Με αφορμή τις καταγγελίες του υπευθύνου Πολιτικής Προστασίας της νομαρχίας Αχαΐας για την στάση των υπαλλήλων στα ταμεία της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. το βράδυ του περασμένου Σαββάτου που ζητούσαν την καταβολή διοδίων, από κρατικά οχήματα που πήγαιναν στο Αντίρριο για την κατάσβεση πυρκαγιάς, η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση:
«Σημειώνονται ακόμη παρανοήσεις, παρά το ότι η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. έχει απαντήσει επίσημα και λεπτομερειακά μέσω του εντεταλμένου εκπροσώπου της, σε όλες τις κλήσεις ΜΜΕ για ενημέρωση, σχετικά με το συμβάν της νύχτας του Σαββάτου, οπότε ένα αυτοκίνητο με κρατικές πινακίδες στο οποίο επέβαινε ο Υπεύθυνος της Πολιτικής Προστασίας της Νομαρχίας Αχαΐας, διήλθε με προορισμό πυρκαγιά στο Αντίρριο Αιτωλοακαρνανίας, επιλέγοντας να καταβάλει το αντίτιμο κάρτας μετ' επιστροφής την οποία προμηθεύτηκε.
Για το λόγο αυτό διευκρινίζονται και γραπτώς τα εξής:
· Ουδέποτε ζητήθηκαν διόδια από πυροσβεστικά, νοσοκομειακά ή άλλα οχήματα όπως αυτά που περιγράφει η παράγραφος 17.4 της Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώθηκε με τον Νόμο 2395/96. Ωστόσο κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, έχουν διέλθει από την γέφυρα 208 οχήματα, τα οποία δεν εμπίπτουν στις παραπάνω διατάξεις, χωρίς να τους ζητηθεί να καταβάλουν διόδια . Κατά τις διελεύσεις αυτές δεν υπήρξε πρόβλημα ανάλογο με αυτό που ανέκυψε τη νύχτα του Σαββάτου (κατά τη 209η παρόμοια διέλευση), η οποία θα γινόταν δωρεάν επιτρεπτή σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο των 90 περίπου δευτερολέπτων που διήρκεσε το συμβάν.
· Τα άλλα ολιγάριθμα κρατικά οχήματα που διήλθαν το ίδιο βράδυ (πριν ή μετά το συμβάν) καταβάλλοντας διόδια, ήταν αυτά των οποίων οι χειριστές γνωρίζουν μέσω της υπηρεσίας τους, ότι τα οχήματά τους δεν αναφέρονται στη σχετική παράγραφο της Σύμβασης Παραχώρησης. Επειδή επιπλέον προσήλθαν διάσπαρτα χωρίς να δηλώσουν ότι σπεύδουν για έκτακτη ανάγκη, κατέβαλαν αντίτιμο ως συνήθως και χωρίς ενστάσεις.
· Η Διεύθυνση της εταιρείας έχει, από την επομένη του συμβάντος, δώσει στα αρμόδια στελέχη της διευκρινιστικές οδηγίες, ούτως ώστε, σε παρόμοιες περιπτώσεις, η τυπική διαδικασία να ολοκληρώνεται άμεσα και αποτελεσματικά.
· Τόσο τα αρμόδια στελέχη της Γέφυρας, όσο και αυτά των Αρχών που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, συμμετείχαν από κοινού σε άσκηση που διοργάνωσε στο Ρίο η Διεύθυνση Διαχείρισης Κρίσεων της ΕΛ.ΑΣ. το 2006, κατά τη διάρκεια της οποίας έγιναν γνωστές όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται, καθώς και οι φορείς που εμπλέκονται, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα παρεξήγησης ή προσκομμάτων σε έκτακτες περιπτώσεις. Στην άσκηση συμμετείχε και ο Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας της Νομαρχίας Αχαϊας.
· Σε παρόμοιες περιπτώσεις κατά τις προηγούμενες μέρες, όπως π.χ. ο αποκλεισμός της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων (2.8.2008) λόγω ανατροπής βυτιοφόρου, οι υπεύθυνοι της Γέφυρας είχαν επιταχύνει στο μέγιστο τη διέλευση των μεγάλου μεγέθους γερανοφόρων, κατόπιν ειδοποίησης από τη Γενική Γραμματεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Είχαν επίσης αποτρέψει την ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών που θα κατευθύνονταν μέσω Γέφυρας στις αποκλεισμένες λόγω πυρκαγιάς στο Αίγιο Ν.Ε.Ο. και Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου (25.7.2008) αποτρέποντάς τους να χρησιμοποιήσουν τη Γέφυρα, μη λαμβάνοντας ως εκ τούτου υπ’ όψιν την έννοια του διαφυγόντος κέρδους.
· Μία εταιρεία όπως η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. που έχει και κατά τη διάρκεια των περυσινών πυρκαγιών έμπρακτα αποδείξει τη συναίσθηση ευθύνης της, παρέχοντας ελεύθερη διέλευση σε κάθε είδους όχημα επί τρεις ημέρες (χωρίς να της ζητηθεί και πριν καν πράξουν το ίδιο οι κρατικοί σταθμοί διοδίων) έχει το θάρρος δημόσια να επωμισθεί το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί και αντιπαρέρχεται την άδικη και αστοιχείωτη κριτική, από όπου και αν προέρχεται.
· Υπερήφανη για τις μέχρι τώρα επιλογές της να μην υπολογίσει την απώλεια εσόδων οσάκις υπήρξε χρεία ανθρωπιάς κάτω από κανονικές ή έκτακτες συνθήκες, συνεχίζει να επιλέγει να συμβάλλει στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και περιβαλλοντική ανάπτυξη της περιοχής, καλύπτοντας - από οικεία ηθική δέσμευση - κενά που δεν οφείλονται σε ελλειματική εκπλήρωση δικών της τυπικών υποχρεώσεων.
· Συνεχίζοντας λοιπόν να εκτελεί άριστα όσα περιλαμβάνονται στη σύμβασή της με το Δημόσιο, προσβλέπει στη δικαίωση από την ίδια την κοινωνία. Αυτή θα επέλθει όταν θα επανέλθουν οι συνθήκες ψυχραιμίας που δεν επικράτησαν κατά την αξιολόγηση του συμβάντος, με ευθύνη αυτών που την έχασαν και όχι με ευθύνη της εταιρείας».
«Σημειώνονται ακόμη παρανοήσεις, παρά το ότι η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. έχει απαντήσει επίσημα και λεπτομερειακά μέσω του εντεταλμένου εκπροσώπου της, σε όλες τις κλήσεις ΜΜΕ για ενημέρωση, σχετικά με το συμβάν της νύχτας του Σαββάτου, οπότε ένα αυτοκίνητο με κρατικές πινακίδες στο οποίο επέβαινε ο Υπεύθυνος της Πολιτικής Προστασίας της Νομαρχίας Αχαΐας, διήλθε με προορισμό πυρκαγιά στο Αντίρριο Αιτωλοακαρνανίας, επιλέγοντας να καταβάλει το αντίτιμο κάρτας μετ' επιστροφής την οποία προμηθεύτηκε.
Για το λόγο αυτό διευκρινίζονται και γραπτώς τα εξής:
· Ουδέποτε ζητήθηκαν διόδια από πυροσβεστικά, νοσοκομειακά ή άλλα οχήματα όπως αυτά που περιγράφει η παράγραφος 17.4 της Σύμβασης Παραχώρησης που κυρώθηκε με τον Νόμο 2395/96. Ωστόσο κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, έχουν διέλθει από την γέφυρα 208 οχήματα, τα οποία δεν εμπίπτουν στις παραπάνω διατάξεις, χωρίς να τους ζητηθεί να καταβάλουν διόδια . Κατά τις διελεύσεις αυτές δεν υπήρξε πρόβλημα ανάλογο με αυτό που ανέκυψε τη νύχτα του Σαββάτου (κατά τη 209η παρόμοια διέλευση), η οποία θα γινόταν δωρεάν επιτρεπτή σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο των 90 περίπου δευτερολέπτων που διήρκεσε το συμβάν.
· Τα άλλα ολιγάριθμα κρατικά οχήματα που διήλθαν το ίδιο βράδυ (πριν ή μετά το συμβάν) καταβάλλοντας διόδια, ήταν αυτά των οποίων οι χειριστές γνωρίζουν μέσω της υπηρεσίας τους, ότι τα οχήματά τους δεν αναφέρονται στη σχετική παράγραφο της Σύμβασης Παραχώρησης. Επειδή επιπλέον προσήλθαν διάσπαρτα χωρίς να δηλώσουν ότι σπεύδουν για έκτακτη ανάγκη, κατέβαλαν αντίτιμο ως συνήθως και χωρίς ενστάσεις.
· Η Διεύθυνση της εταιρείας έχει, από την επομένη του συμβάντος, δώσει στα αρμόδια στελέχη της διευκρινιστικές οδηγίες, ούτως ώστε, σε παρόμοιες περιπτώσεις, η τυπική διαδικασία να ολοκληρώνεται άμεσα και αποτελεσματικά.
· Τόσο τα αρμόδια στελέχη της Γέφυρας, όσο και αυτά των Αρχών που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, συμμετείχαν από κοινού σε άσκηση που διοργάνωσε στο Ρίο η Διεύθυνση Διαχείρισης Κρίσεων της ΕΛ.ΑΣ. το 2006, κατά τη διάρκεια της οποίας έγιναν γνωστές όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται, καθώς και οι φορείς που εμπλέκονται, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα παρεξήγησης ή προσκομμάτων σε έκτακτες περιπτώσεις. Στην άσκηση συμμετείχε και ο Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας της Νομαρχίας Αχαϊας.
· Σε παρόμοιες περιπτώσεις κατά τις προηγούμενες μέρες, όπως π.χ. ο αποκλεισμός της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων (2.8.2008) λόγω ανατροπής βυτιοφόρου, οι υπεύθυνοι της Γέφυρας είχαν επιταχύνει στο μέγιστο τη διέλευση των μεγάλου μεγέθους γερανοφόρων, κατόπιν ειδοποίησης από τη Γενική Γραμματεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Είχαν επίσης αποτρέψει την ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών που θα κατευθύνονταν μέσω Γέφυρας στις αποκλεισμένες λόγω πυρκαγιάς στο Αίγιο Ν.Ε.Ο. και Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου (25.7.2008) αποτρέποντάς τους να χρησιμοποιήσουν τη Γέφυρα, μη λαμβάνοντας ως εκ τούτου υπ’ όψιν την έννοια του διαφυγόντος κέρδους.
· Μία εταιρεία όπως η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. που έχει και κατά τη διάρκεια των περυσινών πυρκαγιών έμπρακτα αποδείξει τη συναίσθηση ευθύνης της, παρέχοντας ελεύθερη διέλευση σε κάθε είδους όχημα επί τρεις ημέρες (χωρίς να της ζητηθεί και πριν καν πράξουν το ίδιο οι κρατικοί σταθμοί διοδίων) έχει το θάρρος δημόσια να επωμισθεί το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί και αντιπαρέρχεται την άδικη και αστοιχείωτη κριτική, από όπου και αν προέρχεται.
· Υπερήφανη για τις μέχρι τώρα επιλογές της να μην υπολογίσει την απώλεια εσόδων οσάκις υπήρξε χρεία ανθρωπιάς κάτω από κανονικές ή έκτακτες συνθήκες, συνεχίζει να επιλέγει να συμβάλλει στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και περιβαλλοντική ανάπτυξη της περιοχής, καλύπτοντας - από οικεία ηθική δέσμευση - κενά που δεν οφείλονται σε ελλειματική εκπλήρωση δικών της τυπικών υποχρεώσεων.
· Συνεχίζοντας λοιπόν να εκτελεί άριστα όσα περιλαμβάνονται στη σύμβασή της με το Δημόσιο, προσβλέπει στη δικαίωση από την ίδια την κοινωνία. Αυτή θα επέλθει όταν θα επανέλθουν οι συνθήκες ψυχραιμίας που δεν επικράτησαν κατά την αξιολόγηση του συμβάντος, με ευθύνη αυτών που την έχασαν και όχι με ευθύνη της εταιρείας».