Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Η "Λαϊκή Συσπείρωση Μεσολογγίου" για τη "Μαρίνα Μεσολογγίου Α.Ε."

Η θέση  της "ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ" Μεσολογγίου για τη "Μαρίνα Μεσολογγίου Α.Ε." έτσι όπως την εξέφρασε ο  επικεφαλής της Θεόδωρος Μαργαρίτης στην σχετική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 31ης Μαρτίου 2016:
Η ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ είναι ένα παράδειγμα για να αντιληφθούμε πως εννοούν κάποιοι την αξιοποίηση της λαϊκής περιουσίας και  για λογαριασμό τίνος. Η ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ είναι φυσικό λιμάνι σε θαυμάσια γεωγραφική θέση (Ιόνια νησιά, κέντρο Μεσογείου, εύκολη πρόσβαση Ευρωπαίων), άρα αξιοποιήσιμος πλουτοπαραγωγική πηγή.
Επιλογή αξιοποίησης: Ιδιωτικοποίηση μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης. 7/4/1997 χωροθέτηση και 3/3/2009 παραχώρηση από το Υπουργείο Τουρισμού στην «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» για 43 χρόνια έναντι ευτελούς τιμήματος 63.480 ευρώ το χρόνο, με υποχρέωση έκδοση σχετικών αδειών και κατασκευής συγκεκριμένων έργων.
Αποτέλεσμα αξιοποίησης: Καμία συμμόρφωση από μέρους της εταιρείας προς τις υποχρεώσεις της ούτε εγγυητικές, ούτε άδειοδότηση, ούτε καταβολή τιμήματος, ούτε καν το 1% του τζίρου προς το δήμο.  Κανένα απολύτως κέρδος για το σύνολο των πολιτών.« Σας γνωρίζουμε ότι στις 3/11/2009, η προβλεπόμενη στη σύμβαση οκτάμηνη προθεσμία εξέπνευσε, χωρίς ο αντισυμβαλλόμενος να προσκομίσει στην υπηρεσία μας τις εγγυητικές επιστολές . επίσης εξ όσων γνωρίζουμε δεν κατέβαλε στην οικεία ΔΟΥ το προβλεπόμενο από τη σύμβαση αντάλλαγμα. Για τους προαναφερόμενους λόγους και όπως προβλεπόταν σαφώς από τη σύμβαση παραχώρησης (άρθρο 13) στις 3 Νοεμβρίου 2009 η σύμβαση λύθηκε αυτοδικαίως. Έκτοτε, δεν υφίσταται συμβατική σχέση μεταξύ της εταιρείας «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» και του ελληνικού Δημοσίου. 2/11/2012 Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.



Αντίθετα η παράνομη λειτουργία έφερε κέρδη στην εταιρεία. Φιλοξενία 2618 σκαφών, 7.500 επισκέπτες. Στοιχεία από την ίδια  την  εταιρεία που υπολόγισε ακόμη και τα έξοδά των επισκεπτών στην πόλη (6.000.000 ευρώ.
Σαν αποτέλεσμα της παράνομης λειτουργίας, της μη απόδοσης των ελάχιστων ανταλλαγμάτων προς το δημόσιο και της ασυνέπειας της εταιρείας «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» το Υπουργείο Τουρισμού με την ίδια υπουργό έρχεται να επιβραβεύσει την παραπάνω εταιρεία, σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις του ένα χρόνο μετά (17/12/2013) με νέα σύμβαση παραχώρησης με 43  +10 χρόνια.
 Βάσει της κείμενης νομοθεσίας ο τουριστικός λιμένας Μεσολογγίου επανήλθε στη διαχείριση του Λιμενικού Ταμείου Ν. Αιτωλ/νίας. Σας γνωρίζουμε επίσης ότι, το Λιμενικό Ταμείο Ν. Αιτωλ/νίας οφείλει να λειτουργήσει νόμιμα η μαρίνα να συμβληθεί εκ νέου με το Ελληνικό δημόσιο είτε μόνο του είτε σε σύμπραξη με άλλα φυσικά πρόσωπα που θα επιλέξει το ίδιο. Το Υπουργείο Τουρισμού δεν έχει αρμοδιότητα για διενέργεια διαγωνισμών σε περιπτώσεις που κάποιος φορέας διαχείρισης επιθυμεί να βρει συνδιαχειριστή για την ολοκλήρωση και εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένα που έχει αιτηθεί τη χωροθέτηση.»  2/11/2012 Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Σήμερα με μια σημαντική αλλαγή που έχει επέλθει, θετική φυσικά, το πέρασμα του λιμενικού ταμείου στο δήμο και τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ερχόμαστε να τοποθετηθούμε επί του θέματος. Η τοποθέτηση όλων σας είναι ναι στην συνέχιση της εκμετάλλευσης της μαρίνας από την «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» για να μην χαθεί η επένδυση.
Με αυτή σας όμως την τοποθέτηση απαντάται αναγκαστικά και με συγκεκριμένο τρόπο σε σημαντικά ερωτήματα που έθετε πριν ένα χρόνο (3/2/2015) ο δήμαρχος προς τη «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε».
1.Τυγχάνετε από το έτος 2009 έκπτωτοι λόγω μη τήρησης βασικών συμβατικών όρων;
2.Σύμφωνα με έγραφα του Υπουργείου Τουρισμού επανειλημμένως αναφέρεται ότι είναι παράνομος η είσπραξη τελών ελλιμενισμού;
3.Είναι δυνατόν επί πενταετίας στον υπό κατασκευή Τουριστικό λιμένα να λαμβάνουν χώρα εμπορικές και άλλες δραστηριότητες χωρίς αδειοδότηση;
4.Ελέγχεστε από το ΣΔΟΕ για σοβαρές παραβάσεις και πόσα έχουν εισπραχθεί την τελευταία πενταετία από δραστηριότητες που το υπουργείο Τουρισμού χαρακτηρίζει παράνομη;
Σχετικά με τη φημολογούμενη νέα σύμβαση: σας γνωρίζουμε ότι δεν είναι σωστό να επιβραβεύονται με την παραχώρηση άνευ δημοπρασίας και νέου χώρου, ιδιώτες που χαρακτηρίστηκαν αυτοδικαίως έκπτωτοι.
ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ η περίπτωση της μαρίνας Μεσολογγίου δεν είναι παρά μια άλλη κραυγαλέα περίπτωση καταλήστευσης του πλούτου του λαού μας από ιδιώτες που έρχεται να προστεθεί σε πληθώρα άλλων, με την πλήρη στήριξη του κράτους αφού αυτός είναι ο κύριος άξονας της κυβερνητικής πολιτικής στην Ελλάδα την Ε.Ε κ. αλλού. Εμείς δεν πιστεύουμε ότι κανένας ιδιώτης επενδύει χρήματα (αν επενδύει) για το ευρύτερο καλό το κάνει μόνο και μόνο για την τσέπη του για δικό του κέρδος. Όσο κερδίζει τα κέρδη είναι δικά του αν δεν κερδίζει η ζημιά δεν είναι δική του ,είναι του φορολογούμενου εργαζόμενου. Το κράτος, το αστικό κράτος, τον ενισχύει στην προσπάθειά του αυτή. Γιατί αυτή είναι η πολιτική του: ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου απέναντι σε άλλα κεφάλαια. Με αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα όπως αυτή της ιδιωτικοποίησης λιμενικών υποδομών στοχεύουν στην απελευθέρωση δυνατοτήτων σίγουρης κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους (τουριστική ζήτηση και κυρίως της κρουαζέρας, ζήτηση για  μαρίνες). Φυσικά αυτή η πολιτική δεν φέρει οφέλη και στο λαό όπως διακηρύσσουν αλλά φέρνει φτώχεια, ανεργία, ανέχεια. Δεν γίνονται και τα δύο και οι ιδιώτες να κερδίζουν και οι εργαζόμενοι.
ΘΕΣΕΙΣ:
Καμία ιδιωτικοποίηση μαρίνας Μεσολογγίου.
Τα λιμάνια, η θάλασσα, όλος ο φυσικός πλούτος όλες οι υποδομές είναι πλούτος όλων, του λαού, άρα όλοι πρέπει να ωφελούνται από την όποια αξιοποίηση τους.
Συγκεκριμένα καταγγελία της όποιας σύμβασης με τη «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ Α.Ε».Η μαρίνα παραμένει δημόσια ιδιοκτησία και αξιοποιείται από το δημοτικό λιμενικό ταμείο. Η αξιοποίηση θα γίνει μετά από επεξεργασμένη πρόταση απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Η διοίκηση του δημοτικού λιμενικού ταμείου θα έχει την ευθύνη υλοποίησης και ανά τακτά χρονικά διαστήματα (εξάμηνο) θα ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο  και θα απολογείται για την πορεία υλοποίησης των αποφάσεων. Όλες οι πράξεις και όλα τα στοιχεία θα είναι σε δημοσιότητα.