Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

«Καινοτομία και Συν-Δημιουργία» για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

«Καινοτομία και Συν-Δημιουργία» ήταν το θέμα των Ημερίδων που πραγματοποιήθηκαν επιτυχώς στο Μεσολόγγι και στη Ναύπακτο (22 και 24 Ιουνίου 2015). Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και παρακολούθησαν μέσα από καινοτόμες διδακτικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν και αποδείχτηκαν ελκυστικές και αποδοτικές στην σχολική τάξη αφενός τη συνεργατική δημιουργικότητα και αφετέρου τα αποτελέσματα του «Εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής 2014-15».

Οι Ημερίδες ήταν υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιαςΕκπ/σης Δυτικής Ελλάδας» και διοργανώθηκαν από τη σχολική σύμβουλο φιλολόγων κ. Χρυσούλα Σπυρέλη με την αμέριστη υποστήριξη του Διευθυντή Δ.Δ.Ατωλ/νίας, κ. Σπύρου Παπαθανασίου, του Διευθυντή της Παπαχαραλαμπείου Δημόσιας Κεντρικής βιβλιοθήκηςΝαυπάκτου κ. Γιάννη Χαλάτση και του Προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου της Ι.Π. Μεσολογγίου κ. Τάσου Σκαρμούτσου.


 


Α. ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

(Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο, 22 Ιουνίου 2015)

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Σχολική Τάξη και Καλές Πρακτικές.

1. «Πόλη και Λογοτεχνική αναπαράσταση. Ολίγα θεωρητικά και … Δοκιμές στο Κινούμενο Εργαστήρι μας». Εισήγηση: δρ. Χρυσούλα Σπυρέλη.

2. Ποίηση και Μνήμη για το Μεσολόγγι που έφυγε. Εισήγηση: Σοφία Λαναρά.

3. «Οι γειτονιές και τα σπίτια». Αναπαράσταση στο πεζογραφικό της Ακακίας Κορδόση». Εισήγηση: Ελένη Λιάπη.

4. «Το Αιτωλικό και ο ποιητής Τάκης Καρβέλης Ομαδοσυνεργατική/βιωματική διδασκαλία/δραματοποίηση/δημιουργική γραφή». Συνεργασία εκπαιδευτικών Γυμνασίου και Λυκείου Αιτωλικού. Εισηγήσεις: Μπότα Καλλιόπη, Τσιρογιάννη Μαρία, Φωτίκα Αλεξάνδρα, Κουτσομπίνα Ιωάννα, Ντουρμπάλη Λαμπρινή, Βαλιάνου Αναστασία, Κοντοδήμα Παρασκευή.

5.«Εικαστικά και δημιουργική γραφή». Εισήγηση: Σταθόπουλος Παναγιώτης

6.«Από τις αρχαίες πόλεις της Αιτωλίας στο ακρωτήρι της Σαντορίνης. Χρήση εφαρμογών του Διαδικτύου και υπηρεσιών του ΠΣΔ σε καινοτόμα προγράμματα κ. ά.». Συνεργασία εκπαιδευτικών 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου:Παναγιωτοπούλου Γ. , Λαναρά Σ., Λιάπη Ε., Τσαρκάτογλου Τρ.

7.«Άμεση βιωματική σχέση των μαθητών μας με τα θραύσματα της αρχαίας πολιτιστικής κληρονομιάς». Εισήγηση: Κώστας Παπατσίρος.

8.«Απάνθισμα δημιουργικής γραφής- έκφρασης των μαθητών μου». Εισήγηση: Παρασκευή Μπάρλα

9.«Δημιουργική γραφή στο ‘’Πρωινό Άστρο’’, του Γιαννη Ρίτσου». Εισήγηση:Ιωάννα Κουτσουμπίνα.

10. «Δημιουργική γραφή μαθητών στην Ιστοσελίδα του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου». Συνεργασία: Τσορτού Σπυριδούλα και Παναγιωτοπουλου Γεωργία.

11.«Σηκωθείτε όλοι στο χορό να ενώσουμε τις πόλεις μας να γίνουμε μια μεγάλη παρέα σ’ ένα μεγάλο στεφάνι». Συνεργασία εκπαιδευτικών Εσπερινού Γυμνασίου Μεσολογγίου: Καρατζόγλου Χρυσάνθη, Δατσέρη Γεωργία, Μανθάτη Ευαγγελία.

12. «Σύντομες ποιητικές φόρμες /χαϊκού». Εισήγηση και ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ : Βασίλης Κομπορόζος, Ποιητής.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Συν -Δημιουργίες και αναστοχασμοί

από το «Κινούμενο εργαστήρι δημιουργικής γραφής 2014-15»

1. Μικροδιηγήματα: «82 Δοκιμές Αστραπιαίας Μυθοπλασίας».

2. Μίμηση-Παρωδία: «Ποίηση πάνω σ’ έναν ξένο… τίτλο».

3. Βιοαφηγήσεις ως πρώτη ύλη μυθοπλασίας . Ι. Ημερολόγια: Αρχανιώτη Ελένη, Μασούρα Ευθυμία, Παπατσίρος Κ., Χόντου Αικατερίνη. ΙΙ.Θεματικές βιοαφηγήσεων: Μυλωνάς Παναγιώτης, Αντζουλάτου Ελένη, Μυλωνά Καλλιόπη, Μπακή Σοφία Πλακίδα Ελένη, Χασιώτη Μαρία.

Β.ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟ

(Παπαχαραλάμπειος Δημόσια βιβλιοθήκη Ναυπάκτου, 24 Ιουνίου 2015)

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Σχολική Τάξη και Καλές Πρακτικές.

1. «Πόλη και Λογοτεχνική αναπαράσταση. Ολίγα θεωρητικά και … Δοκιμές στο Κινούμενο Εργαστήρι μας». Εισήγηση: δρ. Χρυσούλα Σπυρέλη, σχολική σύμβουλος.

2.«Η χωροταξία των αφηγήσεων στην πόλη». δρ. Τασούλα Βερβενιώτη, ιστορικός.

3. «Οι μυθοπλαστικοί χαρακτήρες από τη σκοπιά των φορμαλιστικών - δομιστικών θεωριών». Εισήγηση: Ευθυμία Σταυρογιαννοπούλου.

4.«Συμμετέχοντας στον Α΄Πανελλήνιο Μαθητικό διαγωνισμό Δημιουργικής γραφής 2014-15». Εισήγηση: Σταματία Μαριεττή.

5. «Η φιλία θέλει 2,3,......24" Διδακτικές Πρακτικές στη Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία της Β Γυμνασίου». Συνεργασία εκπαιδευτικών 3ου Γυμνασίου Ναυπάκτου: Ελένη Αδαμοπούλου και Ειρήνη Γεωργούλα.

6. «Δημιουργική Γραφή στην Τάξη: Σπουδή πάνω σε μία φωτογραφία». Εισήγηση: Δημήτριος Σιούτης, Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Πάνου, Γυμνάσιο.

7.«Η εποχή της αναγέννησης & του διαφωτισμού: Ένα πρότζεκτ στην Ιστορία με τη μέθοδο ΟΕΠΓ». Εισήγηση: Παρασκευή Τσιγγένη.

8.«Μεταφέροντας την τάξη στο σπίτι». Εισήγηση: Τομαράς Θεόδωρος Εκπαιδευτήρια Πάνου – Λύκειο.

9. «Πώς η μελέτη ενός ιστορικού γεγονότος δημιουργεί γέφυρες ανάμεσα στους λαούς». Εισήγηση: Αλεξοπούλου Ευαγγελία, Εκπαιδευτήρια Πάνου – Λύκειο.

10.«Άμεση βιωματική σχέση των μαθητών μας με τα θραύσματα της αρχαίας πολιτιστικής κληρονομιάς». Βιωματική διδασκαλία. Εισήγηση: Κώστας Παπατσίρος

11.«Κατασκευάζω, Παίζω, Μαθαίνω». Εισήγηση: Γεωργία Τσιάρα.

12. Δημιουργική γραφή "first men in the moon". Εισήγηση: Ευαγγελία Πρασίδου.

13. «Σύντομες ποιητικές φόρμες /χαϊκού». Εισήγηση και ΕΡΓΑΣΤΉΡΙ: Βασίλης Κομπορόζος, Ποιητής .

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Συν -Δημιουργίες και αναστοχασμοί

από το «Κινούμενο εργαστήρι δημιουργικής γραφής 2014-15»

1.Μικροδιηγήματα: «82 Δοκιμές Αστραπιαίας Μυθοπλασίας».

2. Μίμηση-Παρωδία: «Ποίηση πάνω σ’ έναν ξένο… τίτλο».

3. Προφορικές Μαρτυρίες ως πρώτη ύλη μυθοπλασίας.Εισήγηση: Μαρία Κυρίτση Μαρία, Νίκη Μαριόλη, Δημήτρης Σιούτης.

4.«Πήγα δυο μέρες στο σχολείο και μας τον πήρανε το δάσκαλο»: Εισήγηση: Αναστασία Νταλταγιάννη, 1ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.