Τα θέματα της Ιόνιας Οδού που απασχολούν την Αιτωλοακαρνανία έφερε πρόσφατα στο Κοινοβούλιο ο βουλευτής Σπήλιος Λιβανός με ερωτήσεις που κατέθεσε προς τον αρμόδιο Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργο Σουφλιά.
Στις ερωτήσεις του, ο Σπήλιος Λιβανός ζητά την τροποποίηση της τελευταίας μελέτης της Ιόνιας Οδού, ώστε να συμπεριληφθούν οι προτάσεις των Δήμων Αντιρρίου, Μεσολογγίου, Μενιδίου, Ναυπάκτου και Χάλκειας για την προσθήκη νέων κόμβων εισόδου - εξόδου, τη μετατόπιση της χάραξης του αυτοκινητοδρόμου, την κατασκευή τούνελ κ.λπ.
Σε γραπτή του δήλωση ο κ. Λιβανός αναφέρει σχετικά με τις ερωτήσεις που κατέθεσε: «Η Ιόνια Οδός αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή παρέμβαση για τις Περιφέρεις Δυτικής Ελλάδος και Ηπείρου. Το στοίχημα για εμάς εδώ στον Νομό μας είναι να διασφαλίσουμε πως κανένα τμήμα της Αιτωλοακαρνανίας δεν θα βρεθεί εκτός του αναπτυξιακού μέλλοντος που μας υπόσχεται αυτό το έργο. Επίσης, θα πρέπει να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα ως προς τη διαφύλαξη της αισθητικής των τοπίων μας καθώς και τη διατήρηση της ενότητας του ζωτικού χώρου των Δήμων μας.
Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσα Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ζητώντας:
Την κατασκευή εξόδου (μετά τα διόδια της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» προς Αντίρριο και Ναύπακτο έτσι ώστε τα διερχόμενα αυτοκίνητα να μην διανύουν 1.500 μέτρα επιπλέον για τη διαδρομή προς Ναύπακτο και 1.000 προς Αντίρριο.
Την κατασκευή σύνδεσης της Εθνικής Οδού από Ναύπακτο με την οδό προς Λεύκες (Κόμβος Λευκών).
Την κατασκευή σύνδεσης από τον δρόμο προς Μολύκρειο και το εργοστάσιο «ΟΞΥΛΟΣ».
Την κατασκευή τούνελ μήκους 2,400 μέτρων στην Κλόκοβα - όπως ακριβώς προβλεπόταν στην αρχική μελέτη - αντί της περιμετρικής χάραξης που προτείνεται στην πρόσφατη μελέτη.
Οι παρεμβάσεις αυτές αποτελούν καθολικό αίτημα των Δήμων Αντιρρίου, Ναυπάκτου και Χάλκειας για τη διευκόλυνση της πρόσβασης από και προς αυτούς.
Επίσης, κατέθεσα Ερώτηση με την οποία ζητώ, όπως προτείνει ο Δήμος Μεσολογγίου:
Την τροποποίηση της χάραξης της Ιόνιας Οδού ώστε ο αυτοκινητόδρομος να διέρχεται προς βορά, στο τμήμα της από οδό Αγριλιάς μέχρι τη ΒΙΟΧΑΛΚΟ. Η πρόταση αυτή φέρεται να λύνει οριστικά το πρόβλημα της διάρρηξης της ενότητας του ζωτικού χώρου του οικισμού «Νέα Υδραγωγεία», κάτι που θα συμβεί αν τελικά το έργο κατασκευασθεί ως προβλέπει η υφιστάμενη μελέτη.
Επισημαίνεται, ότι για να αποφευχθούν τα όποια προβλήματα θα δημιουργούσε στον αρχαιολογικό χώρο της Πλευρώνας η προτεινόμενη χάραξη, η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού έχει προκρίνει ως λύση την κατασκευή υπόγειου τούνελ συνολικού μήκους 100 μέτρων.
Την κατασκευή ενός επιπλέον κόμβου στη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Εθνική Οδό, στη θέση λίγο δυτικότερα της περιοχής Χαλαζία (περιοχή εργοστασίου Χαρέλου), για τη διευκόλυνση της πρόσβασης από και προς την ευρύτερη περιοχή.
Κατέθεσα, ακόμη, Ερώτηση για την κατασκευή κόμβου μεταξύ Κομπότι Άρτας και Μενιδίου. Η κατασκευή του συγκεκριμένου κόμβου εξασφαλίζει την άμεση πρόσβαση προς το Δήμο Μενιδίου που είναι απαραίτητη για την τουριστική και οικονομική του ανάπτυξη.
Τέλος, ρωτώ τον Υπουργό να μας πει γιατί καθυστερεί η κατασκευή του έργου της Ιόνιας Οδού και αν θα τηρηθεί το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.
Οι προσπάθειές μου για την επίλυση των θεμάτων της Ιόνιας Οδού που μας απασχολούν στο Νομό μας δεν σταματούν εδώ.
Βρίσκομαι σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους ενδιαφερόμενους Δήμους, τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας, ακούω τις προτάσεις τους και είμαι έτοιμος να παρέμβω οπουδήποτε χρειαστεί».