Η καθημερινότητα των Αγρινιωτών και των δεκάδων χιλιάδων άλλων πολιτών που κινούνται στην πόλη, αλλάζει σε λίγο. Μετά τη Δημοτική Αστυνομία, έρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση! Η εφαρμογή του συστήματος θα γίνει κατά πάσα βεβαιότητα τον επόμενο μήνα. Τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος του Δήμου Αγρινίου που αυτή την περίοδο ρυθμίζει τις τελευταίες λεπτομέρειες, στη βάση του εγκεκριμένου Κανονισμού, σύμφωνα και με τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (τον περασμένο Σεπτέμβριο).
Θυμίζουμε ότι σ’ εκείνη τη συνεδρίαση ο δήμαρχος Π. Μοσχολιός χαρακτήρισε το θέμα πάρα πολύ σημαντικό για τη λειτουργία της πόλης, υπενθύμισε ότι η Δημοτική Αρχή είχε θέσει υπόψη των Αγρινιωτών με το προεκλογικό της πρόγραμμα τη βούληση για την εφαρμογή Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην πόλη και τόνισε ότι με την έναρξη λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας ο Δήμος Αγρινίου έχει πλέον τη δυνατότητα να υλοποιήσει τη δέσμευση αυτή.
Ο στόχος της Δημοτικής Αρχής, είχε τονίσει ο κύριος Μοσχολιός, δεν είναι να εφαρμόσει μια φορομπηχτική πολιτική, αλλά να υπάρξει μια τάξη και ένα νοικοκύρεμα, ώστε να διευκολυνθεί ο πολίτης στις καθημερινές δραστηριότητες στο κέντρο της πόλης, βρίσκοντας εύκολα θέση στάθμευσης, με χαμηλό οικονομικό κόστος.
Το μέτρο δεν είναι αποσπασματικό, είπε ο κ. δήμαρχος, αλλά εντάσσεται σε μια συνολική πολιτική αντιμετώπισης του προβλήματος, που εκτός του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης περιλαμβάνει και τη λειτουργία το επόμενο διάστημα τεσσάρων νέων υπαίθριων πάρκινγκ κοντά σε εισόδους της πόλης (Παλαιά Σφαγεία, οδό Καρπενησίου, περιοχή γηπέδου Παναιτωλικού και περιοχή Δικαστηρίων) δυναμικότητας 700 περίπου θέσεων. Έτσι, σε συνδυασμό και με το υπόγειο πάρκινγκ του Δήμου Αγρινίου, ο κάτοικος και ο επισκέπτης της πόλης θα έχει στη διάθεσή του περισσότερες από 1500 δημοτικές θέσεις στάθμευσης.
Αναλυτικά οι οδοί που θα τοποθετηθούν τα παρκόμετρα καταγράφονται στο σχετικό πίνακα που δημοσιεύουμε, ο οποίος και αποτυπώνει αυτό ακριβώς που προβλέπει ο Κανονισμός.
Το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) θα λειτουργεί κατά τις καθημερινές (από Δευτέρα έως Παρασκευή) από 08:00 έως 14:00 και 17:00 έως 21:00, ενώ τα Σάββατα θα λειτουργεί από 08:00 έως 14:00.
Κατά τις ώρες αυτές, επιτρέπεται η στάθμευση στις μικτές θέσεις του ΣΕΣ μόνο με πληρωμή ή ειδική άδεια και μόνο σε οχήματα μέχρι 3,5 τόνους μικτού βάρους, εκτός δίτροχων. Τις υπόλοιπες ώρες επιτρέπεται η στάθμευση στις μικτές θέσεις του ΣΕΣ των παραπάνω οχημάτων χωρίς πληρωμή.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια στάθμευσης επισκεπτών στις παραπάνω θέσεις στάθμευσης ορίστηκε στις δύο ώρες και η πληρωμή θα γίνεται είτε με απλή ξυστή κάρτα είτε με χρήση κινητού τηλεφώνου.
Το κόστος στάθμευσης καθορίστηκε σε 50 λεπτά του ευρώ ανά μισή ώρα για όσους κάνουν χρήση ξυστής κάρτας, ενώ για όσους κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου θα υπάρχει χρονοχρέωση που αντιστοιχεί σε 80 λεπτά ανά ώρα, με ελάχιστη χρέωση τα δέκα λεπτά της ώρας.
Για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου η στάθμευση στις θέσεις του Συστήματος θα είναι απεριόριστη και προς τούτο θα εκδοθούν ειδικές άδειες στάθμευσης μονίμου κατοίκου, το κόστος έκδοσης των οποίων καθορίστηκε σε 25 ευρώ ανά εξάμηνο ή 50 ευρώ ανά έτος.
Για τα δίκυκλα επιτρέπεται ελεύθερα και χωρίς τέλος η στάθμευση όλο το 24ωρο, αλλά μόνο στις ειδικές θέσεις για τις μηχανές, οι οποίες και θα καθοριστούν.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια στάθμευσης επισκεπτών στις παραπάνω θέσεις στάθμευσης ορίστηκε στις δύο ώρες και η πληρωμή θα γίνεται είτε με απλή ξυστή κάρτα είτε με χρήση κινητού τηλεφώνου.
Το κόστος στάθμευσης καθορίστηκε σε 50 λεπτά του ευρώ ανά μισή ώρα για όσους κάνουν χρήση ξυστής κάρτας, ενώ για όσους κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου θα υπάρχει χρονοχρέωση που αντιστοιχεί σε 80 λεπτά ανά ώρα, με ελάχιστη χρέωση τα δέκα λεπτά της ώρας.
Για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου η στάθμευση στις θέσεις του Συστήματος θα είναι απεριόριστη και προς τούτο θα εκδοθούν ειδικές άδειες στάθμευσης μονίμου κατοίκου, το κόστος έκδοσης των οποίων καθορίστηκε σε 25 ευρώ ανά εξάμηνο ή 50 ευρώ ανά έτος.
Για τα δίκυκλα επιτρέπεται ελεύθερα και χωρίς τέλος η στάθμευση όλο το 24ωρο, αλλά μόνο στις ειδικές θέσεις για τις μηχανές, οι οποίες και θα καθοριστούν.
Ελεύθερη θα είναι και η στάθμευση των οχημάτων ΑμεΑ στις μικτές θέσεις, εφόσον όμως φέρουν Ευρωπαϊκή Κάρτα ΑμεΑ. Θα καθοριστούν επίσης θέσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.
Φ. ΜΠ.