Ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος για τη "Μαρίνα Μεσολογγίου Α.Ε."

Τοποθέτηση του επικεφαλής του συνδυασμού "Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ" Π. Παπαδόπουλου στο Δημοτικό Συμβούλιο της 31ης Μαρτίου 2016 για τη Μαρίνα Μεσολογγίου 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
η υπόθεση του τουριστικού λιμένα (Μαρίνα) Μεσολογγίου και της διαχείρισής του από την εταιρεία «Μαρίνα Μεσολόγγι Α.Ε.» έρχεται από μακριά και κατά πως φαίνεται θα πάει πολύ μακρύτερα. Το “σίριαλ” έχει πολλά επεισόδια εκτός αν επέλθει ο ξαφνικός θάνατος – που θεωρητικά – όλοι απευχόμαστε.
Έχουμε λοιπόν:
1) 7-4-1997: Χωροθέτηση τουριστικού λιμένα (Μαρίνα) Μεσολογγίου κατόπιν αιτήματος του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλ/νίας.
2) 3-3-2009: Πρώτη σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο του παρόντος επενδυτικού σχήματος μετά από διαγωνισμό του Λιμενικού Ταμείου για ανάδειξη πλειοδότη επενδυτή.
3) 3-11-2009: Αυτοδίκαιη λύση αρχικής σύμβασης και επαναφορά διαχείρισης στο Λιμενικό Ταμείο. Παρ’ όλα αυτά το σχήμα παραμένει στη διαχείριση της Μαρίνας.
4) 17-12-2013: Νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ της «Μαρίνα Μεσολόγγι Α.Ε.» και του Υπουργείου Τουρισμού κατόπιν της υπ’ αριθ. 22/27-2-2013 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Μεσολογγίου. Το Λιμενικό Ταμείο παρ’ ότι ζητήθηκε εγγράφως δεν υπάρχει στη σύμβαση παραχώρησης και αγνοήθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού.



Στο μεσοδιάστημα σωρεία παραβάσεων σε όλα τα επίπεδα, διεξαγωγή ελέγχων και επιβολή προστίμων από αρμόδιες υπηρεσίες που εκκρεμούν στα Φορολογικά Δικαστήρια.
5) 2014 και 2015: Κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) και η τροποποιημένη χωροθέτηση και αναμένουμε τις σχετικές εγκρίσεις από το Υπουργείο Τουρισμού.
Σήμερα λοιπόν, μετά από σχεδόν επτά (7) χρόνια προκύπτουν αβίαστα τα παρακάτω ερωτήματα:
  • Θα προχωρήσουν οι επενδυτές στην ολοκλήρωση του προτεινόμενου επιχειρηματικού σχεδίου, τη στιγμή κατά την οποία βρίσκονται σε έντονη δικαστική διαμάχη αλληλοεξόντωσης;
  • Θα ασκήσει το Υπουργείο Τουρισμού την προβλεπόμενη από τη σύμβαση επιρροή του, ώστε να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι και η νέα χωροθέτηση;
  • Εάν τα παραπάνω έχουν αίσιο τέλος, αναλαμβάνουν τη δέσμευση οι εταίροι να υλοποιήσουν τα υπολειπόμενα έργα του λιμένα μέχρι 17-12-2016 ή μέχρι την προβλεπόμενη τριετή παράταση πέραν της ανωτέρω προθεσμίας;
  • Θα μιλήσουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ με ονόματα και διευθύνσεις για όλους αυτούς που στο όνομα καταγγελιών σε κάθε τι που κινείται, κολυμπάει και πετάει στο Λιμάνι αυτοπαρουσιάζονται ως θεματοφύλακες του νόμου και της προστασίας του περιβάλλοντος; Ως πότε λοιπόν οι Δημοτικές Αρχές, το Λιμενικό Ταμείο, οι επενδυτές και οι επιχειρηματίες του Λιμανιού θα σέρνονται καθημερινά στον Εισαγγελέα εν ονόματι των παραπάνω πρακτικών;

Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να γράψει ολόκληρο μυθιστόρημα για την όλη υπόθεση. Εκείνο όμως που προέχει κατά την άποψή μας είναι:
α) Να προχωρήσουν οι όποιες διαδικασίες αδειοδοτήσεων και εμείς θα βοηθήσουμε σ’ αυτό.
β) Το επιχειρηματικό σχήμα να ξεκαθαρίσει τη θέση του, πράγμα το οποίο φαντάζει απίθανο, εκτός εάν το Υπουργείο Τουρισμού αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες.
γ) Το Λιμενικό Ταμείο να ασκήσει τα δικαιώματά του και αν είναι δυνατόν να αυξήσει τη συμμετοχή του στο εταιρικό σχήμα με την αγορά νέων μετοχών.
Θέλουμε όμως να επισημάνουμε ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης είναι τόσο καλά δεμένη για την εταιρεία «Μαρίνα Μεσολόγγι Α.Ε.» που φοβούμαστε ότι η υπόθεση αυτή θα σέρνεται χωρίς αποτέλεσμα μέχρι το τέλος του 2019 με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όταν ΟΛΑ τα παραπάνω δεν διασφαλιστούν θεωρούμε ότι το Υπουργείο Τουρισμού πρέπει να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ τη σύμβαση και να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό. Να ξηγιόμαστε για να μην παρεξηγιόμαστε.