Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Κάθε ελεύθερος άνθρωπος ΔΕΝ είναι δημότης Μεσολογγίου;

Γράφει ο Φώτης Σπυρόπουλος

Αν. Καθηγητής Εγκληματολογίας - Δικηγόρος (ΔΣΑ) – Οικονομολόγος (ΟΕΕ)-υπ. Διδάκτωρ Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών-Ποινικολόγος (master) – Εγκληματολόγος (master)

Πριν λίγες ημέρες έγινε σε εμένα η ύψιστη τιμή να μου προταθεί να ερμηνεύσω το μουσικό μέρος του Χρήστου Καψάλη στην αναπαράσταση της ανατίναξης στις φετινές εορτές Εξόδου, λαμβανομένων υπόψιν των μουσικών μου σπουδών, της εμπειρίας μου ως μουσικός και τραγουδιστής σε συναυλίες και στις πέντε ηπείρους (!) και με φημισμένες ορχήστρες (π.χ. με τη συμφωνική της ΕΡΤ ως βαρύτονος) αλλά και του γεγονότος ότι είμαι ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ εδώ και 20 χρόνια μέλος της χορωδίας του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου της Ι.Π. Μεσολογγίου (από το 1994) με παρουσίες στην Κίνα, στον τάφο του Λόρδου Βύρωνα στην Αγία Μαγδαληνή στοNottinghamshire κ.α. Την πρόταση αυτή με μεγάλη συγκίνηση και αίσθημα ευθύνης απεδέχθην.


Είναι αλήθεια, όμως, ότι κάθε χρόνο η επιλογή οποιουδήποτε προσώπου για τον τιμητικό αυτό ρόλο γεννά ποικίλες (ενίοτε και αστείες!) αντιδράσεις. Στην προκειμένη περίπτωση το σαθρό και προφανώς γελοίο αλλά και επικίνδυνοεπιχείρημα που εφευρέθηκε (άραγε από ποιους;) εναντίον της επιλογής μου ήταν το γεγονός ότι «δεν είμαι δημότης Μεσολογγίου»! Οι «άρχοντες» της δημοτικής αρχήςτου τόπου, προφανώς προσηλωμένοι σε ψηφοθηρικές λογικές εν όψει και των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, παρενέβησαν αποτελεσματικότατα προκειμένου να μην επιτρέψουν κάτι τέτοιο σε κάποιον που δεν ψηφίζει στο Μεσολόγγι (για όσους δεν το γνωρίζουν ενημερώνω ότι τηρώ τα εκλογικά μου δικαιώματα στο -όμορο με το Δημοτικό Διαμέρισμα Ι. Π. Μεσολογγίου- Δημοτικό Διαμέρισμα Χάλκειας Ναυπακτίας).

Πέρα από το ότι «Κάθε ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου», θα μπορούσα να αναλύσω διάφορα άλλα: ότι είμαι απόγονος εξοδιτών σε αντίθεση με πολλούς «όψιμους Μεσολογγίτες», ότι συμμετέχω στην αναπαράσταση της ανατίναξης συνεχώς από την ηλικία των 11 ετών (με μόνη απουσία μου το 2006 οπότε και βρισκόμουν στην Αυστραλία για συναυλίες), ότι οι γονείς μου, η αδερφή μου και πολλοί άλλοι συγγενείς μου δραστηριοποιούνται επαγγελματικά με αναγνώριση και επιτυχία (και πολλοί -όπως η αδερφή μου- ψηφίζουν κιόλας!) στο Μεσολόγγι κ.λπ.

Ωστόσο, θα μείνω μόνο στα εξής:

Κατά πρώτον, οι «Μεσολογγίτες» που υιοθετούν τέτοιες απόψεις και πουυπολαμβάνουν ως «τίτλο ευγενείας» την εγγραφή τους στο δημοτολόγιο λες και είναι το libro doro (!) ας πάψουν να θεωρούν την Έξοδο κορυφαίο ανθρωπιστικό γεγονός παγκόσμιας αντανάκλασης και, συνεπώς, ας μεριμνήσουν ακόμα και για την αφαίρεση της ρήσης του Λ. Ακρίτα από την τιμημένη είσοδο της πόλης, η οποία λέει ότι τάχα «Κάθε ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου», αφού τελικώς αυτό δεν φαίνεται να ισχύει. Ας παλέψουν για το Μεσολόγγι που ονειρεύονται: αυτό το μικρό και ασήμαντο, στο οποίο μια φορά το χρόνο θα έρχονται ως φιλοξενούμενοι και μόνο οι δημότες άλλων δήμων για να πιούνε ούζα!

Ευτυχώς είμαι σίγουρος ότι όλοι αυτοί θα βρουν απέναντί τους αληθινούς ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΕΣ στην καρδιά, στην ψυχή και στο μυαλό (οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι είτε στο Μεσολόγγι είτε σε διάφορα δημοτολόγια ανά την υφήλιο!).

Κατά δεύτερον, στους «άρχοντες» της δημοτικής αρχής που ασκούν «δημοκρατικές»παρεμβάσεις με ψηφοθηρικό σκοπό για να «μαντρώσουν» τα «ψηφαλάκια»(προσοχή: Μεσολογγίτες εγγεγραμμένοι σε διαφορετικό δήμο είστε ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΟΙ σύμφωνα με τα συμφέροντα της δημοτικής αρχής) θυμίζω τηρήση του Αγάθωνος (450-400 π.Χ.): «Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει.».Κι επειδή ακριβώς δεν θα βρίσκονται για πάντα στην εξουσία, είναι αυτές οι πρακτικές που θα τους καταστήσουν μια μέρα περιφρονημένους και λησμονημένους. Ο καιρός, γαρ, εγγύς...

Στο διά ταύτα, το κείμενο αυτό γράφεται ένεκα ουδεμίας προσωπικής πικρίας αλλά μόνο από θλίψη για αυτούς (δυστυχώς και αρκετούς προεξάρχοντες στη νυνδημοτική αρχή) που προσπαθούν συνεχώς να μικραίνουν το ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ μας.

Θα συνεχίσω να νιώθω ελεύθερος άνθρωπος και, άρα, δημότης Μεσολογγίουχωρίς να αιτηθώ τα διαπιστευτήρια κανενός - και, βεβαίως, θα συμμετάσχω στην αναπαράσταση και θα συνεχίσω να είμαι παρών ως απλό μέλος της παγκοσμίως διακριθείσας αυτής χορωδίας και να στηρίζω τον πανάξιο μαέστρο της κ. Σπύρο Χολέβα χωρίς ποτέ να ζητήσω κανενός είδους αντάλλαγμα από κανέναν, όπως μέχρι σήμερα.

Με τις πιο θερμές ευχές μου για καλή επιτυχία στον συμπολίτη μας και φίλο Γιάννη Μαγδαληνό, ο οποίος - εξ όσων γνωρίζω- θα υποδυθεί τον Χρήστο Καψάλη στη φετινή αναπαράσταση, ιδίως γιατί ξέρω πόσο παθιασμένα αγαπάει την Ιερή μας Πόληκαι πόσο έντονα ζει αυτή τη στιγμή.