Περιοδεία πραγματοποίησε κλιμάκιο της Ν.Ε. του ΚΚΕ με επικεφαλής το Βουλευτή του Κόμματος, Νίκο Μωραΐτη, στο ΤΕΙ Μεσολογγίου. Η περιοδεία περιελάμβανε συνάντηση με εργαζόμενους στο ΤΕΙ, καθώς και με σπουδαστές. Πρέπει να σημειωθεί πως αυτή η δεύτερη επίσκεψη του Βουλευτή στο χώρο του ΤΕΙ έρχεται σα συνέχεια της επίσκεψης που έγινε τον περασμένο Νοέμβρη, στο πλαίσιο της καμπάνιας του Κόμματος για τα ΤΕΙ. Η συνέχεια που δίνεται είναι έκφραση του ενδιαφέρνοντος του ΚΚΕ, για τα δικαιώματα της σπουδάζουσας αλλά και εργαζόμενης νεολαίας. Το ενδιαφέρον αυτό διαπερνάει όλη τη δουλειά του Κόμματος και της ΚΝΕ, από την καθημερινή παρουσία στο χώρο του ΤΕΙ μέχρι και την κοινοβουλευτική παρέμβαση.
Ο Νίκος Μωραΐτης, μιλώντας στους σπουδαστές, ανέφερε ανάμεσα σε άλλα πως τα όσα προωθούνται από την ΕΕ, με τη σχετική οδηγία και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την εξίσωση των πτυχίων των ΑΕΙ με τα πτυχία που δίνουν τα κέντρα ελευθέρων σπουδών, τα διάφορα αυτά ιδιωτικά παραμάγαζα, που παρέχουν αμφιβόλου ποιότητας γνώση, ξεκαθαρίζοντας με παραδείγματα ότι αυτό που κάνουν είναι ότι καταργούν τα επαγγελματικά δικαιώματα από όλους. «Να στριμώχνονται έξω από την πόρτα του εργοδότη με μια πανσπερμία πτυχίων, άλλος από ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΚΕΣ οτιδήποτε άλλο παρεμφερές και να λέει ο εργοδότης, ο πιο φτηνός και αυτός που θα δουλεύει περισσότερες ώρες θα δουλέψει. Με λίγα λόγια θέλουν το χαρτί που παίρνετε από εδώ μέσα - δεν μπορούμε να το περιγράψουμε αλλιώς - θέλουν να το κάνουν κουρελόχαρτο και σε αυτό πρέπει να αντισταθείτε». Σημείωσε πως αυτά τα μέτρα πάνε πακέτο με τα μέτρα που παίρνουν συνολικά στις εργασιακές σχέσεις στην εργασία, κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας κλπ.
Μίλησε για την πρόταση του ΚΚΕ για το εκπαιδευτικό σύστημα, τονίζοντας, πως το ΚΚΕ δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην επαγγελματική εκπαίδευση. Πρέπει να είναι υψηλοτάτου επιπέδου, μετά τα 18 χρόνια, δημόσια - δωρεάν, με παράλληλη κατάργηση κάθε ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας. Η Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να είναι ενιαία. Να είναι μία. Να είναι πανεπιστήμιο και αυτός ο ψεύτικος, αντιεπιστημονικός και σκόπιμος διαχωρισμός που γίνεται ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, για να βγάζουν και πτυχιούχους δεύτερης κατηγορίας, πρέπει να καταργηθεί. Το "τεχνολογικό" είναι η εφαρμογή της επιστήμης. Έτσι όσα από τα ΤΕΙ πληρούν τις προϋποθέσεις, κάτω από μια συνολική αναδιαμόρφωση του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα ενταχθούν σε αυτό το σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης υψηλοτάτου επιπέδου.
Αυτό φυσικά μόνο μέσα σε ένα συστημα Δωρεάν Παιδείας. Και Δωρεάν Παιδεία δε σημαίνει μόνο να μπαίνεις εδώ μέσα και να μη σου κόβουν εισιτήριο στην πύλη. Δωρεάν Παιδεία σημαίνει να σου παρέχουν όλες εκείνες τις παροχές που να μπορείς αναπόσπαστος να σπουδάσεις
Από τους σπουδαστές έγιναν πολλές ερωτήσεις που ξεκινούσαν από παραπέρα διευκρινίσεις για τα μέτρα σε βάρος τους και την κρίση και έφταναν μέχρι τη σοσιαλιστική κοινωνία. Υπήρξαν αντιρρήσεις και διαφωνίες, όμως εκεί που φάνηκε να συμφωνεί η πλειοψηφία των σπουδαστών, ήταν ότι «η νέα γενιά και οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα συμφέρον από τα κόμματα και την Ευρωπαϊκή Ενωση, που στηρίζουν και υπηρετούν τους τραπεζίτες», ότι χρειάζεται «ανυπακοή και απειθαρχία» στην ΕΕ και τα κόμματά της και κυρίως «αγώνας οργανωμένος, συγκροτημένος, περιφρουρημένος, προσανατολισμένος πολιτικά σε σχέση με το ποιος φταίει και τι λύση πρέπει να δοθεί», για να δοθεί ώθηση στην «αντεπίθεση».
Αναδείχθηκαν φυσικά και τα προβλήματα των τμήματων του Μεσολογγίου. Για παράδειγμα στη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, ο αριθμός των νεοεισαχθέντων σπουδαστών έχει φθίνουσα πορεία, καθώς οι ελλείψεις στη φοιτητική μέριμνα, το δυσβάσταχτο κόστος σπουδών και μια σειρά άλλοι παράγοντες καθιστούν τα τμήματα μη επιλέξιμα. Η κατάσταση δεν είναι άσχετη και με τη συρρίκνωση της εγχώριας αγροτικής παραγωγής και το ξεκλήρισμα της μικρομεσαίας αγροτιάς και τη συνολικότερη κατάσταση στην αγροτική παραγωγή.
Στη συζήτηση με τους εργαζόμενους αναδείχθηκαν τα προβλήματα των εργασιακών σχέσεων, όπου υπάλληλοι έχουν εργαστεί ακόμα και 5 χρόνια σαν συμβασιούχοι, ζώντας με το βραχνά της επαναπρόσληψης. Έτσι μέρος του διοικητικού προσωπικού δεν πληρώνεται για τις υπερωρίες και δεν εξελίσσεται στην επαγγελματική βαθμίδα, ενώ υπονομεύονται και τα ασφαλιστικά του δικαιώματα. Φυσικά για όλο το προσωπικό υπάρχει το πρόβλημα των χαμηλών μισθών καθώς και η πιθανότητα απώλειας συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης ανέδειξε συνολικότερα την ανάγκη να υπάρχει συνολική αντίσταση και καταδίκη από σπουδαστές, καθηγητές, και το δικοιητικό προσωπικό της ασκούμενης πολιτικής και τόνισε ότι η διέξοδος βρίσκεται στην πάλη για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, χωρίς καμία επιχειρηματική δραστηριότητα, με μόνιμο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, κάλυψη των αναγκών των φοιτητών σε όλα τα επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια σπουδών.
Ο Νίκος Μωραΐτης, μιλώντας στους σπουδαστές, ανέφερε ανάμεσα σε άλλα πως τα όσα προωθούνται από την ΕΕ, με τη σχετική οδηγία και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την εξίσωση των πτυχίων των ΑΕΙ με τα πτυχία που δίνουν τα κέντρα ελευθέρων σπουδών, τα διάφορα αυτά ιδιωτικά παραμάγαζα, που παρέχουν αμφιβόλου ποιότητας γνώση, ξεκαθαρίζοντας με παραδείγματα ότι αυτό που κάνουν είναι ότι καταργούν τα επαγγελματικά δικαιώματα από όλους. «Να στριμώχνονται έξω από την πόρτα του εργοδότη με μια πανσπερμία πτυχίων, άλλος από ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΚΕΣ οτιδήποτε άλλο παρεμφερές και να λέει ο εργοδότης, ο πιο φτηνός και αυτός που θα δουλεύει περισσότερες ώρες θα δουλέψει. Με λίγα λόγια θέλουν το χαρτί που παίρνετε από εδώ μέσα - δεν μπορούμε να το περιγράψουμε αλλιώς - θέλουν να το κάνουν κουρελόχαρτο και σε αυτό πρέπει να αντισταθείτε». Σημείωσε πως αυτά τα μέτρα πάνε πακέτο με τα μέτρα που παίρνουν συνολικά στις εργασιακές σχέσεις στην εργασία, κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας κλπ.
Μίλησε για την πρόταση του ΚΚΕ για το εκπαιδευτικό σύστημα, τονίζοντας, πως το ΚΚΕ δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην επαγγελματική εκπαίδευση. Πρέπει να είναι υψηλοτάτου επιπέδου, μετά τα 18 χρόνια, δημόσια - δωρεάν, με παράλληλη κατάργηση κάθε ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας. Η Ανώτατη Εκπαίδευση πρέπει να είναι ενιαία. Να είναι μία. Να είναι πανεπιστήμιο και αυτός ο ψεύτικος, αντιεπιστημονικός και σκόπιμος διαχωρισμός που γίνεται ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, για να βγάζουν και πτυχιούχους δεύτερης κατηγορίας, πρέπει να καταργηθεί. Το "τεχνολογικό" είναι η εφαρμογή της επιστήμης. Έτσι όσα από τα ΤΕΙ πληρούν τις προϋποθέσεις, κάτω από μια συνολική αναδιαμόρφωση του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα ενταχθούν σε αυτό το σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης υψηλοτάτου επιπέδου.
Αυτό φυσικά μόνο μέσα σε ένα συστημα Δωρεάν Παιδείας. Και Δωρεάν Παιδεία δε σημαίνει μόνο να μπαίνεις εδώ μέσα και να μη σου κόβουν εισιτήριο στην πύλη. Δωρεάν Παιδεία σημαίνει να σου παρέχουν όλες εκείνες τις παροχές που να μπορείς αναπόσπαστος να σπουδάσεις
Από τους σπουδαστές έγιναν πολλές ερωτήσεις που ξεκινούσαν από παραπέρα διευκρινίσεις για τα μέτρα σε βάρος τους και την κρίση και έφταναν μέχρι τη σοσιαλιστική κοινωνία. Υπήρξαν αντιρρήσεις και διαφωνίες, όμως εκεί που φάνηκε να συμφωνεί η πλειοψηφία των σπουδαστών, ήταν ότι «η νέα γενιά και οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα συμφέρον από τα κόμματα και την Ευρωπαϊκή Ενωση, που στηρίζουν και υπηρετούν τους τραπεζίτες», ότι χρειάζεται «ανυπακοή και απειθαρχία» στην ΕΕ και τα κόμματά της και κυρίως «αγώνας οργανωμένος, συγκροτημένος, περιφρουρημένος, προσανατολισμένος πολιτικά σε σχέση με το ποιος φταίει και τι λύση πρέπει να δοθεί», για να δοθεί ώθηση στην «αντεπίθεση».
Αναδείχθηκαν φυσικά και τα προβλήματα των τμήματων του Μεσολογγίου. Για παράδειγμα στη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, ο αριθμός των νεοεισαχθέντων σπουδαστών έχει φθίνουσα πορεία, καθώς οι ελλείψεις στη φοιτητική μέριμνα, το δυσβάσταχτο κόστος σπουδών και μια σειρά άλλοι παράγοντες καθιστούν τα τμήματα μη επιλέξιμα. Η κατάσταση δεν είναι άσχετη και με τη συρρίκνωση της εγχώριας αγροτικής παραγωγής και το ξεκλήρισμα της μικρομεσαίας αγροτιάς και τη συνολικότερη κατάσταση στην αγροτική παραγωγή.
Στη συζήτηση με τους εργαζόμενους αναδείχθηκαν τα προβλήματα των εργασιακών σχέσεων, όπου υπάλληλοι έχουν εργαστεί ακόμα και 5 χρόνια σαν συμβασιούχοι, ζώντας με το βραχνά της επαναπρόσληψης. Έτσι μέρος του διοικητικού προσωπικού δεν πληρώνεται για τις υπερωρίες και δεν εξελίσσεται στην επαγγελματική βαθμίδα, ενώ υπονομεύονται και τα ασφαλιστικά του δικαιώματα. Φυσικά για όλο το προσωπικό υπάρχει το πρόβλημα των χαμηλών μισθών καθώς και η πιθανότητα απώλειας συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης ανέδειξε συνολικότερα την ανάγκη να υπάρχει συνολική αντίσταση και καταδίκη από σπουδαστές, καθηγητές, και το δικοιητικό προσωπικό της ασκούμενης πολιτικής και τόνισε ότι η διέξοδος βρίσκεται στην πάλη για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, χωρίς καμία επιχειρηματική δραστηριότητα, με μόνιμο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, κάλυψη των αναγκών των φοιτητών σε όλα τα επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια σπουδών.