...

«Βάστα, Ρόμελ»... Η κραυγή κληρονομήθηκε στις επόμενες γενιές. Για ν' ακούγεται σε επιθεωρησιακά νούμερα κατά τις δεκαετίες που ακολούθησαν, σαν καλαμπούρι πια. Και σήμερα, ακόμη και στα πολύ νέα παιδιά, ίσως κάτι θυμίζει η φράση, ως άκουσμα από το μακρινό παρελθόν.

«Γερούν, γερά, σπάσ' τους τον τσαμπουκά»... Η «ομόφρων» του Ρόμελ κραυγή, παρότρυνση, ευχή των ημερών μας. Διατυπώθηκε από στέλεχος (τομεάρχη) του Ποταμιού. Ο οποίος, βέβαια, απεπέμφθη στη συνέχεια, καταδεικνύει παρ' όλ' αυτά το «κλίμα» που επικρατεί σε κάποιους, τουλάχιστον, κύκλους του νεοπαγούς κόμματος. Κλίμα, σύμφωνα με τη λογική του οποίου, μακάρι ο Ντάισελμπλουμ, ή η Μέρκελ, ή ο Σόιμπλε, ή ο Γιούνκερ, ή ο Ντράγκι, όποιος προαιρείται τέλος πάντων, να σπάσει τον τσαμπουκά των συριζαίων κατσαπλιάδων, που τολμούν ν' αμφισβητήσουν τα όσια και τα ιερά.

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Υψηλοί στόχοι και για το 2015 από τη Βυρωνική Εταιρεία Μεσολογγίου

Την Πρωτοχρονιάτικη Πίτα έκοψε η Βυρωνική Εταιρεία Μεσολογγίου την Κυριακή  1 Φεβρουαρίου στον φιλόξενο χώρο της Βιβλιοθήκης της στο Βυρώνειο Κτίριο. Το αδιαχώρητο έγινε από μέλη και φίλους οι οποίοι  κατέκλυσαν  την αίθουσα και όλοι μαζί ένωσαν  τις ευχές τους  μαζί με την Πρόεδρο Ροδάνθη Φλώρου και το Διοικητικό Συμβούλιο για μια χαρούμενη και ειρηνική Νέα Χρονιά.

Την πίτα ευλόγησε ο Αιδεσιμότατος Πατήρ Νικόλαος Σταμάτης και χαιρέτισε η Πρόεδρος η οποία αναφέρθηκε  στη δράση και το πρόγραμμα της Βυρωνικής Εταιρείας.  Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα ετήσια Διεθνή Φοιτητικά Βυρωνικά Συνέδρια αλλά και στην λειτουργία της Βιβλιοθήκης από την Αρχειονόμο - Βιβλιοθηκονόμο Χριστίνα Τσεκούρα  η οποία προσφέρει εθελοντικά  τις υπηρεσίες της σε ημερήσια βάση από 10:00 έως 12:30 τις πρωινές ώρες. 

Στον χαιρετισμό της η Πρόεδρος  ενημέρωσε το πολυπληθές ακροατήριο για την ωφέλεια  των σπουδαίων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προσφέρει η Βυρωνική Εταιρεία και ανακοινώσε την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος  που ξεκίνησε τον Νοέμβριο 2014, και αναφέρεται στην Α’ Πολιορκία του Μεσολογγίου το 1822, βασισμένο στο ομότιτλο παραμύθι της Πηνελόπης Δέλτα  «Χριστούγεννα στο Μεσολόγγι».

Έλυσε τον "γόρδιο δεσμό" της Μαρίνας Μεσολογγίου ο Νίκος Καραπάνος;

Η Γενική Συνέλευση των μετόχων της «Μαρίνα Μεσολόγγι Α.Ε.» πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 9/2/2015, με σκοπό την ανάδειξη διοίκησης στην εταιρεία. Στη συνέλευση συμμετείχε ως εκπρόσωπος του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου, ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου κ. Ν. Καραπάνος. Η συγκεκριμένη συνέλευση συνήλθε με σκοπό την εκλογή διοίκησης για την εταιρεία, η οποία μέχρι σήμερα διοικούταν από προσωρινή διοίκηση.
Ο δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, Νίκος Καραπάνος προσήλθε στη συνέλευση γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα ύπαρξης της Μαρίνας για την ευρύτερη περιοχή, σεβόμενος τους επενδυτές και βασικούς μετόχους της εταιρείας κ.κ. Peter Mennen και Ιωάννη Αγγελόπουλο (εκπροσωπούντων το 95% του μετοχικού κεφαλαίου) και με πρόθεση ουδετερότητας όσον αφορά στη νέα Διοίκηση. Το νέο Δ.Σ. θα είναι τριμελές. 
Πρότεινε, λοιπόν, αρχικά στο νέο Δ.Σ. να συμμετέχουν οι δύο μέτοχοι με ένα εκπρόσωπο ο καθένας και ένα εκπρόσωπο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Αφού διαπιστώθηκε ότι υπήρχε ασυμφωνία των μετόχων και μπροστά στο αδιέξοδο και πιθανές απρόβλεπτες συνέπειες ο κ. Καραπάνος κατέθεσε  νέα συμβιβαστική πρόταση με δύο σκέλη.
Συγκεκριμένα πρότεινε:

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Τα ενοίκια, οι "μαϊμού" συντάξεις και τα …ξένα

Γράφει ο Θεοφύλακτος Σπατούλας

Δημοσιογράφος στην τηλεόραση του Alpha

Διαβάζοντας την είδηση που αποκάλυψε ο συμπατριώτη μας Υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής ( ποτέ δεν συμφώνησα με τις μετεγγραφές των υποψηφίων βουλευτών σε άλλες εκλογικές περιφέρειες αλλά αυτό είναι άλλο θέμα ) ότι δίνουμε 4 εκ. Ευρώ ενοίκιο, για να στεγαστούν μια χούφτα υπάλληλοι θυμήθηκα ότι με κάθε εκλογή νέας Κυβέρνησης έχουμε τις ίδιες αποκαλύψεις και μετά όταν έρχεται η άλλη Κυβέρνηση και αυτή ανακαλύπτει μια από τα ίδια.

Αν θα σταματήσουν, όχι οι αποκαλύψεις αλλά οι ενοικιάσεις με υπέρογκα ποσά δεν είμαι και τόσο αισιόδοξος, αλλά όποιος το πετύχει θα πρέπει να του φτιάξουμε άγαλμα στο Σύνταγμα, την ώρα που αυτό το κράτος έχει χιλιάδες ανενεργά κτίρια.

Η είδηση, ήρθε λίγες ώρες μετά την συζήτηση με δικό μου άνθρωπο για τα αποτελέσματα των εκλογών. Η είδηση κράτησε αρκετή ώρα και έγινε αιτία να φτάσουμε στις μαϊμού αναπηρικές συντάξεις, όταν εκατοντάδες συμπολίτες ή μη, περίμεναν τον ταχυδρόμο για το τσεκ. Ευχαριστημένοι, εισέπρατταν, πήγαιναν στα σπίτια τους, μετά στο καφενείο έβριζαν τους πολιτικούς και την Κυριακή των εκλογών στήριζαν πάλι!!!! τους ίδιους πολιτικούς.

Όποιος πει ότι δεν έχει πέσει στην αντίληψη του μια περίπτωση ή δεν ασχολείται με το τι γίνεται σε αυτόν τον τόπο, ή θέλει να στρουθοκαμηλίζει γιατί απλώς …βολεύει.

 

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

"Σελίβειο Γηροκομείο Μεσολογγίου": Η πρότυπη δομή φιλοξενίας και φροντίδας ηλικιωμένων στο Μεσολόγγι (VIDEO)




Χωρίς αμφιβολία το «Σελίβειο Γηροκομείο» στο Μεσολόγγι αποτελεί μια κοινωνική δομή πρότυπο, τόσο για την περιοχή μας, όσο και για τη χώρα γενικότερα αφού δεν υπολείπεται σε τίποτε αναλόγων δομών δημοσίου ή ιδιωτικού χαρακτήρα.


Αυτή την περίοδο στο γηροκομείο φιλοξενούνται 72 ηλικιωμένοι άνδρες και γυναίκες στους οποίους παρέχονται ολοκληρωμένες υπηρεσίες φροντίδας (Στέγαση, Σίτιση, Ένδυση και υπόδυση, Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, Υποστήριξη σε περίπτωση επέμβασης, Αποθεραπεία μετά από επέμβαση και Διεκπεραίωση προσωπικών υποθέσεων). 


Η δομή πλέον έχει αποκτήσει εκτός από τον κοινωνικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα αφού αυτή την περίοδο απασχολούνται 22 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων σε 24ωρα βάση.


Ταυτόχρονα η δομή έχει αποκτήσει διαχειριστική επάρκεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έτσι εξασφαλίζει επαρκείς οικονομικούς πόρους για την εύρυθμη λειτουργία της, εκτός από τις δωρεές ιδιωτών, της αξιοποίησης της περιουσίας του ιδρύματος και της χρηματοδότησης από τη Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας.


Για τη λειτουργία του Γηροκομείου αλλά και τους στόχους για περαιτέρω βελτίωση των υποδομών μας μίλησε στο βίντεο που ακολουθεί η διευθύντρια του ιδρύματος Ρούλα Κουτσαγγέλη

"Η ΑΛΗΘΕΙΑ" η νέα δημοτική κίνηση στο Μεσολόγγι από τον Γιάννη Δελαπόρτα (VIDEO)


Μια νέα προσπάθεια κατάρτισής δημοτικής κίνησης ξεκινά στο Μεσολόγγι με πρωτοβουλία του γνωστού καθηγητή φυσικής αγωγής, Γιάννη Δελαπόρτα. Και λέμε γνωστού διότι όποια αθλητική διάκριση και αν ψάξεις στο Μεσολόγγι σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο είναι σίγουρο ότι στις πιο πολλές θα δεις το όνομα Δελαπόρτας!
Γιάννης Δελαπόρτας και Γρηγόρης Δελαπόρτας δυο αδέλφια από το Μεσολόγγι οι οποίοι από τα παιδικά τους χρόνια έδειξαν την αγάπη τους για τον αθλητισμό. Όταν λέμε αθλητισμό εννοούμε από Πόλο, ποδόσφαιρο, πολεμικές τέχνες ,αεραθλητισμό κλπ.
Συμμετοχές σε Εθνικές ομάδες ,διακρίσεις με χρυσά μετάλλια και παρόλο τις τόσες επιτυχίες ο μικρός αδελφός ο Γιάννης δεν λέει να «ηρεμήσει» παρόλο που είναι και παππούς. Σας έχουμε προβάλει τις διακρίσεις που κερδίζει  τα τελευταία χρόνια με την ομάδα που δημιούργησε  Blue Rebels σε αγώνες indoor skydiving. Παράλληλα είναι και ο δάσκαλος στην σχολή ελεύθερης πτώσης BlueRebels .
Είναι ο άνθρωπος που πανηγυρίζει με την Ελληνική σημαία πάντα δεμένη στον καρπό του χεριού του και δεν ξεχνάει να λέει την καταγωγή του το Μεσολόγγι.
«Φέραμε το μετάλλιο για να υψώσουμε το ηθικό των Ελλήνων» μας είχε πει πριν δυο χρόνια όταν πήρε την δεύτερη θέση στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Θα κάνω όλο το κόσμο να μάθει την Ελλάδα και το Μεσολόγγι μέσα από τις επιτυχίες της ομάδας μου.
Τις τελευταίες ημέρες έκανε μια κίνηση που δεν μας είχε συνηθίσει. Η αγάπη του για την Ελλάδα αλλά κυρίως για το Μεσολόγγι τον ώθησε να ανακοινώσει ότι δημιουργεί από τώρα συνδυασμό για τις επόμενες δημοτικές εκλογές .
Το όνομα του συνδυασμού «Η ΑΛΗΘΕΙΑ». Όποιος γνωρίζει τον Γιάννη σίγουρα θα πει ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει άλλη λέξη που να αντιπροσωπεύει τον ίδιο.

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Σκηνές τρόμου από έκρηξη φιάλης υγραερίου σε καφενείο στο Λουτρό Αμφιλοχίας

 

Σκηνές τρόμου επικράτησαν σε καφενείο στο Λουτρό Αμφιλοχίας, όπου σημειώθηκε έκρηξη σε φιάλη υγραερίου. Τα σωστικά συνεργεία που έσπευσαν στην περιοχή βρήκαν σωριασμένους στο πάτωμα θαμώνες του καφενείου και ξεκινήσει μια τιτάνια επιχείρηση διακομιδής των τραυματιών στο Κ. Υ. της περιοχής και στη συνεχεια στα γειτονικά νοσοκομεία.

Μέχρι στιγμής ευτυχώς δεν υπάρχουν πληροφορίες για νεκρούς ανάμεσα στα δώδεκα άτομα που διακομίστηκαν στα νοσοκομεία.

 

 

 

 

 

 

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

"Έκοψαν" την πίτα τους οι δάσκαλοι του Μεσολογγίου

Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών συμμετείχε στην κοπή πίτας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Μεσολογγίου "Κ. Παλαμάς", που πραγματοποιήθηκε στο Ραδιομέγαρο Μεσολογγίου ανήμερα της Γιορτής των Τριών Ιεραρχών.

 

Η αφίσα και το πρόγραμμα του 31ου Μεσολογγίτικου Καρναβαλιού

 

 

Μέχρι 2 Μαρτίου 2015 ο διαγωνισμός φωτογραφίας για Υγροτόπους

Ο Φορέας Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου κανει γνωστό ότι η Γραμματεία της Σύμβασης Ραμσάρ διοργανώνει ένα διαγωνισμό φωτογραφίας για άτομα ηλικίας 15-24 ετών, στα πλαίσια του χθεσινού εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Υγροτόπων

Ο νικητής θα λάβει μια δωρεάν πτήση προς ένα διάσημο υγρότοπο της επιλογής του οπουδήποτε στον κόσμο.

Μπορείτε να τραβήξετε μια φωτογραφία του αγαπημένου σας υγροτόπου με το τηλέφωνό σας ή την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή σας μεταξύ 2 Φεβρουαρίου και 2 Μαρτίου 2015 και να την ανεβάστε το στο δικτυακό τόπο της Γραμματείας της Σύμβασης Ραμσάρ για την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων 2015: http://www.worldwetlandsday.org/

 

 

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Καλό ταξίδι "Πρόεδρε"... Την Τρίτη 3/2 η κηδεία του επ. προέδρου του Ρ/Σ Μεσολογγίου Ζαφείρη Σταθή

Από την ανακήρυξη του αείμνηστου Ζαφείρη Σταθή σε επίτιμο πρόεδρο του ραδιοφωνικού Σταθμού.
Στη φωτό με ρον αείμνηστο Χριστόφορο Σιάμο

Την Τρίτη 3 Φεβρουαρίου στις 11 το πρωί θα γίνει στον ιερό Ναό τουΑγίου Παντελεήμονος στο Μεσολόγγι η κηδεία του επίτιμου προέδρου του ΡαδιοφωνικούΣταθμού Μεσολογγίου, Ζαφείρη Σταθή. Ο«πρόεδρος» έφυγε σήμερα Τρίτη από τη ζωη ύστερα από πολύμηνη μάχη με τηνεπάρατο νόσο.
Ο Ζαφείρης Σταθής χωρίς υπερβολή αποτέλεσε την «ψυχή» τουραδιοφωνικού Σταθμού Μεσολογγίου στα «πέτρινα χρόνια», που ακολούθησαν τοεξάμηνο «λουκέτο» του ιστορικού ραδιοσταθμού το 1992.
Από τον Οκτώβρη του 1992 αναλαμβάνοντας την προεδρία τουσυλλόγου και με την ενεργή συμπαράσταση αρκετών συμπολιτών κατάφερε τοακατόρθωτο για πολλούς τότε: «Ναδιατηρηθεί ζωντανός ο Ραδιοφωνικός Σταθμός Μεσολογγίου!»
Το βέβαιο είναι ότι για όλους εμάς, που είχαμε την τύχη νασυνεργαστούμε μαζί του στον Ραδιοφωνικό Σταθμό ο «Πρόεδρος» θα μείνειαλησμόνητος…
Καλό ταξίδι πρόεδρε… Αιωνία σου η μνήμη





"Νταούλια και Ζουρνάδες" από απόψε στο Μεσολόγγι

Ξεκινά σε λίγη ώρα στο Μεσολόγγι το «χειμωνιάτικο» πανηγύρι τ’ Αη Συμιού, με τις παρέες των πανηγυριστών να κατευθύνονται στα στέκια τους στον περίβολο της Ιερής Μονής του Αγίου Συμεώνος, όπου και θα γίνει ολονύχτιο γλέντι με τους παραδοσιακούς ήχους του ζουρνά και του νταουλιού.
Το γλέντι θα συνεχιστεί αύριο Τετάρτη, ανήμερα της εορτής του Αγίου Συμεώνος, το μεσημέρι στο ίδιο χώρο και το βράδυ θα κορυφωθεί στα στέκια των πανηγυριστών στην πόλη του Μεσολογγίου.

Στο «χειμωνιάτικο» πανηγύρι ουσιαστικά γιορτάζεται ο Γέροντας Συμεών, ενώ παλαιότερα ονομαζόταν «Γυναικείο» γιατί πήγαιναν, κυρίως, γυναίκες, ταμένες στον Άγιο μαζί με τα παιδιά τους.

Ο Σύλλογος «Το Καλντερίμι» μεταβαίνει μαζικά την Κυριακή στη HORECA, δηλώστε συμμετοχή!

O Σύλλογος Ιδιοκτητών Εστιατορίων Αναψυκτηρίων Καφετεριών και Νυχτερινών Κέντρων Ιστορικού Κέντρου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου «Το Καλντερίμι», με αφορμή την έκθεση HORECA 2015 που πραγματοποιείται 6 – 9 Φεβρουαρίου στο METROPOLITAN EXPO και προκειμένου να μειώσει το κόστος μετάβασης των συναδέλφων του κλάδου της εστίασης, διοργανώνει μίσθωση πούλμαν για την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015. 
Η ώρα αναχώρησης είναι 8:00 πμ από τη Μεσολόγγι, μετάβαση στην έκθεση και αναχώρηση στις 17:00 της ίδιας ημέρας. Η συμμετοχή κοστίζει 25 ευρώ χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση. Για δηλώσεις συμμετοχής και περαιτέρω πληροφορίες επικοινωνήστε άμεσα με τα τηλέφωνα 6946 983 331 και 6936519175.
Επίσης, ο Σύλλογός θέλοντας να ενημερώσει τα μέλη του για τους τρόπους εισόδου στην έκθεση HORECA παραθέτει το παρακάτω απόσπασμα από την ηλεκτρονική σελίδα της διοργανώτριας εταιρίας: Προκειμένου να εκλείψουν τα προβλήματα που δημιουργεί σε εκθέτες και επισκέπτες η παρουσία μεγάλου αριθμού μεμονωμένων επισκεπτών & επαγγελματιών από άλλους κλάδους, θα τηρηθεί σειρά αυστηρών προϋποθέσεων εισόδου στην έκθεση, πιο συγκεκριμένα:  

"Φούσκωσε" ο Εύηνος και απειλεί να παρασύρει το κεντρικό αντλιοστάσιο του Μεσολογγίου (VIDEO)

Αριστερά στο βάθος διακρίνεται το κεντρικό αντλιοστάσιο
και δεξία σε απόσταση "αναπνοής" η όχθη του Ευήνου
Μπορεί να αποκαταστάθηκε το πρόβλημα στην υδροδότηση της πόλης του Μεσολογγίου όμως σε επιφυλακή παραμένουν τα συνεργεία της ΔΕΥΑΜ διότι λόγω της υπερχείλισης του Ευήνου βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο το κεντρικό αντλιοστάσιο που υδροδοτεί την πόλη του Μεσολογγίου.
Χωρίς υπερβολή μια απόσταση 10 μέτρων χωρίζει τις κεντρικές εγκαταστάσεις του αντλιοστασίου με τα ορμητικά νερά του ποταμού που κυριολεκτικά έχουν διευρύνει πάρα πολύ την κοίτη του.
Για το λόγο αυτό και προκειμένου να προφυλαχτεί το αντλιοστάσιο από χθες γίνονται προσπάθειες διευθέτησης της ροής του ποταμού με την τοποθέτηση ογκόλιθων από συνεργεία της ΔΕΥΑΜ και της ΤΕΡΝΑ.

Χαρακτηριστικό της ροής του ποταμού είναι ότι παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά ένα «πέδιλο» από τη σιδηροδρομική γέφυρα του Ευήνου.
Για την κατάσταση ο δήμαρχος Μεσολογγίου Νίκος Καραπάνος δήλωσε:

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολλές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας

Αποδεκτά έγιναν από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας τα αιτήματα που εστάλησαν άμεσα χθες από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, μετά τις σοβαρές καταστροφές που σημειώθηκαν από τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και την έντονη βροχόπτωση και πλέον κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Δημοτικά Διαμερίσματα Δήμων της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, καθώς και το Δ.Δ. Πλάκας του Δήμου Καλαβρύτων Π.Ε. Αχαΐας.
Συγκεκριμένα, η Γ.Γ. ενέκρινε τα αιτήματα που υπεβλήθησαν από την Π.Δ.Ε. για τις Τοπικές Κοινότητες Ευηνοχωρίου, Κατοχής και Λεσινίου Δ.Ε. Οινιάδων του Δήμου της Ι.Π. Μεσολογγίου, των Δ.Ε. Παρακαμπυλίων, Παναιτωλίου, Παραβόλας, Μακρυνειας, Αρακύνθου στον Δήμο Αγρινίου, τις Τ.Κ. Πατιόπουλου, Αγριδίου, Εμπεσού, Σταθά, Αμοριανών, Ποδογόρας, Αγριδίου, Πετσάλια, Φράγκου του Δήμου Αμφιλοχίας, τις Τ.Κ. Αργυρού Πηγαδίου, Θεοτόκος, Χαλικίου, Κόνισκας, Διπλατάνου, Αμβρακιάς και Κοκκινόβρυσης του Δήμου Θέρμου και στην Δ.Ε. Πλατάνου, Τ.Κ. Κλεπάς, Δ.Ε. Αποδοτίας, Τ.Κ. Γραμμενη Οξυά, Λευκά, Μανδρινή, Καλλονή, Κυδωνιά, Γρηγόρι, Ελατόβρυσης, Τερψιθέα, Κοκκινοχώρι, Ασπριά και Αμπελακιώτισσα και Δ.Ε. Πυλήνης στον Δήμο Ναυπακτίας.

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Όταν ο Αλ. Τσίπρας με "εντυπωσίασε" για τις γνώσεις του για το Μεσολόγγι του "σήμερα"...

Γράφει ο Θεοφύλακτος Σπατούλας

Δημοσιογράφος στην τηλεόραση του ALPHA

Πριν τις Ευρωεκλογές, είχα την ευκαιρία να πιούμε ένα καφέ στο περιθώριο μιας συνέντευξης με τον σημερινό Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.

Όταν με ρώτησε, από που είναι η καταγωγή μου και όταν του είπα "Μεσολόγγι", άρχισε αμέσως, να μου εξιστορεί, τα όσα γνωρίζει για την Ιστορική πόλη.

Μου είπε για τον Αη Συμιό, τα κουστέκια, την ιστορία του τόπου , ότι δεν υπάρχει τουριστική ανάπτυξη σε μια περιοχή που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης , για τα αγροτικά προίόντα που πωλούνται σε τιμές εξευτελιστικές, το Αυγοτάραχο, το Ούζο.

Ήταν μεγάλη έκπληξη για εμένα που γνώριζε τόσα πολλά. Όπως άλλωστε έτσι θα χαιρόνταν κάθε άνθρωπος που θα άκουγε τον τότε Αρχηγό της Αξιωματικής αντιπολίτευσης να μιλάει για την γενετειρά του .

 

Γιατί με τον Καμμένο;

Γράφει ο Βασίλης Πάικος

Δημοσιογραφος

 

Ε ναι, δεν ακούστηκε καλά η κυβερνητική συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καθόλου καλά. Δεν ακούστηκε καλά πουθενά, από κανέναν, μέσα και έξω από τη Χώρα. Όσο για τον κόσμο της αριστεράς, κατά το μεγαλύτερό του μέρος πάγωσε, στην κυριολεξία. Και είναι απολύτως φυσικό. Όταν ένα κόμμα της ριζοσπαστικής αριστεράς συμπράττει μ' ένα καθαρόαιμο δεξιό, με ακροδεξιές μάλιστα «αποφύσεις». Ένα κόμμα με εθνικιστικές, με ξενοφοβικές - αντιμεταναστευτικές αντιλήψεις. Ένα μάλλον αλλοπρόσαλλο κόμμα, με προβληματικά τεκμήρια πολιτικού ορθολογισμού.

Τότε λοιπόν τι; Πως; Γιατί; Από πού κι ως που;