Υπεγράφη σήμερα το μεσημέρι (Τρίτη 16 Μαρτίου 2010) στο Υπουργείο Υποδομών, η σύμβαση κατασκευής της οδικής σύνδεσης Αμβρακίας-Ακτίου, παρουσία του Υπουργού Δημήτρη Ρέππα, του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Θάνου Μωραΐτη βουλευτών, νομαρχών, δημάρχων και εκπροσώπων φορέων της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων Νήσων.
Το έργο έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 291.000.000 ευρώ και μήκος 48,5 χλμ. (Αμβρακία-Βόνιτσα 34 χλμ. και Βόνιτσα-Άκτιο 14,5χλμ.)
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία χρηματοδοτείται από κοινοτικούς πόρους της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου (ΕΣΠΑ) και είναι ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας».
Θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο.
Η κατασκευή επτά ανισόπεδων κόμβων και τριάντα διαβάσεων, θα εξασφαλίσουν την σύνδεση της ενδοχώρας του νομού Αιτωλοακαρνανίας με τον συγκεκριμένο δρόμο.
«Μετά από συντονισμένες προσπάθειες τριών χρόνων, ένα έργο που αποτελούσε προσδοκία δεκαετιών για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής παίρνει σάρκα και οστά.
Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο των λεγόμενων κάθετων αξόνων σύνδεσης με τον Δυτικό Άξονα και είναι ύψιστης σημασίας για την ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας, ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας και των νησιών του Ιονίου.
Το συγκεκριμένο έργο, εκτός των άλλων, θα συνδέσει το αεροδρόμιο του Ακτίου με τα δυτικά παράλια της Ηπείρου, τα νησιά του Ιονίου αξιοποιώντας πλήρως το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Ακτίου.
Οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης θα υποστηρίξουν με κάθε τρόπο την γρήγορη εκτέλεση και την σωστή ολοκλήρωση του έργου», επεσήμανε σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας, Θύμιος Σώκος.
Να σημειωθεί ότι το έργο είχε προμελετηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ επί Υπουργίας της κ. Βάσω Παπανδρέου και δημοπρατήθηκε από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά μετά και από ισχυρές πιέσεις των νομαρχών της περιοχής (Αιτωλοακαρνανίας, Λευκάδος, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας και Κέρκυρας), οι οποίοι σε κοινή σύσκεψη στις 2 Φεβρουαρίου 2007 ξεκίνησαν την διεκδίκηση του έργου.
Το έργο έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 291.000.000 ευρώ και μήκος 48,5 χλμ. (Αμβρακία-Βόνιτσα 34 χλμ. και Βόνιτσα-Άκτιο 14,5χλμ.)
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία χρηματοδοτείται από κοινοτικούς πόρους της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου (ΕΣΠΑ) και είναι ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας».
Θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο.
Η κατασκευή επτά ανισόπεδων κόμβων και τριάντα διαβάσεων, θα εξασφαλίσουν την σύνδεση της ενδοχώρας του νομού Αιτωλοακαρνανίας με τον συγκεκριμένο δρόμο.
«Μετά από συντονισμένες προσπάθειες τριών χρόνων, ένα έργο που αποτελούσε προσδοκία δεκαετιών για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής παίρνει σάρκα και οστά.
Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο των λεγόμενων κάθετων αξόνων σύνδεσης με τον Δυτικό Άξονα και είναι ύψιστης σημασίας για την ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας, ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας και των νησιών του Ιονίου.
Το συγκεκριμένο έργο, εκτός των άλλων, θα συνδέσει το αεροδρόμιο του Ακτίου με τα δυτικά παράλια της Ηπείρου, τα νησιά του Ιονίου αξιοποιώντας πλήρως το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Ακτίου.
Οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης θα υποστηρίξουν με κάθε τρόπο την γρήγορη εκτέλεση και την σωστή ολοκλήρωση του έργου», επεσήμανε σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας, Θύμιος Σώκος.
Να σημειωθεί ότι το έργο είχε προμελετηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ επί Υπουργίας της κ. Βάσω Παπανδρέου και δημοπρατήθηκε από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά μετά και από ισχυρές πιέσεις των νομαρχών της περιοχής (Αιτωλοακαρνανίας, Λευκάδος, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας και Κέρκυρας), οι οποίοι σε κοινή σύσκεψη στις 2 Φεβρουαρίου 2007 ξεκίνησαν την διεκδίκηση του έργου.
Σημείωση MessolonghiNews:
Αναμφίβολα πρόκειται για μια θετική εξέλιξη η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής για τον νέο οδικό άξονα της Αιτωλοακαρνανίας. ‘Όμως δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ο σημερινός Υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης πριν ένα χρόνο περίπου που ξεκίνησε η διαδικασία δημοπράτησης του έργου καλούσε την τότε ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ «να σταματήσει τη δημοπράτηση διότι δεν υπάρχουν χρήματα» (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ σχετική μας ανάρτηση).
Μια δήλωση τότε που προφανώς έγινε για μικροκομματικές σκοπιμότητες και εκ του αποτελέσματος όπως άλλωστε είχαμε επισημάνει ...«στερούταν βάσης»….
Μια δήλωση τότε που προφανώς έγινε για μικροκομματικές σκοπιμότητες και εκ του αποτελέσματος όπως άλλωστε είχαμε επισημάνει ...«στερούταν βάσης»….