Γράφει ο Παναγιώτης Κατσούλης
Πρώην δήμαρχος Μεσολογγίου
Λένε πως «μια φωτογραφία αξίζει όσο 1000 λέξεις» και όποιος φέτος ρίξει μια φευγαλέα ματιά στη Μαρίνα μόνο θλίψη και απογοήτευση θα νοιώσει. Σχεδόν άδεια από σκάφη, την ώρα που κοντινές μας Μαρίνες είναι υπερπλήρεις.
Όταν έρχονται και οι αριθμοί να συμπληρώσουν την αποκαρδιωτική εικόνα της απαξιωμένης Μαρίνας Μεσολογγίου, η απογοήτευση δεν μπορεί παρά να μετατρέπεται σε οργή ενάντια στους «ανεύθυνο-υπεύθυνους δημαρχεύοντες». Εκείνους που από το 2015, που το Λιμενικό Ταμείο έγινε Δημοτικό, εκστομίζουν μεγάλα λόγια περί «τουριστικής ανάπτυξης» και την ίδια στιγμή με τις πράξεις τους απαξιώνουν μια σημαντική επένδυση για την περιοχή μας, στο όνομα των ατομικών τους συμφερόντων.
Ας δούμε τι λένε οι αριθμοί:
Το 2016 η παρανόμως λειτουργούσα Μαρίνα Α.Ε. Μεσολογγίου – «Παρκινγκ Σκαφών», άνευ αδειών και με ληγμένη τη σύμβαση κατασκευής από το Δεκέμβριο του 2016, είχε καθαρό κύκλο εργασιών 400.495,49 €, έναντι των 715.894,88 € του 2015 (αναφέρομαι στο δημοσιευμένο ισολογισμό στο site της εταιρείας “messolonghimarina.com”, ώστε να αποφύγω σχόλια για θεωρίες συνομωσίας).
Ήτοι μείωση του κύκλου εργασιών της σχεδόν στο ήμισυ, μόλις μέσα σ’ ένα χρόνο. Θεωρώ δε δεδομένο, πως όταν δημοσιευθεί ο ισολογισμός του 2017, θα υπάρξει νέα μεγάλη πτώση και ο κατήφορος της απαξίωσης θα συνεχιστεί.
Οι αριθμοί όμως φανερώνουν και άλλα σημαντικά δεδομένα, τα οποία μας αφορούν όλους ή τουλάχιστον εκείνους που δεν σκεπτόμαστε με βάση μόνο το προσωπικό μας συμφέρον.
Η εταιρεία δεν “εμφανίζει” κέρδη και έτσι δεν θα μπουν στον κόπο «να διεκδικήσουν διαφυγόντα κέρδη» εκείνοι που αυτό δήλωναν προ μηνών...
Ακριβολογώντας, τα καθαρά κέρδη των μετόχων ανέρχονται στα 1859,78 €.Επομένως η τοπική μας κοινωνία θα λάβει μέσω του Δ.Λ.Τ., το ιλιγγιώδες ποσό των 92,98 €!
Για τους μη γνωρίζοντες, στην εταιρεία είναι μέτοχος με 5% το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ενώ αυτή διοικείται από τριμελές συμβούλιο, εκ των οποίων τα δυο μέλη του είναι ο νυν Δήμαρχος και ο νομικός του συνεργάτης, οι οποίοι εναλλάσσονται έμμισθα στις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου.
Θα είχε δε αξία, ο κ. Καραπάνος και η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου - το οποίο θα καλεστεί μέσω εκπροσώπου του στη Γενική Συνέλευση της εταιρείας για την έγκριση του ισολογισμού - να δώσουν στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου τις αναλυτικές καταστάσεις όλων των οικονομικών μεγεθών του ισολογισμού και ιδίως των εξόδων των εταιρείας, τα οποία λογιστικά “εμφανίζονται” ισοσκελισμένα με τα έσοδα.
Όπως θα είχε αξία, να απαντήσει η Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο ερώτημα, αν έλαβε πέρυσι το ποσό 5930 € που αντιστοιχεί στα κέρδη των 118.656,51 € για το 2015, εκτός εάν και αυτά συμπεριλαμβάνονται στα κατασχεμένα που δεν πήραν χαμπάρι...
Κατά τ’ άλλα, «το μπαλάκι των ευθυνών» για το ποιος θα λάβει την απόφαση να δώσει τέλος σε αυτό το πολύχρονο πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο, πηγαινοέρχεται μεταξύ της Υπουργού Τουρισμού και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Απαντώντας στις 31 Ιουλίου η κ. Ε. Κουντουρά σε ερώτηση της Βουλευτή κ. Μ. Τριανταφύλλου, η οποία μεταξύ άλλων ρωτούσε «γιατί ως σήμερα, δεν έχει καταγγελθεί η σύμβαση», τόνισε «τον αποφασιστικό ρόλο του Λιμενικού Ταμείου για τη δημοπράτηση, την αδειοδότηση της Μαρίνας και εν γένει στη διαφύλαξη των συμφερόντων του Δημοσίου».
Φυσικά το Δ.Λ.Τ. με την τωρινή πλειοψηφία, θα συνεχίσει στην πορεία που ξεκίνησε από το 2015, αδιαφορώντας για το δημόσιο συμφέρον και απαξιώνοντας μια επένδυση που θα μπορούσε να δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας και πολλαπλά εισοδήματα στην περιοχή μας.
Όσο για την επαναδημοπράτηση του όλου έργου, για την οποία κάναμε λόγο με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου από το 2012, όσο δεν γίνεται πολιτικός στόχος και διεκδίκηση της κοινωνίας, αυτοί θα περνούν καλά και εμείς χειρότερα.