Γράφει ο Νίκος Ρουσαάογλου
Σε λύση της σύμβασης για την κατασκευή τμήματος περί τα οκτώ χιλιόμετρα του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακίας προχώρησε το υπουργείο Υποδομών, έπειτα από σχετικό αίτημα του ομίλου της Μηχανικής, καθώς αναγνώρισε τις πολύμηνες καθυστερήσεις για την πραγματοποίηση των απαραίτητων απαλλοτριώσεων, ένα ζήτημα που φαίνεται πως εξελίσσεται σε γάγγραινα για την πλειονότητα των υπό κατασκευή έργων σήμερα.
Σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα, η Μηχανική υποχρεώθηκε στην κατάθεση αιτήματος για τη λύση της σύμβασης, αξίας 26,6 εκατ. ευρώ, καθώς αν και αυτή υπεγράφη στα μέσα Μαρτίου, με τις διαβεβαιώσεις από την πλευρά του υπουργείου για την άμεση απαλλοτρίωση των απαιτούμενων τμημάτων, μέχρι και τα τέλη Αυγούστου δεν είχε απαλλοτριωθεί ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο. Μάλιστα, σε σχετικό της έγγραφο, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων αναγνωρίζει ότι «δεν έχουν συντελεσθεί οι απαλλοτριώσεις και δεν έχουν απελευθερωθεί οι απαιτούμενες για την κατασκευή του έργου εκτάσεις», παρά την ύπαρξη σχετικής απόφασης (με ημερομηνία την 20ή Απριλίου) των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, κ. Παπακωνσταντίνου και Ρέππα, για την αναγκαστική απαλλοτρίωση των απαιτούμενων ακινήτων.
Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Ακτίου-Αμβρακίας είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και «συμβασιοποιήθηκε» από την υφιστάμενη με αρκετούς μήνες καθυστέρηση, με επίσημη αιτιολογία την ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων και τον έλεγχο των επιμέρους μελετών. Το έργο είναι συνολικού μήκους 48 χιλιομέτρων, συμβατικού προϋπολογισμού 338 εκατ. ευρώ, ενώ πρόκειται να συνδέσει την Ιονία οδό με τη Λευκάδα και την Πρέβεζα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης των εργασιών το 2013. Πέραν της εργολαβίας της Μηχανικής, οι υπόλοιπες τρεις εργολαβίες έχουν αναληφθεί από την ΑΕΓΕΚ και εταιρείες συμφερόντων του κ. Μαρούλη.
Αναδημοσίευση από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ