Γράφει Διαμαντόπουλος Σπύρος
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου
Πόσο καλά γνωρίζουμε την πόλη μας;
Πόσο απέχει η θεωρία από την πράξη; Πόσο καλά γνωρίζουμε το διπλανό μας; Πόσο
έτοιμοι είμαστε να συνεργαστούμε προς μία συμφωνημένη κατεύθυνση; Και σε όλα
αυτά πόσο καταλυτικός είναι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Δημάρχου και
του Περιφερειάρχη;
Είναι ξεκάθαρο ότι οι πολίτες
στην πλειοψηφία τους δεν μπορούν να αντιληφθούν το δαιδαλώδες γραφειοκρατικό
κράτος και την καταιγιστική επιρροή που ασκεί στο τοπικό «κράτος» για
παράδειγμα σε ένα Δήμο. Και αυτό γιατί μόνο εάν ασχοληθείς και βρεθείς στην
θέση του «αποφασίζειν» μπορείς να αντιληφθείς την τεράστια διαφορά του
θεωρητικού αυτονόητου που όλοι μας συζητάμε στο σπίτι μας και στην καφετέρια με
την αδίστακτη πραγματικότητα που συμβαίνει στην Πράξη.
Σε όλο αυτό προσθέστε και μία
μέτρια Διοίκηση που «μανατζάρεται» από έναν αιθεροβάμων και οπορτουνιστή
Δήμαρχο. Γενικά μιλώντας..
Υπάρχει όμως και άλλη μία
παράμετρος κατά τη γνώμη μου η επικινδυνότερη απ΄όλες. Είναι μία φράση που την
ακούμε συχνά. « Όλοι ίδιοι είναι, το μόνο
που τους νοιάζει είναι η τσέπη τους ».
Αν δεχτούμε αυτή τη φράση, δυστυχώς
για κακή μας τύχη επαναλαμβάνεται συνεχώς μιας και στην πράξη επιβεβαιώνεται
συνήθως η ακραία και συνάμα επικίνδυνη ερμηνεία της, τότε μάλλον θα πρέπει να
καταργηθούν οι εκλογές. Στον νέο νόμο, Κλεισθένης 1 γιατί έρχεται και 2, θα
πρέπει να ενσωματωθεί ρητή διάταξη περί κατάργησης της δημοκρατίας στην πράξη. Και
το αναφέρω αυτό γιατί με τον «Κλεισθένη 1», που η Κυβέρνηση φέρνει, θα υπάρξει
λένε πολλοί ακυβερνησία, ενώ η «συναλλαγή» θα γίνει καθημερινό φαινόμενο
διοίκησης ή εργαλείο διοίκησης.
Πριν απαντήσω «σκληρά» κατά τη
γνώμη μου ας αναφέρω κάποιες παρατηρήσεις για τον νέο νόμο. O νέος νόμος σίγουρα χρειάζεται πολλές
διορθώσεις ή ενσωματώσεις, διαφορετικά εξυπηρετεί άλογες πολιτικές που η Χώρα
δεν αντέχει. Για παράδειγμα, δίκαιη
και ανόθευτη απλή αναλογική στην πράξη σημαίνει μία εκλογική ημέρα και ό,τι
αποφασίσει ο κυρίαρχος Λαός. Δεν έχει νόημα η δεύτερη, ο Δήμαρχος και οι Σύμβουλοι
να εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή. Άσε που το Κράτος θα γλυτώσει χρήματα που
μπορούν να δοθούν για άλλες ανάγκες. Και αν θέλουμε να γίνει ακόμη πιο
δημοκρατικό το μοντέλο τότε ας καθιερωθούν δύο ψηφοδέλτια, ένα για τους υποψήφιους
Δημάρχους ένα άλλο για τους υποψήφιους συμβούλους. Επίσης καθιέρωση ελάχιστου ποσοστού εισόδου στο δημοτικό συμβούλιο
προς αποφυγήν και προστασίας των Δήμων από μειονότητες ιδιαίτερα των
παραμεθόριων περιοχών. Επιπροσθέτως
φορολογική και οικονομική αποκέντρωση. Οι Δήμοι χρειάζονται πόρους και
δυνατότητα παραγωγής εσόδων ανταποδοτικών πάντα για τους δημότες τους. Και
επιπλέον πολλά ακόμη, κάποια υπήρχαν αλλά δεν εφαρμόστηκαν στον Καλλικράτη
κάποια εισάγονται τώρα με τον Κλεισθένη 1.
Αντ΄αυτού όμως και πώς θα
αλλάξουμε το σημερινό αποτυχημένο μοντέλο Διοίκησης η πλειοψηφία αγωνιά για την
αλλαγή του εκλογικού νόμου επί της διαδικασίας της εκλογής. Ακυβερνησία και Συναλλαγή ισχυρίζεται το Πανελλήνιο. Και εδώ αρχίζει ο
παραλογισμός.
Γιατί σήμερα αγαπητοί μου
συνδημότες δεν υπάρχει καμία συναλλαγή. Βασικά δεν έχει γνωρίσει ο τόπος μας
τέτοιες πρακτικές. Θέλουν να μας «μολύνουν» και να μας καταστρέψουν όλα εκείνα
που με κόπο χτίσαμε τόσα χρόνια, όπως τη Μαρίνα
και το αναπλασμένο λιμάνι μας που φιλοξενεί επιπλέον των χιλίων σκαφών,
τα ανοιχτά μας Μουσεία και τους ιστορικούς μας χώρους που λάμπουν από την καθαριότητα
και την άρτια οργάνωση με πλήθος επισκεπτών αλλά και έσοδα για τη συντήρησή
τους, τους αναπλασμένους και όχι μόνο κοινόχρηστους χώρους και την ευταξία που
επικρατεί σε αυτούς παράδειγμα προς μίμηση, την άρτια οργάνωση και λειτουργία
των βιολογικών σταθμών αλλά και του ΧΥΤΑ του Δήμου, τα αξιοθαύμαστα αναπλασμένα
γεφύρια Αιτωλικού που δεν κινδυνεύουν ευτυχώς πλέον με καθίζηση και ό,τι αυτό
θα συνεπαγόταν, την Λιμνοθάλασσα που αποτελεί πρότυπο περιβαλλοντικό Πάρκο με
χιλιάδες κάθε χρόνο επισκέπτες, τον Αχελώο και τις παραλίες στις Οινιάδες που
καθηλώνουν τους επισκέπτες ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες με τις
εναλλακτικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα και, και, και..πάει λέγοντας.
Και φυσικά όλα αυτά τα έχουμε
εξασφαλίσει γιατί έχουμε σταθερή και «ανόθευτη» Διοίκηση που δεν επηρεάζεται
από τα «κακά παράσιτα» και εξασφαλίζει ισορροπία, ισονομία, δικαιοσύνη αλλά και
δουλειές για τα παιδιά μας που ευτυχώς δεν μεταναστεύουν στο Εξωτερικό. Ευτυχώς
το σημερινό μοντέλο μας πρόσφερε απλόχερα λύσεις στα όποια προβλήματα πήγαν να
δημιουργηθούν.
Ο « Κλεισθένης 1» λοιπόν είναι ο
διάβολος που θα μας εξοστρακίσει στην κόλαση της μιζέριας, του αμοραλισμού και
της λατρείας του χρήματος. Στοιχεία άγνωστα στην κοινωνία μας.
Κανένα σύστημα ή μοντέλο δεν
είναι από μόνο του τέλειο. Και αυτό γιατί το φτιάχνουν άνθρωποι, πολλώ δε μάλλον
όταν εξυπηρετούν σκοπιμότητες. Σημασία έχει το εκλογικό σώμα. Και το εκλογικό
σώμα πρέπει να αντιληφθεί ότι πρέπει και οφείλει να επιζητά συναινέσεις και
συνεργασίες με άτομα που μπορούν να το εκπροσωπήσουν επάξια. Και αυτό απαιτεί συμμετοχή και ενασχόληση από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Από όλους τους
επαγγελματικούς χώρους. Γιατί ακόμη και σε τούτο το χρεοκοπημένο Κράτος με τα
διαχρονικά αποτυχημένα μοντέλα Διοίκησης κάποιοι Δήμοι προόδευσαν.
Μία δημοτική αρχή ασχέτως
εργαλείου διοίκησης χρειάζεται πρωτίστως εξειδικευμένα άτομα από όλους τους
χώρους, πολιτικούς, κοινωνικούς, επαγγελματικούς, έτοιμα να αναλάβουν και το
κόστος που τους αναλογεί από την εφαρμογή μιας πολιτικής ακόμη και της
αυτονόητης που όμως έχει πολιτικό κόστος. Χρειάζονται άτομα που δεν τους
ενδιαφέρει η δανεική καρέκλα του Λαού όσο το αποτέλεσμα της θετικής αλλαγής που
πανθομολογουμένως χρειάζεται και έχει ανάγκη ο βομβαρδισμένος τόπος μας.
Και η απλή αναλογική με κάποιες
δικλείδες ασφαλείας μπορεί να χρησιμεύσει προς τον σκοπό αυτό..
ΥΓ.1 Η πλειοψηφία της Ευρώπης και όχι μόνο έχουν απλή αναλογική. Οι
Έλληνες είμαστε πιο έξυπνοι και εκείνοι δεν ξέρουν.
ΥΓ.2 Κανένα πρόβλημα δεν λύνεται από μόνο του αν εκείνος που το
αναγνωρίζει δεν γίνεται μέρος στη λύση του.
ΥΓ.3 Αυτός που θέλει να
κάνει συναλλαγή θα κάνει. Ακόμη και στη φυλακή συναλλαγή γίνεται. Και φαίνεται.
Και μαθαίνεται. Και τιμωρείται.
ΥΓ.4 Η ενασχόληση και η συμμετοχή στα κοινά δεν αποτελεί τροχοπέδη
για την αρμονική συμβίωσή μας αλλά αναγκαία συνθήκη προκειμένου να γίνουμε μία
οργανωμένη πρότυπη πόλη. Γιατί ο Θεός μας έχει ακουμπήσει και γιατί οι
ευκαιρίες περιμένουν χρόνια τώρα να ενεργοποιηθούν προς όφελος των πολλών.
Κατά Πλάτων, όσοι αδιαφορούν για
τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους πολύ
κατώτερούς τους..
Αν το δέχεστε αυτό και είστε
ευχαριστημένοι από το σήμερα ας μην αλλάξει τίποτα, αν όχι, ενεργοποιηθείτε..