Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Καθαρά γράμματα και όχι … μουτζούρες


Και τώρα που καταλάγιασε η σκόνη από την προεκλογική περίοδο και τις αντιπαραθέσεις , θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια σκέψη. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί κριτική αν και θα μπορούσε αλλά νομίζω ότι μόνο με το «ζύμωμα» των σκέψεων μπορούμε κάτι να κάνουμε στον όμορφο τόπο που η τύχη θέλησε να είναι  ο τόπος μας .
Το Σάββατο παραμονή των εκλογών φτάνοντας στο Μεσολόγγι θέλησα να δω στην επίσημη σελίδα του Υπουργείου που ασκώ  το δικαίωμά μου (κατάγομαι από τη Σταμνά). Εκεί με περίμενε μια έκπληξη και το όνομά μου ήταν στους καταλόγους του Αιτωλικού. Αυτό δεν αφορά κανέναν και δεν είναι της στιγμής . Είχα όμως την ευκαιρία να πάω ξανά στο Γυμνάσιο – Λύκειο της «Βενετίας»  μας. Πριν πάω να ψηφίσω  θεώρησα καλό  να πάω για επιβεβαίωση στο ΚΕΠ  ώστε μήπως είχε γίνει κάποιο λάθος και έτσι θα  έπρεπε να πάω στο χωριό μου να ψηφίσω .



Περπατώντας στους δρόμους του Αιτωλικού ένα βάρος πλάκωσε τη ματιά μου. Αμέσως θυμήθηκα το χθεσινό βράδυ που πέρασα από τον περιφερειακό, έναν σκοτεινό δρόμο, γεμάτο λακκούβες – όσες έχει όλη η Αιτωλοακαρνανία είναι εκεί – τα  φανάρια άφηναν ένα αρρωστημένο φως ικανό να φωτίσει 20-30 εκατοστά γύρω από τη λάμπα  και κίνηση μηδέν.
Μπορεί εγώ να είμαι υπερβολικός σκέφτηκα . Το φως της ημέρας όμως με έκανε να λυπηθώ ακόμη περισσότερο.  Με έκανε να αναρωτηθώ πως είναι δυνατόν οι άνθρωποι να καταστρέφουν  έναν τόπο που άλλοι θα πλήρωναν για να έχουν . Να μην αναφερθώ  στη δυσοσμία , στην εικόνα της  λιμνοθάλασσας. Πήρα τηλέφωνο ένα πολύ καλό μου φίλο και τον ρώτησα εάν κοιμάμαι ; Η απάντηση κοφτή . Δυστυχώς είσαι ξύπνιος . Στεναχωρήθηκα πάρα πολύ και σίγουρα  για αυτή την εικόνα  δεν φταίει μόνο η απερχόμενη Δημοτική Αρχή.  Η ίδια φωνή   μου είπε ότι είναι το μοναδικό μέρος  μέσα στο νερό και  έχει πρόβλημα με το πόσιμο  νερό και δεν έχει  θάλασσα για να κάνεις  μπάνιο .  Φτάνοντας στο Γυμνάσιο ρώτησα και άλλους γνωστούς που βρήκα εάν ισχύει η αναφορά που  μου έκανε ο φίλος μου για το νερό. Μια κυρία  μου είπε ότι η κόρη της κάνει μπάνιο με κλειστό το στόμα και τα μάτια .  Επαναλαμβάνω εάν ισχύουν οι αναφορές αυτές   σίγουρα ΔΕΝ φταίει μόνο ο απερχόμενος Δήμαρχος. Είναι μια διαχρονική κατάσταση .
Ψήφισα συμμαθητές μου, χωρίς να το ξέρουν καν, με μόνη ευχή να βοηθηθεί αυτός ο ιερός τόπος . Γιατί η ιστορία αυτού  του τόπου δεν είναι μόνο οι μάχες και οι Επαναστάσεις. Αποτέλεσε κοιτίδα πολιτισμού , αποτέλεσε τόπος αναφοράς για την Ελληνική ναυτιλία και άλλα πολλά που  δυστυχώς δεν μας τα δίδαξε κανείς στο Σχολείο . Επομένως πως να ξέρουμε τι έχουμε στα χέρια μας . Κατάγομαι από τη Σταμνιά αλλά αγαπώ  και το Αιτωλικό γιατί εκεί ανδρώθηκα , έκανα φιλίες ,  ΈΖΗΣΑ τα εφηβικά  μου χρόνια. Το λάθος στους καταλόγους έγινε η αφορμή να μοιραστώ τις σκέψεις μου μαζί σας .
Δεν ρώτησα και δεν έμαθα  για τα αποτελέσματα των Δημοτικών στο Αιτωλικό . Θεωρώ ότι όποιος μένει μόνο σε αυτό,  βλέπει τις εκλογές και την επιλογή του κόσμου με την ματιά της ιδιοτέλειας .  Θα μπορούσε αυτό το κείμενο να το γράψω την ίδια μέρα . Σεβόμενος όμως την εκλογική διαδικασία , δεν το έγραψα ούτε την επόμενη εβδομάδα αλλά μετά το τελικό αποτέλεσμα .  Ο απερχόμενος Δήμαρχος σίγουρα έκανε αρκετά,  σίγουρα  θα έκανε και λάθη. Αυτός και η ομάδα του σίγουρα  θα ξέρουν καλύτερα. Μην ξεχνάμε όμως  ότι ένα τόπος γίνεται καλύτερος όταν έχει σωστή αντιπολίτευση ( κυρίως τώρα με το νέο σύστημα ). Επομένως και τώρα θα μπορεί να κάνει,  έμμεσα μεν  ουσιαστικά δε.  Ο νέος θα μετρηθεί και  θα κριθεί και πρέπει να κριθεί και αυτός αυστηρά. Και μακάρι να πετύχει. Κάθε επιτυχία είναι επιτυχία για ΌΛΟΥΣ και κάθε αποτυχία αφορά επίσης ΌΛΟΥΣ.
Ας ελπίσουμε  η ιστορία αυτού του τόπου να δίνει διδαχή και όχι μόνο ευκαιρία να φορέσουμε τη φουστανέλα . Και αυτό χρειάζεται . Αλλά πάνω απ΄ όλα προέχει  ο παλιός, ο νέος, ο επόμενος Δήμαρχος να δουν τον θησαυρό της Λιμνοθάλασσας. Και στο Αιτωλικό και στο Μεσολόγγι. Ας βάλουν και τους ιδιώτες στο παιχνίδι. Με αυστηρά κριτήρια και με πυγμή. Πέρα από τα μικροκομματικά παιχνίδια του κάθε αμόρφωτου  κομματάρχη. 
Εξελέγη νέος – νεαρός Περιφερειάρχης, τολμώ να πω με την επιλογή του κόσμου από την Αιτωλοακαρνανία . Αδράξτε την ευκαιρία.  ΟΛΟΙ  μαζί για να μείνετε στην ιστορία με τα καθαρά γράμματα και όχι στο φύλλο με τις μουντζούρες .

Σας ευχαριστώ .
Με εκτίμηση και σεβασμό
Θεοφύλακτος Σπατούλας
(σ.σ. Ο Θεοφύλακτος Σπατούλας είναι αρχισυντάκτης στον ενημερωτικό τομέα της τηλεόρασης του ALPHA)