Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Το "τέρας" της γραφειοκρατίας πνίγει Ναυτιλία και Τουρισμό


Σειρά ερωτήσεων από τον βουλευτή του ΛΑΟΣ, Γ. Ανατολάκη για τα προβλήματα της Ναυτιλίας και του Τουρισμού

Τις χαμένες ευκαιρίες για την οικονομία της χώρας μας που μεταφράζονται σε απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας, λόγω του τέρατος της γραφειοκρατίας, ανέδειξε ο Βουλευτής Β΄ Πειραιώς του ΛΑ.Ο.Σ. Γιώργος Ανατολάκης, με Ερωτήσεις που κατέθεσε στην Βουλή σχετικά με την κατάσταση στους τομείς της ναυτιλίας και του τουρισμού.
Συγκεκριμένα ο κ. Ανατολάκης κατέθεσε τις εξής ερωτήσεις:




1.       Ερώτηση για τη κατακόρυφη πτώση του Ελληνικού εμπορικού στόλου κατά το 2010, εξαιτίας των πειραματισμών της κυβέρνησης στην ναυτική πολιτική. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν κατά το 2010 σε αγορές 285 πλοίων, μόνο 102 πλοία ύψωσαν την ελληνική σημαία.
Από την άλλη, διαγράφηκαν 117 πλοία από το ελληνικό νηολόγιο..! Το γεγονός αυτό  αποδίδεται στην επιλογή της κυβέρνησης να απομακρύνει το Λιμενικό Σώμα από τη Ναυτιλία και να μεταβιβάσει την άσκηση πολιτικής στο πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Θαλασσίων Μεταφορών. Έτσι, ο μέσος χρόνος μιας εγκριτικής πράξης πλοίου, από 3 μήνες που ήταν έως τώρα, έχει ανέβει στους 10. Εξ αιτίας αυτού, πολλοί εφοπλιστές προτίμησαν τη νηολόγηση των πλοίων τους σε άλλα κράτη με ταχύτερη εξυπηρέτηση.
Ο Γιώργος Ανατολάκης ερωτά τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας: α) Είστε δικαιωμένοι για την επιλογή σας να απομακρύνετε πλήρως τα έμπειρα στελέχη του Λιμενικού Σώματος από την άσκηση ναυτιλιακής πολιτικής;
β) Πως εξηγείτε τη μείωση του ελληνικού στόλου κατά το 2010;
γ) Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε έτσι ώστε να μειωθεί δραστικά η γραφειοκρατία για τις εγκριτικές πράξεις πλοίων και η Ελληνική ναυτιλία να επανακτήσει την ελκυστικότητα της προς τους Έλληνες εφοπλιστές;

2.       Ερώτηση για την μεγάλη καθυστέρηση στην ένταξη των υδροπλάνων στις αεροπορικές συγκοινωνίες της Ελλάδος. Η λειτουργία των υδατοδρομίων θα ανέπτυσσε τον Τουρισμό ειδικά προς τα μικρότερα νησιά και θα προσέλκυε επενδύσεις.  Ενώ από πέρσι συζητείται το θέμα, το σχετικό σχέδιο νόμου βρίσκεται ακόμη σε στάδιο επεξεργασίας.
Αυτή η κωλυσιεργία  όμως, έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί και η φετινή τουριστική περίοδος, που χαρακτηρίζεται κρίσιμη για την Εθνική Οικονομία και τον Τουρισμό. Ο Γιώργος Ανατολάκης ερωτά τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων:
α) Με ποιο τρόπο αντιλαμβάνεστε την ανάπτυξη, την προσέλκυση επενδύσεων και τη μείωση της γραφειοκρατίας, όταν επί ένα χρόνο δεν έχετε καθορίσει το νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα;
β) Για ποιο λόγο έχει υπάρξει τόση μεγάλη στασιμότητα και γίνεται εκ νέου δημόσια διαβούλευση για το θέμα;
γ) Τι ενέργειες προτίθεστε να κάνετε, ώστε να προχωρήσετε επιτέλους  στη ψήφιση του απαραίτητου θεσμικού πλαισίου το ταχύτερο δυνατόν και να μη χαθούν οι όποιες επενδύσεις;