Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017

Ντίνος Γιαννόπουλος: "Γιατί παραιτήθηκα από το Πνευματικό Κέντρο Μεσολογγίου..."

Με ανοιχτή επιστολή στους δημότες του Μεσολογγίου ο πρώην πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Μεσολογγίου, Ντίνος Γιαννόπουλος εξηγεί τους λόγους παραιτήθηκε από την προεδρία του Π.Κ..

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Γιαννόπουλου έχει ως εξής:

«Αγαπητές Συνδημότισσες και Συνδημότες, 
όπως ίσως γνωρίζετε εδώ και τρεις ημέρες υπέβαλα την παραίτηση μου στον κ. Δήμαρχο από τη θέση του Προέδρου του Πνευματικού Κοινωνικού Αθλητικού Κέντρου Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Μέχρι σήμερα δεν έκανα παρά μια σύντομη δήλωση για το θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό να ενημερώσω πρώτα το Δημοτικό Συμβούλιο και στη συνέχεια να δώσω σε όλους σας την επιστολή μου απαντώντας και σε κάποιες απορίες, πράγμα που έκανα και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Η επιστολή που απέστειλα στον κ. Δήμαρχο στις 18-1-2017 και με την οποία ξεκίνησα την τοποθέτησή μου στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο είναι η παρακάτω :

«Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
σε απάντηση της 17/17-1-2017 επιστολής σας, η οποία δεν φέρει καν θέμα, έχω να σημειώσω τα παρακάτω. Είναι προφανές από τον τρόπο που στάλθηκε η επιστολή (όχι ιδιωτικά αλλά από το κοινό υπηρεσιακό φαξ) και από το ύφος αυτής ότι πλέον δεν υπάρχει ίχνος επικοινωνίας και διάθεσης συνεργασίας εκ μέρους σας. Και δεν υπάρχει γιατί επιλέγετε να επικοινωνήσετε μαζί μου με τον τρόπο αυτό για 2η φορά από τότε που ξεκίνησα να είμαι στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου. 


Πραγματικά εξεπλάγην από την κίνησή σας αφού ουδέποτε αρνήθηκα ενημέρωση που άλλωστε ουδέποτε μου ζητήθηκε από εσάς είτε τον ίδιο είτε από τη γραμματεία σας με οποιοδήποτε τρόπο και για οποιοδήποτε θέμα πόσο μάλλον δε τα θέματα εορτών εξόδου και τα υπόλοιπα στα οποία αναφέρεστε.
Την πρώτη φορά που επικοινωνήσατε μαζί μου (πριν 20 μέρες περίπου) με αυτό τον τρόπο αν και παραξενεύτηκα το θεώρησα τυχαίο γεγονός και απόρροια της αγωνίας σας να εμφανισθεί η φιλαρμονική την ημέρα των Θεοφανείων. Αυτό σε συνδυασμό με τη διάσταση απόψεων που υπήρχε για τη τύχη της Δημοτικής Φιλαρμονικής μελλοντικά, εξήγησε στο μυαλό μου κάποια πράγματα. Σημειώνω ότι και τότε δεν έμαθα τις απόψεις σας από εσάς τον ίδιο αλλά μου μεταφέρθηκε ιδιωτική συζήτηση αλλά και δημόσια τοποθέτηση σας την παραμονή των Χριστουγέννων. Ήταν ίσως ένα σοβαρό μήνυμα το οποίο αγνόησα και το οποίο δεν έχει να κάνει με τη διάσταση απόψεων, η οποία είναι φυσιολογική να υπάρχει σε κάποια θέματα, αλλά με το θέμα της επικοινωνίας που όπως δείχνει και η σημερινή επιστολή σας έχει οριστικά χαθεί. Η κατάσταση αυτή μπορεί μόνο να επιβραδύνει το Δημοτικό Έργο και αυτό προσωπικά εγώ δεν μπορώ να το επιτρέψω στον εαυτό μου. Για αυτό το λόγο σας υποβάλλω την παραίτησή μου από πρόεδρος και μέλος του Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου Πνευματικό Κοινωνικό Αθλητικό Κέντρο Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Ταυτόχρονα παραιτούμαι από μέλος της επιτροπής ποιότητας ζωής και από τις επιτροπές του άρθρου 70 του νόμου 3852/2010 όπως αυτές ορίστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Σημειώνω ότι παραμένω προσηλωμένος στις αρχές του «Δήμος για τα παιδιά μας» όντας όπως γνωρίζεις ο «νονός» του συνδυασμού. Η Ειλικρίνεια, η Εντιμότητα, η Αγάπη, η Συνεννόηση και η Θέληση μιας παρέας νέων ανθρώπων να ετοιμάσουν ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά όλου του δήμου αποτέλεσαν το έναυσμα και την κεντρική ιδέα, που ενέπνευσε όλους όσους μας ακολούθησαν σε αυτό τον ωραίο αγώνα. Με τις ίδιες αρχές θα συνεχίζω να πορεύομαι ως Δημοτικός Σύμβουλος μέχρι και το τέλος της θητείας, σκεπτόμενος πάντα από πού ξεκινήσαμε και προσπαθώντας να μην παρεκλίνω της αρχικής πορείας όσον αφορά στις αρχές μας. Άλλωστε θεωρώ εγκληματικό να ξεχνάς από πού ξεκινάς μια πορεία και να γίνεσαι ένα με την «καρέκλα» προτάσσοντας το προσωπικό όφελος έναντι του κοινού καλού.
Όσον αφορά στα θέματα που αναφέρεστε στην επιστολή σας αν και μέχρι τώρα δεν έχετε ζητήσει ενημέρωση σας λέγω ότι το προσωπικό του Πνευματικού Κέντρου όπως και το προσωπικό σας γραφείο θα είναι στη διάθεσή σας να σας ενημερώσει. Άλλωστε το μεγαλύτερο επίτευγμα για τον αιρετό του σήμερα είναι να μπορεί να κάνει τους συνεργάτες του να λειτουργήσουν αυτοματοποιημένα και χωρίς την παρουσία του δίνοντας απλά τις πολιτικές κατευθύνσεις όπου αυτό απαιτείται. Και εδώ θέλω να ευχαριστήσω εδώ όλους τους συνεργάτες μου στο Πνευματικό Κέντρο που έδωσαν και την ψυχή τους όλο αυτό το διάστημα για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους παρά την μεγάλη λειψανδρία που και εσείς ο ίδιος αναγνωρίσατε αλλά δεν κάνατε και τίποτα για να λύσετε το πρόβλημα παρότι προτάθηκαν εναλλακτικές λύσεις. Τα πάντα φυσικά στη ζωή και στην πολιτική είναι θέμα προτεραιοτήτων. Τις θερμές ευχαριστίες στους συνεργάτες μου και στο δήμο που μοχθούν να στηρίξουν καθημερινά το οικοδόμημα που λέγεται Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Τα προβλήματα που έφερε ο Καλλικράτης και η κρίση είναι πάρα πολλά και έπεσαν πάνω τους, θεωρώ όμως ότι η κατάσταση θα καλυτερέψει με σωστή διαχείριση αφού μια διοικητική μεταρρύθμιση απαιτεί αρκετό χρόνο και πόρους για να αφομοιωθεί από προσωπικό αλλά και από Δημότες. Τέλος όπως είπα και στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, η φετινή χρονιά είναι χρονιά ελπίδας για το Πνευματικό Κέντρο με στόχους που έχουν μπει αλλά και διαθέσιμους πόρους που για πρώτη φορά υπάρχουν και θα λύσουν χρόνια προβλήματα. Για όλα αυτά φυσικά θα ενημερώσω το διάδοχό μου στη θέση του Προέδρου του Πνευματικού Κέντρου.
Παρακαλώ λοιπόν όπως ορίσετε άμεσα αντικαταστάτη μου διότι υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες που πρέπει να τρέξουν όπως και εσείς ο ίδιος γνωρίζετε. Φυσικά θα χαρώ να ενημερώσω αναλυτικά το διάδοχό μου για όλες τις δράσεις του Πνευματικού Κέντρου γιατί πιστεύω βαθιά ότι πρέπει να υπάρξει συνέχεια σε επίπεδο δράσεων αλλά και γιατί η Διοίκηση επιβάλλεται να έχει συνέχεια».

Μετά την ολοκλήρωση ανάγνωσης της επιστολής έκανα στο Δημοτικό Συμβούλιο μια σύντομη τοποθέτηση βασισμένη και σε απορίες δικές σας που έφτασαν σε μένα τις δύο αυτές ημέρες. 
Είναι βέβαιο λοιπόν ότι δεν με έφαγε κανείς από τη θέση που ήμουνα, ούτε υπάλληλοι, ούτε συνεργάτες, ούτε δημοτικοί σύμβουλοι. Η παραίτηση είναι προσωπική πολιτική επιλογή αξιολογώντας τα δεδομένα που είχα στα χέρια μου.
Το δεύτερο που άκουσα είναι ότι κουράστηκα και είχα ανάγκη ξεκούρασης. Φυσικά και δεν συμβαίνει αυτό και σας διαβεβαιώνω ότι έχω ενέργεια για πολλά χρόνια ακόμα. Με κούρασαν βέβαια κάποιες ανθρώπινες συμπεριφορές.
Κάποιοι έθεσαν θέμα παραίτησής μου από τη θέση του δημοτικού Συμβούλου. Τους απαντώ ότι δεν πρόκειται να το κάνω ποτέ. Τη θέση ευθύνης μου την έδωσε ο Δήμαρχος, τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου μου τη δώσατε όλοι εσείς που με τιμήσατε με την ψήφο σας, φίλοι, συγγενείς, άνθρωποι που με πιστεύουν, που με εκτιμούν και με σέβονται όπως τους σέβομαι κι εγώ. Οφείλω να τιμήσω μέχρι τέλους την προσφορά τους σε μένα μένοντας εκεί, στο όργανο που με εξέλεξαν για να παλέψω για τα προβλήματά τους.
Φεύγοντας νομίζω ότι πρέπει να εκφράσω και τη διαφωνία μου στο σημερινό μοντέλο διοίκησης του δήμου. Διαφωνώ με χωρικές αντιδημαρχίες χωρίς αντικείμενο και χωρίς προσωπικό στην ουσία, με τη σημερινή λειτουργία της αποδυναμωμένης δημοτικής ομάδας αλλά και με το ρόλο του υπερενισχυμένου Γενικού Γραμματέα του Δήμου. (Βέβαια αυτό δεν μπορεί να αναλυθεί στην παρούσα).
Σε λίγες μέρες και αφού ολοκληρώσω την ενημέρωση στο διάδοχό μου θα δημοσιοποιήσω κείμενο απολογισμού-προτάσεων για τη συνέχεια
Στενοχωριέμαι μόνο γιατί πέρασα ένα πολύ δύσκολο οικονομικά χρονικό διάστημα ως πρόεδρος και τώρα που υπάρχει μια προοπτική και ταμείο με δυνατότητες αποχωρώ. Δεν πειράζει, ο σχεδιασμός υπάρχει και η διοίκηση έχει συνέχεια.
Ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου το προσωπικό του Πνευματικού Κέντρου και του Δήμου τους οποίους θεωρώ συνεργάτες. Τιμώ ιδιαίτερα και ευχαριστώ το προσωπικό των Παιδικών και Βρεφικών Σταθμών για το έργο που παράγουν.
Εύχομαι Καλή επιτυχία στο διάδοχό μου. Άλλωστε η επιτυχία του σημαίνει επιτυχία για την πόλη μας και όταν πρόκειται για το Μεσολόγγι (και με την ευρύτερη πλέον έννοια) στο δικό μου μυαλό δε χωράνε μικρότητες.»