Τετάρτη 3 Απριλίου 2019

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Ή ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ;


Γράφει ο Φώτης  Σκληρός
Εκπαιδευτικός
Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας   Π.Ε. Αιτωλ/νίας

Η  Δημοκρατία δεν έχει  αδιέξοδα! Σχετίζεται  άμεσα με την ελευθερία και την υπευθυνότητα όλων ! Παρέχει   σημαντικά εργαλεία όπως η  ενεργή παρέμβαση δίχως  ακρότητες, με ανοιχτά  αυτιά, ανοιχτά  μυαλά και βεβαίως ανοιχτά σχολεία!
Αναμφίβολα , η παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση  για κάθε λαό  και  οι αλλαγές   στο χώρο της,  στα πλαίσια μιας  δημοκρατικής διοίκησης , δεν πρέπει να γίνονται βιαστικά και πρόχειρα αλλά να είναι προϊόν  διαλόγου με όλους  τους φορείς,   με τους εκπαιδευτικούς , τους  γονείς  και βεβαίως   με την  μαθητική κοινότητα .
Αυτές οι αλλαγές δεν πρέπει να αποτελούν  συνονθύλευμα  ασύνδετων και  ανυπόστατων προτάσεων,  που περιστρέφονται γύρω από  την  υλοποίηση μιας ανεύθυνης, προεκλογικής  σαπουνόφουσκας ότι δήθεν  κάποιοι μαθητές  θα  εισάγονται  στο Πανεπιστήμιο  δίχως εξετάσεις. Διότι έτσι  δημιουργείται    ένα σαθρό και αναποτελεσματικό   σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,  με  το οποίο όχι μόνο δεν εξαλείφονται   οι ελλείψεις  αλλά  πολλαπλασιάζονται.
Ταυτόχρονα  εξαντλούνται   οι μαθητές και οι  οικογένειές τους   και τελικά  επιτυγχάνεται το ακριβώς αντίθετο από το εξαγγελλόμενο.



Το Λύκειο μετατρέπεται  σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με ακόμη περισσότερο  υποβαθμισμένο  και περιορισμένο   ρόλο  και φυσικά  εισέρχονται  σκιές  σε έναν από τους πραγματικά αδιάβλητους  θεσμούς,  αυτόν της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!