Οι ελληνικές ηλεκτρονικές
επιχειρήσεις είναι γεγονός πως έρχονται πρώτες στην προτίμηση του εγχώριου
καταναλωτικού κοινού.
Η εισχώρηση του Διαδικτύου στη
σύγχρονη καθημερινή ζωή σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαφημιση adwords
καταφέρνουν να επιφέρουν αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές.
Η πιο πρόσφατη έρευνα για το
online εμπόριο B2C στην Ελλάδα από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του
Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει ότι αυξήθηκε κατά 5% η προτίμηση στις
ηλεκτρονικές αγορές το 2016 και επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση στην επιλογή του
ελληνικού καταναλωτικού κοινού για ελληνικά e-shops.
Ηλεκτρονικό κατάστημα ή φυσική
επιχείρηση;
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα
μοιάζουν να πηγαίνουν «κόντρα» στη δυσχερή οικονομική περίοδο που διανύει η
χώρα μας τα τελευταία χρόνια.
Πλέον 1 στους 3 καταναλωτές
πραγματοποιεί 1 ηλεκτρονική αγορά ανά 2 αγορές, διότι η διαδικτυακή αγορά
προσφέρει καλύτερες τιμές σύμφωνα με τη γνώμη του 73% των χρηστών που μετείχαν
στην έρευνα.
Οι λόγοι για τους οποίους αξίζει
να επενδύσετε σε μια ηλεκτρονική επιχείρηση πώλησης προϊόντων ή παροχής
υπηρεσιών είναι οι εξής:
Το ηλεκτρονικό κατάστημα:
- είναι «ανοιχτό» στην παγκόσμια αγορά και όχι μόνο
στην τοπική
- εξυπηρετεί τους πελάτες 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες
την εβδομάδα
- δεν απαιτεί από τον επιχειρηματία να διαθέτει ή να
ενοικιάζει φυσικό χώρο
- είναι δυνατό να ανανεωθεί χωρίς κόπο και σε
ελάχιστο χρόνο
- γνωστοποιεί προσφορές και εκπτώσεις στους
ενδιαφερόμενους με ταχύτητα.
Ποιοι τομείς δραστηριότητας
ενδιαφέρουν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό;
Οι εγχώριοι χρήστες του Ίντερνετ
φαίνεται πως προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από ελληνικά e-shops.
Οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις
τουριστικών και ταξιδιωτικών υπηρεσιών σημείωσαν πέρσι αύξηση στις πωλήσεις
τους κατά 10%.
Και αυτό γιατί, 7 στους 10
Έλληνες καταναλωτές του ηλεκτρονικού εμπορίου αγόρασαν ταξιδιωτικές υπηρεσίες
από το Διαδίκτυο, είτε για ψυχαγωγία είτε για επαγγελματικούς λόγους.
Αύξηση εμφάνισε και η πώληση
ηλεκτρονικού εξοπλισμού και εισιτηρίων για εκδηλώσεις, φτάνοντας το 69% των
ελληνικών ηλεκτρονικών αγορών.
Όσον αφορά στα προϊόντα ένδυσης
και υπόδησης, 6 στους 10 εγχώριοι καταναλωτές πραγματοποίησαν αγορές από
εγχώρια και διεθνή e-shops.
Τι πρέπει να κάνετε προτού
δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά στο Διαδίκτυο;
Το πρώτο πράγμα που απασχολεί
κάποιον δυνητικό επιχειρηματία είναι το κεφάλαιο. Στην περίπτωση του Ίντερνετ
δεν χρειάζεται να διαθέτετε πολλά χρήματα για να «στήσετε» ένα ηλεκτρονικό
κατάστημα. Απαραίτητο ωστόσο είναι να έχετε στρατηγικό όραμα και όρεξη για
δουλειά.
Δείτε ποια βήματα θα σας
βοηθήσουν να ξεκινήσετε το δικό σας e-shop.
Βήμα #1: Διατύπωση
επιχειρηματικής ιδέας
Η σύλληψη της ιδέας σας είναι
εξίσου σημαντική με τη διατύπωσή της. Καταγράψτε ποια προϊόντα ή υπηρεσίες
σκοπεύετε να διαθέσετε στο εμπόριο και σε ποιες αγορές πρόκειται να
απευθυνθείτε.
Βήμα #2: Δημιουργία
επιχειρηματικού σχεδίου
Είναι απαραίτητο να εκπονήσετε
ένα πλάνο τοποθέτησης της επιχειρηματικής ιδέας στην πραγματική αγορά.
Καταγράψτε τους τρόπους προώθησης και προβολής της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης
και υπολογίστε το κόστος της επένδυσης.
Βήμα #3: Βρείτε τον κατάλληλο
συνεργάτη ΙΤ
Είναι πολύ πιθανό να χρειαστείτε
καθοδήγηση στα πρώτα σας βήματα. Με την επιλογή συνεργάτη ΙΤ θα μπορέσετε να
λάβετε καθοδήγηση για τη μορφή και τις δυνατότητες που θα έχει το e-shop σας
ώστε να καθοριστεί το ύψος της οικονομικής επένδυσης.
Βήμα #4: Έναρξη λειτουργίας &
Διαφημιστική προβολή
Ήρθε η στιγμή η επιχείρηση να
τεθεί σε λειτουργία, με ενέργειες που έχουν περιγραφεί στο επιχειρηματικό
σχέδιο. Επενδύστε στην ηλεκτρονική διαφημιστική προβολή, αξιοποιώντας τα
σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία του digital marketing.