Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά του έργου, ο Γιώργος Σουφλιάς στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της ασφάλειας. Σημείωσε ότι η τυπική διατομή της παράκαμψης, συνολικού πλάτους 24,50 μέτρων, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ υπάρχει και διαχωριστική νησίδα. «Γι’ αυτό, είναι δρόμος, στον οποίον τηρούνται πλήρως όλες οι διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας», υπογράμμισε ο υπουργός και διευκρίνισε ότι «σε αυτό το κομμάτι, που αντικαθίσταται σήμερα, είχαμε κατά μέσο όρο τον τραγικό απολογισμό των 10 νεκρών και 87 τραυματιών, ετησίως».
Επίσης, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία του έργου της παράκαμψης Αγρινίου, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η παράκαμψη έχει μήκος συνολικά 34 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Από αυτά, τα 34 χιλιόμετρα, όταν αναλάβαμε το 2004, βρήκαμε στα 13 χιλιόμετρα να έχει κατασκευαστεί το 75% των εργασιών. Στα υπόλοιπα 21 χιλιόμετρα δεν είχε γίνει καμία εργασία. Οι εργασίες άρχισαν την άνοιξη του 2005. Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής».
Ο κ. Σουφλιάς χαρακτήρισε εντυπωσιακό τεχνικά το έργο, αναφέροντας πως «το τμήμα αυτό περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο».
Επιπλέον, το έργο -όπως τόνισε ο υπουργός- μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις κατά 11,5 χιλιόμετρα και συντομεύει κατά 30 λεπτά το ταξίδι προς Αθήνα.
Με αφορμή τα εγκαίνια της παράκαμψης Αγρινίου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αναφέρθηκε και στο έργο κατασκευής της Ιόνιας οδού, το οποίο όπως υπογράμμισε «έχει φύγει πλέον από τη σφαίρα των εξαγγελιών στις οποίες παρέμενε επί δεκαετίες και έχει ξεκινήσει». Ειδικότερα είπε ότι το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ και ο προϋπολογισμός του είναι διπλάσιος από τον προϋπολογισμό της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου.
«Ο αυτοκινητόδρομος από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα έχει συνολικό μήκος περίπου 196 χιλιομέτρων και από αυτά, τα 117 χιλιόμετρα κατασκευάζονται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας», είπε ο κ. Σουφλιάς και τόνισε πως σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, μέσα σε 40 μήνες, δηλαδή ως τις 19 Απριλίου του 2011, προβλέπεται με αποκλειστική προθεσμία η ολοκλήρωση του τμήματος Αντιρρίου - Αγρινίου. Ως το τέλος δε, του 2013, η ολοκλήρωση όλου του άξονα της Ιονίας Οδού.
Ο κ. Σουφλιάς, πυροδότησε την έκρηξη για την διάνοιξη της πρώτης από τις τρεις μεγάλες δίδυμες σήραγγες (σ.σ. Σήραγγα Καλυδώνας) της Ιονίας οδού στα όρια του Μεσολογγίου.
Τέλος, αναφέρθηκε σε σειρά από έργα, που εκτελούνται ήδη στην Αιτωλοακαρνανία, καθώς και σε άλλα που βρίσκονται στο στάδιο της εκπόνησης μελετών, τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είναι συνολικού προϋπολογισμού 590 εκατομμυρίων ευρώ.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά τα έργα που υλοποιούνται ή υλοποιήθηκαν στην Αιτωλοακαρνανία με ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι τα εξής:
· Το 1ο τμήμα της σύνδεσης Αστακού και Πλατυγιαλιού με το Δυτικό Άξονα, συνολικού μήκους 7,5 χιλιομέτρων προϋπολογισμού 20 εκ ευρώ. Η εργολαβία αυτή προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2009.
· Η παράκαμψη Ναυπάκτου, με συνολικό προϋπολογισμό 42 εκ. ευρώ και μήκος 13 χλμ. Ξεκίνησε το 1983, με πολύ αργούς ρυθμούς. Με την διάθεση όμως 31 εκ. ευρώ από το 2004 το έργο κατασκευάσθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία ολόκληρο τον Απρίλιο του 2008.
· Η ολοκλήρωση της οδού Αλευράδας – Γέφυρας Τατάρνας, μήκους 7,5 χλμ, που συνδέει την Επαρχία Βάλτου και Ξηρομέρου με την Ευρυτανία.
· Μέχρι την ολοκλήρωση της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ προβλέπεται να γίνουν και επεμβάσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε θέσεις / τμήματα και άρση επικινδυνότητας κόμβων και διαβάσεων πεζών στον υφιστάμενο οδικό άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα. Το συνολικό κόστος της δράσης ανέρχεται στα 27 εκ. ευρώ περίπου.
· Η ανακατασκευή της διώρυγας Δ1 και η επέκταση της διώρυγας Αμβρακίας – Αμφιλοχίας. Για την άρδευση – ύδρευση των κοινοτήτων της επαρχίας Βάλτου, με προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ. Θα αρδεύεται έκταση 100.000 στρεμμάτων.
· Το φράγμα Αχυρών Νομού Αιτωλοακαρνανίας και τα αρδευτικά δίκτυα κεντρικού Ξηρομέρου, προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ. Προβλέπεται το έργο που κατασκευάζεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2010.
· Εκπονούνται μελέτες για τα έργα της νέας προγραμματικής περιόδου τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 590εκ. Προτεραιότητα όπως ήταν αναμενόμενο έχουν οι συνδέσεις κρίσιμων περιοχών του νομού με το μεγάλο έργο της Ιόνιας Οδού (ή αλλιώς Δυτικό Άξονα).
· Η παράκαμψη Ναυπάκτου, με συνολικό προϋπολογισμό 42 εκ. ευρώ και μήκος 13 χλμ. Ξεκίνησε το 1983, με πολύ αργούς ρυθμούς. Με την διάθεση όμως 31 εκ. ευρώ από το 2004 το έργο κατασκευάσθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία ολόκληρο τον Απρίλιο του 2008.
· Η ολοκλήρωση της οδού Αλευράδας – Γέφυρας Τατάρνας, μήκους 7,5 χλμ, που συνδέει την Επαρχία Βάλτου και Ξηρομέρου με την Ευρυτανία.
· Μέχρι την ολοκλήρωση της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ προβλέπεται να γίνουν και επεμβάσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε θέσεις / τμήματα και άρση επικινδυνότητας κόμβων και διαβάσεων πεζών στον υφιστάμενο οδικό άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα. Το συνολικό κόστος της δράσης ανέρχεται στα 27 εκ. ευρώ περίπου.
· Η ανακατασκευή της διώρυγας Δ1 και η επέκταση της διώρυγας Αμβρακίας – Αμφιλοχίας. Για την άρδευση – ύδρευση των κοινοτήτων της επαρχίας Βάλτου, με προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ. Θα αρδεύεται έκταση 100.000 στρεμμάτων.
· Το φράγμα Αχυρών Νομού Αιτωλοακαρνανίας και τα αρδευτικά δίκτυα κεντρικού Ξηρομέρου, προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ. Προβλέπεται το έργο που κατασκευάζεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2010.
· Εκπονούνται μελέτες για τα έργα της νέας προγραμματικής περιόδου τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 590εκ. Προτεραιότητα όπως ήταν αναμενόμενο έχουν οι συνδέσεις κρίσιμων περιοχών του νομού με το μεγάλο έργο της Ιόνιας Οδού (ή αλλιώς Δυτικό Άξονα).