Στην τελική φάση του CanSat in Greece η ομάδα MC Team του ΕΠΑΛ Μεσολογγίου! Ζητούμενο η χορηγική υποστήριξη του εγχειρήματος

Για πρώτη χρονιά φέτος θα διοργανωθεί στην Ελλάδα ο πανελλήνιος διαγωνισμός CanSat in Greece ο οποίος αποτελεί την προκριματική φάση του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSats in Europe, που πραγματοποιείται για 7η συνεχόμενη χρονιά από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA).

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 14 ετών και άνω. Διοργανώνεται με πρωτοβουλία του IEEE NTUA Student Branch και τελεί υπό την αιγίδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και κύριοι υποστηρικτές του είναι:

✓ Η Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ

✓ Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

✓ Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

✓ Ο οργανισμός Corallia

✓ Ο συνεργατικός σχηματισμός σχετικών με το διάστημα φορέων Corallia si-Cluster.

✓ Η Ακαδημία Αθηνών

Αποστολή των μαθητών που θα συμμετέχουν είναι να κατασκευάσουν το δικό τους μικρό δορυφόρο μεγέθους όχι μεγαλύτερου από κουτί αναψυκτικού.

Ο δορυφόρος αυτός θα εκτοξευθεί με τη βοήθεια ειδικού πυραύλου σε ύψος 1 km και θα πρέπει κατά την κάθοδό του να εκτελέσει κάποια αποστολή την οποία έχουν επιλέξει οι μαθητές.

Παράλληλα θα πρέπει να συλλέγει δεδομένα θερμοκρασίας και πίεσης και να τα μεταδίδει σε ένα σταθμό βάσης.

Μετά την προκήρυξη και μια σειρά από ενημερωτικά σεμινάρια που έγιναν από τους διοργανωτές κλήθηκαν όσα σχολεία ήθελαν να συμμετέχουν να στείλουν αιτήσεις με πληροφορίες για την ομάδα και την αποστολή που είχαν επιλέξει. Από τις δεκάδες αιτήσεις που στάλθηκαν από όλη την Ελλάδα, έγινε αξιολόγηση και επιλέγηκαν οι 10 καλύτερες προτάσεις για να συμμετέχουν στον πανελλήνιο διαγωνισμό θα διεξαχθεί τον Απρίλιο του 2017. Ανάμεσα σε αυτές τις ομάδες είναι και η ομάδα M.C. Team που αποτελείται από μαθητές της Β΄ Τάξης του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού του ΕΠΑ.Λ. Μεσολογγίου.

Όταν οι μαθητές ενημερώθηκαν για το διαγωνισμό έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ζήλο. Βρήκαν πληροφορίες για το διαγωνισμό και για παλαιότερες αποστολές και μετά από συζητήσεις μεταξύ τους αλλά και με τον αρχηγό της ομάδας επέλεξαν την αποστολή του δορυφόρου τους. Η αίτησή τους έγινε δεκτή και η ομάδα επιλέχθηκε να συμμετέχει στον διαγωνισμό. Να σημειωθεί ότι η ομάδα αυτή είναι η μόνη ομάδα από ΕΠΑ.Λ. που επιλέχθηκε καθώς και η μόνη από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Οι ομάδες και τα σχολεία που επιλέγησαν είναι τα:

1. Can-Sant - ΓΕΛ Θήρας

2. CANIS - 26ο ΓΕΛ Αθηνών(Μαράσλειο)

3. CURIEosity - ΓΕΛ Γαζίου

4. Galacticus Prime - Εκπαιδευτήρια Ε.Μαντουλίδη

5. Icaromenippus Quadro - 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης

6. MC Team - ΕΠΑ.Λ. & Εργαστηριακό Κέντρο Μεσολογγίου

7. Solaris Sat - Πρότυπο Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

8. v-space - 5ο ΓΕΛ Βύρωνα

9. Varvakeio Sat - Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής

10. Zephyrus - 7ο ΓΕΛ Ιωαννίνων

Από την πρώτη στιγμή που οι μαθητές εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για να συμμετέχουν στο διαγωνισμό, τόσο οι διευθύνσεις του ΕΠΑ.Λ. Μεσολογγίου και του Εεργαστηριακού Κέντρου Μεσολογγίου όσο και οι καθηγητές τους, τους ενθάρρυναν και προθυμοποιήθηκαν να βοηθήσουν με όποιο τρόπο μπορούν την ομάδα να φέρει εις πέρας την αποστολή της.

Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι πολύ σημαντική για τους μαθητές κυρίως από εκπαιδευτικής άποψης καθώς μέσω αυτού θα έχουν την ευκαιρία να:

➢ Αποκτήσουν νέες γνώσεις στη φυσική και στον προγραμματισμό και παράλληλα να τις εφαρμόσουν κατά τη δημιουργία του δορυφόρου.

➢ Εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία στην οποία βασίζεται η έρευνα.

➢ Μάθουν πως να διαχειρίζονται ένα ολοκληρωμένο project, από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση.

➢ Πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα μέσω της συνεργασίας και της ομαδικής δουλειάς.

➢ Εξασκήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

Στην πορεία του διαγωνισμού οι μαθητές θα πρέπει να φέρουν εις πέρας διάφορα απαιτούμενα έτσι ώστε η αποστολή τους να στεφθεί με επιτυχία. Τέτοια είναι:

❖ η σχεδίαση και υλοποίηση των μηχανικών τμημάτων του δορυφόρου

❖ η σχεδίαση και υλοποίηση των ηλεκτρονικών τμημάτων του δορυφόρου

❖ ο προγραμματισμός του ηλεκτρονικού εξοπλισμού

❖ η ανάλυση των δεδομένων που θα συλλεχθούν

❖ η παρουσίαση της αποστολής τους και των συμπερασμάτων τους

❖ η εύρεση χορηγών και οικονομικών υποστηρικτών του εγχειρήματός τους, για

a. Κάλυψη εξόδων κατασκευής δορυφόρου

b. Μετακίνηση / διαμονή (3 ημέρες) στην Αθήνα και στο χώρο εκτόξευσης (Βοιωτία-Αεροδρόμιο)

❖ η επιτυχής αντιμετώπιση των προβλημάτων και των δυσκολιών που θα προκύψουν

Για να δημοσιοποιήσουν και να επικοινωνήσουν τη δράση τους αυτή οι μαθητές έχουν ήδη δημιουργήσει ένα ιστολόγιο στη διεύθυνση: http://mcteamepal.blogspot.gr/ καθώς και ένα λογαριασμό στο twitter (@Mcteamepal) και μια σελίδα στο facebook (https://www.facebook.com/mcteamepal/).

Στα παραπάνω μέσα μπορεί κανείς να δει πληροφορίες για το project, να βρει αναφορές για την πρόοδο των εργασιών αλλά και τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδιά της ομάδας να πετύχουν τους στόχους τους.

Υπεύθυνοι καθηγητές:

• Παπαζαχαρίας Αθανάσιος

• Κρήτας Όθωνας