Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Με εκπαιδευτικούς συναντήθηκε στη Βόνιτσα η Μαρία Τριανταφύλλου

Στα πλαίσια της συζήτησης του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ με τους κοινωνικούς φορείς για την παιδεία, πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας του κόμματος, Μαρίας Τριανταφύλλου, συνάντηση με το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Βόνιτσας.

Από πλευράς διοίκησης του Συλλόγου τέθηκαν τα ζητήματα της Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, των πειθαρχικών συμβουλίων, των ολοήμερων σχολείων και της χρηματοδότησης της παιδείας.

Η κυρία Τριανταφύλλου για το ζήτημα της αξιολόγησης ανέφερε:

« Ο ΣΥΡΙΖΑ διαφωνεί και αντιτάσσεται στο νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που βασίζεται μεταξύ άλλων και στις επιδόσεις των μαθητών σε εθνικής κλίμακας εξετάσεις και θα επηρεάζει τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Αναπόφευκτα, θα οδηγήσει στη χειραγώγηση, ακόμα κα σε απολύσεις εκπαιδευτικών.

Και αυτό γιατί δε λαμβάνει υπόψη του τη διαφορετική εκπαιδευτική πραγματικότητα της χώρας μας: για παράδειγμα σχολεία απομονωμένα γεωγραφικά και υποστελεχωμένα πώς είναι δυνατόν να έχουν σημαντικές μαθητικές επιδόσεις;


 

Πρόκειται για μια αξιολόγηση με προαποφασισμένο ποσοστό αυτών, που θα βαθμολογούνται με κατώτερο βαθμό. Αλήθεια πόσο αντικειμενική μπορεί να είναι;

Ο ΣΥΡΙΖΑ προκρίνει την αξιολόγηση, που στόχο θα έχει τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όχι το διοικητικό έλεγχο και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Απαιτούν σεβασμό και αξιοπρέπεια, δημοκρατικούς νόμους για την λειτουργία, την κρίση και την εξέλιξή τους. Σεκαμιά περίπτωση δεν μπορεί να είναι υποταγμένοι, φοβισμένοι και αφυδατωμένοι υπάλληλοι. Επιπλέον, χωρίς τη συμμετοχή και τη στήριξή τους καμία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν είναι δυνατή».

Για τα πειθαρχικά σημείωσε:

«Ψηφίστηκε ένα νέο, πιο αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο κ.α.) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο. Με αυτό κλιμακώνεται η κυβερνητική αυταρχική συμπεριφορά απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Με αυθαίρετες κατηγορίες για «ανάρμοστη συμπεριφορά» εκτός υπηρεσίας, δεκάδες εκπαιδευτικοί τρομοκρατούνται, σέρνονται στα πειθαρχικά συμβούλια και απειλούνται με αυτοδίκαιη αργία, απόλυση.

Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα σε όλη τη χώρα, που δεν αφορούν μόνο σε εκπαιδευτικούςαλλά και σε μαθητές, που έχουν απειληθεί ότι λόγω συμμετοχής τους σε κινητοποιήσεις ενδέχεται, να κατηγορηθούν, ακόμη και για κακούργημα και να αποκλειστεί η συμμετοχήτους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Με τα κυβερνητικά νομοθετήματα , με τις επιστρατεύσεις των εκπαιδευτικών στο πρόσφατο παρελθόν ποινικοποιείται και καταστέλλεται κάθε δημοκρατικός αγώνας μαθητών και λειτουργών στην εκπαίδευση».

Σε σχέση με τα ολοήμερα σχολεία τόνισε πως η θέσπισή τους υπήρξε πολύ θετικό μέτρο,ιδιαίτερα για την περιφέρεια.

«Σήμερα δυστυχώς εξαιτίας των μνημονιακών δεσμεύσεων υπονομεύεται η λειτουργία τουςκαι προκρίνεται η κατάργησή τους. Στην πραγματικότητα υπάρχει ανάγκη για συντήρηση καιδιεύρυνσή τους.

Σύμφωνα με τις προγραμματικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι αναγκαία η οικοδόμηση ενός σχολείου διευρυμένης λειτουργίας, ενός ολοήμερου σχολείου. Στην πραγματικότητα αυτόσημαίνει όλο και περισσότερο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, που θα καλύπτει τις διευρυμένεςανάγκες για μόρφωση όλων των παιδιών.»

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε και γενικά για την παιδεία:

«Χρειάζεται ένα νέος καταστατικός χάρτης στην παιδεία. Το δημόσιο δωρεάν σχολείο πρέπει να αποτελέσει πλέον το βασικό κέντρο παιδείας και να πάψουν να εκχωρούνται οι αρμοδιότητές του στον ιδιωτικό τομέα. Είναι απαραίτητη η γενναία χρηματοδότηση για την παιδεία (στη χώρα μας διατίθεται μόνο το 2.51% επί του ΑΕΠ δηλαδή το μισό από ότι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες).

Η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Πρέπει να αποτελέσει σήμερα το σημαντικότερο εργαλείο και εφόδιο των νέων πολιτών για πραγματική διέξοδο της χώρας από την κρίση. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, ισότιμα, σε όλους με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η άρση των ταξικών φραγμών, η απάλειψη των κάθε λογής διακρίσεων και η δωρεάν παροχή δημόσιας παιδείας υψηλού επιπέδου αποτελούν για το ΣΥΡΙΖΑ αξιακές στοχεύσεις».