Ρεπορτάζ του Παναγιώτη Τσακανίκα
Κοινή συνέντευξη τύπου των νομαρχών Αιτωλ/νίας, Πρέβεζας και Λευκάδας, για τα οδικά έργα στην περιοχή.
Έντονες οι επιφυλάξεις για τον Δυτικό άξονα, την σύνδεση Αμβρακίας-Ακτίου, το υπάρχον οδικό δίκτυο, τον δρόμο Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα, την σήραγγα στην Λευκάδα κλπ
Οι τελευταίες αρνητικές εξελίξεις, σχετικά με τα μεγάλα οδικά έργα στη βορειοδυτική Ελλάδα, οδήγησαν χθες τους νομάρχες Αιτωλ/νίας, Πρέβεζας και Λευκάδας, να προχωρήσουν σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη τύπου, έπειτα από πρωτοβουλία του Θύμιου Σώκου.
Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο Διοικητήριο της Νομαρχίας στο Μεσολόγγι και οι κ.κ. Σώκος, Ιωάννου και Αραβανής εξέφρασαν έντονες επιφυλάξεις και προβληματισμούς σχετικά με την πορεία των έργων αυτών, μετά και την ακύρωση του έργου Αμβρακία- Ακτιο αλλά και τις σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου της Ιόνιας οδού.
Κεντρικός εισηγητής της συνέντευξης ήταν ο νομάρχης Αιτωλ/νίας που αναφέρθηκε αρχικά στο ιστορικό του έργου της σύνδεσης του Ακτίου με την Αμβρακία, μέχρι την δημοπράτησή του, τον Μάρτιο του 2009, λίγο πριν τις ευρωεκλογές.
Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο Διοικητήριο της Νομαρχίας στο Μεσολόγγι και οι κ.κ. Σώκος, Ιωάννου και Αραβανής εξέφρασαν έντονες επιφυλάξεις και προβληματισμούς σχετικά με την πορεία των έργων αυτών, μετά και την ακύρωση του έργου Αμβρακία- Ακτιο αλλά και τις σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου της Ιόνιας οδού.
Κεντρικός εισηγητής της συνέντευξης ήταν ο νομάρχης Αιτωλ/νίας που αναφέρθηκε αρχικά στο ιστορικό του έργου της σύνδεσης του Ακτίου με την Αμβρακία, μέχρι την δημοπράτησή του, τον Μάρτιο του 2009, λίγο πριν τις ευρωεκλογές.
Όπως τόνισε ο κ. Σώκος, τότε το έργο χαιρετίστηκε, αλλά τώρα πλέον υπάρχουν σοβαρές επιφυλάξεις ως προς τις προθέσεις του Υπουργείου. Οι επιφυλάξεις αυτές σχετίζονται με την μεγάλη έκπτωση που δόθηκε αλλά και με την πρόσφατη εξέλιξη της ακύρωσης του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τυπικούς λόγους!!!
«Οι φήμες οργιάζουν σχετικά με το έργο αυτό. Η μεγάλη έκπτωση από μόνη της προκαλεί ερωτηματικά, όπως και το γεγονός της μη κατάθεσης ενστάσεων. Παράλληλα είναι δυνατόν το Υπουργείο να μην γνωρίζει τις προθεσμίες και το έργο να ακυρώνεται;», σημείωσε ο κ. Σώκος, συμπληρώνοντας πως οι πολίτες στην περιοχή εύλογα νιώθουν πως εμπαίζονται.
«Οι φήμες οργιάζουν σχετικά με το έργο αυτό. Η μεγάλη έκπτωση από μόνη της προκαλεί ερωτηματικά, όπως και το γεγονός της μη κατάθεσης ενστάσεων. Παράλληλα είναι δυνατόν το Υπουργείο να μην γνωρίζει τις προθεσμίες και το έργο να ακυρώνεται;», σημείωσε ο κ. Σώκος, συμπληρώνοντας πως οι πολίτες στην περιοχή εύλογα νιώθουν πως εμπαίζονται.
Σχετικά με το έργο υπάρχει η πληροφορία πως το ΥΠΕΧΩΔΕ το φέρνει στην ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα μέσα Σεπτεμβρίου και κάλεσε το αρμόδιο Υπουργείο να καταθέσει τα επιχειρήματα που επιβάλλονται ώστε η δημοπράτηση να επικυρωθεί και να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις.
Ως προς την Ιόνια οδό, ο κ. Σώκος σημείωσε τους πολύ αργούς ρυθμούς εκτέλεσης του έργου. Να σημειωθεί πως μέχρι το τέλος του 2010, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Αντίρριο-Κεφαλόβρυσο και ο κ. Σώκος διερωτήθηκε πως μπορεί να γίνει αυτό, όταν Τμήματα του έργου σταματούν λόγω προσφυγών κατοίκων, οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν και υπάρχει πρόβλημα με τα αδρανή υλικά, ενώ η κυβέρνηση νίπτει τας χείρας της..
Ως προς την Ιόνια οδό, ο κ. Σώκος σημείωσε τους πολύ αργούς ρυθμούς εκτέλεσης του έργου. Να σημειωθεί πως μέχρι το τέλος του 2010, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Αντίρριο-Κεφαλόβρυσο και ο κ. Σώκος διερωτήθηκε πως μπορεί να γίνει αυτό, όταν Τμήματα του έργου σταματούν λόγω προσφυγών κατοίκων, οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν και υπάρχει πρόβλημα με τα αδρανή υλικά, ενώ η κυβέρνηση νίπτει τας χείρας της..
Επίσης ο κ. Σώκος εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για το γεγονός ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν ξεκαθαρίζει τις προθέσεις του σχετικά με την κατασκευή της σήραγγας στην Κλόκοβα, ενώ ακολούθησε κριτική για το θέμα της συντήρησης του υπάρχοντος εθνικού οδικού, αλλά και για την μη καταβολή των πιστώσεων των 120 εκατομ. ευρώ που από το 2008 έπρεπε να καταβάλλει το Υπουργείο Οικονομίας στις Νομαρχίες, για την συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας.
Από τα χρήματα αυτά ελάχιστα έχουν καταβληθεί, ενώ αν και η Ν/Α Αιτωλ/νίας έπρεπε να λάβει πάνω από 6 εκατομ. ευρώ για την διετία 2008-2009 της έχουν καταβληθεί πιστώσεις κάτω του ενός εκατομμυρίου.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο νομάρχης Λευκάδας Βασίλης Ιωάννου, που τόνισε πως οι καθυστερήσεις σχετικά με την Ιόνια αλλά και την ζεύξη Ακτίου-Αμβρακίας έχουν σκορπίσει πικρία στους κατοίκους της ΒΔ Ελλάδας: «Όσοι είχαμε επιφυλάξεις από την αρχή, τώρα δικαιωνόμαστε. Απαιτούμε να τελειώσει η καθυστέρηση με το Ελεγκτικό Συνέδριο, έχουμε τη βούληση να διεκδικήσουμε, ακόμη και με κινητοποιήσεις αυτά που δικαιούμαστε και μας υποσχέθηκαν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννου, που στη συνέχεια αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν σε έργα της παραλιακής εθνικής οδού Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, την μελέτη του έργου σύνδεσης της Πρέβεζας Φιλιππιάδας με τον Δυτικό Άξονα κ.α. ενώ τέλος τόνισε την ανάγκη συσπείρωσης όλων των φορέων της περιοχής, για το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Ακολούθως ο κ. Αραβανής, εξέφρασε την έντονη αντίδραση των κατοίκων της Λευκάδας για το δίκτυο Αντίρριο-Λευκάδα αλλά και τις σοβαρές καθυστερήσεις στο έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης του νησιού με την Αιτωλ/νία. Ως προς το θέμα αυτό, υπάρχει πάντως διαβεβαίωση από το ΥΠΕΧΩΔΕ πως ολοκληρώνονται οι μελέτες εφικτότητας ώστε να προχωρήσουν οι οριστικές μελέτες.
Και οι τρείς Νομάρχες σημείωσαν πως θα συνεχίσουν ανάλογες κινήσεις και θα διευρύνουν το μέτωπο με τη συμμετοχή και άλλων Νομαρχών και φορέων της Βορειοδυτικής Ελλάδας, ώστε να απεμπλακούν οι διαδικασίες και να προχωρήσουν τα έργα που σήμερα παρουσιάζουν σοβαρές καθυστερήσεις, με κυριότερα αυτά του Δυτικού Άξονα και της σύνδεσης Ακτίου-Πρέβεζας.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο νομάρχης Λευκάδας Βασίλης Ιωάννου, που τόνισε πως οι καθυστερήσεις σχετικά με την Ιόνια αλλά και την ζεύξη Ακτίου-Αμβρακίας έχουν σκορπίσει πικρία στους κατοίκους της ΒΔ Ελλάδας: «Όσοι είχαμε επιφυλάξεις από την αρχή, τώρα δικαιωνόμαστε. Απαιτούμε να τελειώσει η καθυστέρηση με το Ελεγκτικό Συνέδριο, έχουμε τη βούληση να διεκδικήσουμε, ακόμη και με κινητοποιήσεις αυτά που δικαιούμαστε και μας υποσχέθηκαν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννου, που στη συνέχεια αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν σε έργα της παραλιακής εθνικής οδού Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, την μελέτη του έργου σύνδεσης της Πρέβεζας Φιλιππιάδας με τον Δυτικό Άξονα κ.α. ενώ τέλος τόνισε την ανάγκη συσπείρωσης όλων των φορέων της περιοχής, για το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Ακολούθως ο κ. Αραβανής, εξέφρασε την έντονη αντίδραση των κατοίκων της Λευκάδας για το δίκτυο Αντίρριο-Λευκάδα αλλά και τις σοβαρές καθυστερήσεις στο έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης του νησιού με την Αιτωλ/νία. Ως προς το θέμα αυτό, υπάρχει πάντως διαβεβαίωση από το ΥΠΕΧΩΔΕ πως ολοκληρώνονται οι μελέτες εφικτότητας ώστε να προχωρήσουν οι οριστικές μελέτες.
Και οι τρείς Νομάρχες σημείωσαν πως θα συνεχίσουν ανάλογες κινήσεις και θα διευρύνουν το μέτωπο με τη συμμετοχή και άλλων Νομαρχών και φορέων της Βορειοδυτικής Ελλάδας, ώστε να απεμπλακούν οι διαδικασίες και να προχωρήσουν τα έργα που σήμερα παρουσιάζουν σοβαρές καθυστερήσεις, με κυριότερα αυτά του Δυτικού Άξονα και της σύνδεσης Ακτίου-Πρέβεζας.