«Δεν πρόκειται να δεχθούμε καμία απολύτως μείωση του φυσικού αντικειμένου, για κανένα έργο παραχώρησης», δήλωσε στη Βουλή ο Τομεάρχης Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλογιάννης.
Παρέμβαση στη Βουλή έκανε ο Τομεάρχης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης σχετικά με τα δημόσια έργα και τα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, στο πλαίσιο Επίκαιρης Επερώτησης της Νέας Δημοκρατίας για το ΕΣΠΑ.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του Υπ. Υποδομών, που είναι το μεγαλύτερο Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ με δημόσια δαπάνη άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, τον τελευταίο χρόνο δεν έχουν υλοποιηθεί παρά μόνον έργα - γέφυρες από το Γ’ ΚΠΣ. Καθυστερούν εξαιρετικά οι διαδικασίες της νέας γενιάς έργων που είχαν ώριμες μελέτες και έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα, όπως είναι η επέκταση του μετρό της Αθήνας, η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία.
Το σύνολο των συμβασιοποιημένων έργων στην «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» ανέρχεται στο 50% περίπου του Προγράμματος και προέρχεται από συνεχιζόμενα έργα της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου.
Και όλα αυτά ενώ το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών έχει παγώσει χωρίς κανένα λόγο την κατασκευή σημαντικών έργων υποδομής, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Αττικής, το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, τα οποία είχαν δημοπρατηθεί επί Νέας Δημοκρατίας αλλά και έργα που είχαμε με κόπο ωριμάσει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακκαβιά, στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Εκεί όμως όπου η κατάσταση είναι τραγική είναι στα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης. Οι πέντε αυτές συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2007 επί Νέας Δημοκρατίας, με σκληρή δουλειά από το ΥΠΕΧΩΔΕ, είναι εξαιρετικά επωφελείς για το Ελληνικό Δημόσιο διότι:
· Έχουν φθηνό κόστος κατασκευής.
· Είναι φθηνό κόστος δανεισμού.
· Δεν υπάρχουν κρατικές εγγυήσεις, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων.
Ενώ λοιπόν θα έπρεπε η Κυβέρνηση να δώσει απόλυτη προτεραιότητα στα έργα αυτά, που αποτελούν τη μεγαλύτερη παραγωγική επένδυση στη χώρα ύψους 8,5 δις ευρώ, τα έχει κυριολεκτικά εγκαταλείψει. Υποτίθεται ότι επί 1 ½ χρόνο στο ΥΠΟΜΕΔΙ μελετάνε τις συμβάσεις τις οποίες και το ΠΑΣΟΚ είχε ψηφίσει. Τα εργοτάξια είναι σταματημένα ο τεχνικός κόσμος έχει οδηγηθεί στην ανεργία, κανένα χρονοδιάγραμμα δεν τηρείται.
Επειδή δε τις τελευταίες ημέρες ακούγονται πολλά και διάφορα σε ενδο – κυβερνητικές συζητήσεις για την υλοποίηση των έργων, ιδίως δε της Ιόνιας οδού, της Ολυμπίας οδού και του άξονα Ε-65, ξεκαθαρίζουμε ότι:
Δεν πρόκειται να συζητήσουμε, δεν πρόκειται να δεχθούμε καμία απολύτως μείωση του φυσικού αντικειμένου, για κανένα έργο παραχώρησης».
Ολόκληρη η ομιλία του Σταύρου Καλογιάννη βρίσκεται αναρτημένη στο www.stavroskalogiannis.gr